gå ner 5 kilo behöver verkligen hjälp!!

Home Forums Deff och fettminskning gå ner 5 kilo behöver verkligen hjälp!!

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 31 through 38 (of 38 total)
  • Author

Det jag tycker är bra även för en med mat-issues är att på Eddies blogg skiner en sund syn på kost igenom. Det är ingen opti-timing av div. produkter och makronutrienter hit och dit som ger minimala fördelar utan enkelheten framhålls som något positivt.

Till TS sök hjälp. Det är du värd och det är det modigaste man kan göra en sådan här situation. Det lyser igenom att det handlar om hur du ser på dig själv. Om du vill gå ner i vikt när du är mer stabil i dig själv så är det OK men just nu så som du skriver ligger du i riskzonen för att få en ätstörning.

soccom83 wrote:
    Du menar alltså att det är bättre att inte ha koll på hur mycket man stoppar i sig utan istället ha ångest över hur/lite mycket man äter utan att veta vad den mängden är och vad den består av? Vad jag vet har ingen konstaterat att denna person har någon form av störning, utan det handlar om en person som inte trivs i sitt skinn. en situation jag tror många känner igen sig i. Jag tror det är bättre att skaffa sig ett sundare förhållande till maten än att hålla koll på sin totala kroppsvikt. Ett steg i det kan vara att mäta maten så man vet vad man får i sig och jobba utifrån det. om jag inte har helt fel är detta en metod man använde sig av vid Huddinge anorexicentrum, en våg som berättade när och hur mycket man skulle ha i sig.

kul att du tar upp att vissa bör man lyssna på, att det är en självklarhet, i så fall bra att du tar upp det igen i så fall, min poäng är att jag har förtroende för Eddie och hans blogg innehåller en massa bra saker, det var min egentliga poäng
    Vill inte tjafsa med dig om det här, utan jag ville bara förmedla min syn på det hela.

Ja om du inte efter TS inlägg får intrycket att denne lider av någon ät/träningsstörning och skev kroppsbild vet jag inte hur jag ska övertyga dig.

Utan jag ber dig ödmjukt läsa dennes inlägg igen och omvärdera.

Jag anser tveklöst att TS INTE under några som helst omständigheter ska kontrollera sitt matintag ytterliggare då dennes intag redan är kopplat till vad denne själv påstår är panikångest. Det är i min mening ett anorexiskt beteende och tyvärr tror jag TS kan behöva vård för detta.

Och när jag arbetade på ett anorexicenter var det du beskriver DEN TOTALA MOTSATSEN till hur behandlingarna gick till. (Klarläggas bör att jag inte arbetade med patienterna men frågade givetvis mycket till personalen eftersom jag har ett genuint intresse för såväl kost som mänsligt psyke).

Pateienterna läste febrilt på innehållsförteckningarna varför dessa var övertejpade.
    Samtidigt å fick patienterna panikångest av att äta och kunde t.ex. göra jämfotahopp efter en måltid oavsett storlek eller situps eller armhävningar.

Eddie är tveklöst kompetent i alla avseenden gällandes kost och träning. Ingen har hävdat motsatsen mig veterligen.

Intressant att se hur olika människor tänker om sina kroppar, men det ser ut som att TS lämnade tråden för 3 månader sen, så varför debattera TS mentala häls när denne inte deltar?

Vore intressant att höra hur det har gått för TS med målen.

Mvh

Du är nog betydligt bättre på att ställa diagnoser kring ätstörningar än vad jag är. Jag är själv inne på glenns spår att det hade varit bättre och säkerligen snyggare med ett par kilo muskler.

[http://vardal.orbelon.com/vnytt/2-06/art02.html]

Här kan du läsa om det jag har utgått ifrån. Om detta inte är aktuellt vet jag inte, men den verkar fortfarande användas efter en hastig google sökning.

Indec wrote:
    Ja om du inte efter TS inlägg får intrycket att denne lider av någon ät/träningsstörning och skev kroppsbild vet jag inte hur jag ska övertyga dig.

Utan jag ber dig ödmjukt läsa dennes inlägg igen och omvärdera.

Jag anser tveklöst att TS INTE under några som helst omständigheter ska kontrollera sitt matintag ytterliggare då dennes intag redan är kopplat till vad denne själv påstår är panikångest. Det är i min mening ett anorexiskt beteende och tyvärr tror jag TS kan behöva vård för detta.

Och när jag arbetade på ett anorexicenter var det du beskriver DEN TOTALA MOTSATSEN till hur behandlingarna gick till. (Klarläggas bör att jag inte arbetade med patienterna men frågade givetvis mycket till personalen eftersom jag har ett genuint intresse för såväl kost som mänsligt psyke).

Pateienterna läste febrilt på innehållsförteckningarna varför dessa var övertejpade.
    Samtidigt å fick patienterna panikångest av att äta och kunde t.ex. göra jämfotahopp efter en måltid oavsett storlek eller situps eller armhävningar.

Eddie är tveklöst kompetent i alla avseenden gällandes kost och träning. Ingen har hävdat motsatsen mig veterligen.

MarranL wrote:
    Vore intressant att höra hur det har gått för TS med målen.

Mvh

Kolla journalen då.

I must be a noob, men jag hittar inget av mee8 bland journalerna.
    (söker på användarnamn i forumdel seriösa träningsjournaler och vilande träningsjournaler)

Dagbokstrådarna har jag läst, men de sa inte mycket mer än vad för föda som konsumeras vid vilka tider, därav min nyfikenhet på om Mee8 når önskade resultat.

Mvh

MarranL wrote:
    I must be a noob, men jag hittar inget av mee8 bland journalerna.
    (söker på användarnamn i forumdel seriösa träningsjournaler och vilande träningsjournaler)

Dagbokstrådarna har jag läst, men de sa inte mycket mer än vad för föda som konsumeras vid vilka tider, därav min nyfikenhet på om Mee8 når önskade resultat.

Mvh

Dagbok och journal är samma för mig. Sorry om jag var otydlig.:) Men det är ju bara att fråga henne. Men oavsett hur det går kommer du få svaret ”det går jättebra och jag har aldrig mått bättre!”.

det är så synd att hon inte förstår att hennes beteende inte är 100% sunt

Viewing 8 posts - 31 through 38 (of 38 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.