Home › Forums › Deff och fettminskning › gainer under deff!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 maj, 2008 at 22:57 #73279Anonym anvandareMember19 maj, 2008 at 22:57 #582085Anonym anvandareMember
undrar lite om det e okay att slänga i sig en gainer innan och en efter träningspasset under deff? är det inte så att det du sätter i dig typ ca 3 tim efter träningspasset fyller på dina föråd och går till återhämtning och inte till fettinlagring?
19 maj, 2008 at 23:25 #582086Anonym anvandareMemberDet går fint bara du ligger på ett underskott i slutet av dagen
19 maj, 2008 at 23:34 #582087Anonym anvandareMemberjo jag ligger på underskott men det blir på gänsen nu när jag slänger i mig en gainer innan passet. min tanke är att den sugs upp i återhämtningen:whistle:
e jag ute och cyklar?19 maj, 2008 at 23:40 #582088Anonym anvandareMemberKalle34 wrote:jo jag ligger på underskott men det blir på gänsen nu när jag slänger i mig en gainer innan passet. min tanke är att den sugs upp i återhämtningen:whistle:
e jag ute och cyklar?Jag är ingen mästare på det du pratar om, kanske till och med raka motsatsen. Det är väl så att allting du stoppar i dig, spelar egentligen inte så stor roll när du äter det, innehåller kcal. Jag har svårt att tänka mig att dem där kcal bara skulle försvinna eller ”inte räknas” för att man tränar innan.
(skriver inlägget med risk för att få kritik, men då lär jag väl mig av det)
20 maj, 2008 at 00:51 #582089Anonym anvandareMemberDet är, som de andra har skrivit, hela dagsintaget som avgör. Visserligen stämmer det att dina muskler har den bästa upptagningsförmågan just efter träningen, men om du fyller dina muskler med gainer så blir du tvungen att hålla nere resten av maten. Som du förstår så är det lättare att hålla sig mätt på riktig mat än på gainer.
Personligen brukar jag alltid ha med lite malto efter mina pass, även om jag deffar. Men det brukar bli väldigt lite, så jag fokuserar mer på att äta lite fiberrika kolhydratskällor ca. 1 timme efter passet.
20 maj, 2008 at 22:44 #582090Anonym anvandareMemberokay, jag har lärt mig att det du äter omkring ett hårt träningspass går till återhämtning och inlagring i musklerna till nästa träningspass. men jag kan ha fel. kanske bäst att skippa gainern innan då, gainern efter har jag alltid tagit innan vid deff och det har aldrig varit nått problem,
21 maj, 2008 at 01:41 #582091Anonym anvandareMemberJag föredrar gainern framför riktig mat efter ett hårt träningspass plus att jag äter så fort jag kommer hem.
21 maj, 2008 at 10:26 #582092Anonym anvandareMemberCelox wrote:Jag föredrar gainern framför riktig mat efter ett hårt träningspass plus att jag äter så fort jag kommer hem.Håller helt med dig!!
21 maj, 2008 at 20:10 #582093Anonym anvandareMemberCelox wrote:Jag föredrar gainern framför riktig mat efter ett hårt träningspass plus att jag äter så fort jag kommer hem.Jag måste säga det motsatta. Föredrar riktig mat framför kosttilskott i alla lägen. Tillskotten ger aldrig samma känsla av välbefinnande som ett rejält mål mat!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.