Home › Forums › Deff och fettminskning › Går inte ner mer?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 maj, 2009 at 18:38 #643402Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Kcal in – Kcal ut, vilket tid på dygnet som helst.
Nej nu förenklar du alldeles för mycket i vanlig ordning. Du har precis dömt ut Christians påståenden så du kanske ska säga saker som du har koll på även du.
Jag antar att du kommer svara något i stil med ”ja det var så jag menade” fast du inte skrev det men i vilket fall som helst är det långt ifrån oväsentligt för vilken tidpunkt en viss energimängd och makrokompisition kan ha olika påsitiv inverkan på kroppssammansättningen.
24 maj, 2009 at 22:08 #643403Anonym anvandareMemberShit softa okej han kanske inte ska byta ut måltidersättare mitt fel men har bara aldrig sätt ngt fel på det..men liksom fattar bara inte vrf måltidsersättare är inte så bra då:S kan någon förklara? kanske borde sluta med det då eller?
24 maj, 2009 at 22:31 #643404Anonym anvandareMemberCristiian wrote:Shit softa okej han kanske inte ska byta ut måltidersättare mitt fel men har bara aldrig sätt ngt fel på det..men liksom fattar bara inte vrf måltidsersättare är inte så bra då:S kan någon förklara? kanske borde sluta med det då eller?Det är väldigt svårt att läsa dina meningar. Försök formulera dig tydligare om du vill ha bra svar.
Jag gissar att du undrar varför man skall äta måltidsersättning, t.ex. gainer? Tidsbrist och enkelhet: det är lätt att ha med sig, och du vet hur mycket energi du får i dig. Mättar sämre än riktig mat, så om du har möjlighet finns det ingen anledning att välja måltidsersättning över en riktig måltid.
24 maj, 2009 at 22:49 #643405Anonym anvandareMembermikaelj wrote:Det är väldigt svårt att läsa dina meningar. Försök formulera dig tydligare om du vill ha bra svar.Jag gissar att du undrar varför man skall äta måltidsersättning, t.ex. gainer? Tidsbrist och enkelhet: det är lätt att ha med sig, och du vet hur mycket energi du får i dig. Mättar sämre än riktig mat, så om du har möjlighet finns det ingen anledning att välja måltidsersättning över en riktig måltid.
Han undrar nog snarare varför man inte ska dricka måltidsersättare. Det var det Flessa klagade på.
Svaret på det är samma som med alla andra flytande kalorier. Man får helt enkelt i sig mycket kalorier i fårhållande till mättnadskänslorna. Väljer man fast föda med samma energiinnehåll så håller man sig ofta mer och längre mätt, vilket kan vara en viktig faktor i en lyckad deff.
24 maj, 2009 at 23:38 #643406Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Han undrar nog snarare varför man inte ska dricka måltidsersättare. Det var det Flessa klagade på.Svaret på det är samma som med alla andra flytande kalorier. Man får helt enkelt i sig mycket kalorier i fårhållande till mättnadskänslorna. Väljer man fast föda med samma energiinnehåll så håller man sig ofta mer och längre mätt, vilket kan vara en viktig faktor i en lyckad deff.
Jaha ok men så att ta måltidsersättare som sisa måltid är inte då rekommenderat eftersom ganska mycket kcal i det och det mättar inte lika mycket då? men det har ju ganska bra med proteiner kanske skulle man kunna ta det innan eller efter sitt pass då?
25 maj, 2009 at 00:05 #643407Anonym anvandareMemberCristiian wrote:Jaha ok men så att ta måltidsersättare som sisa måltid är inte då rekommenderat eftersom ganska mycket kcal i det och det mättar inte lika mycket då? men det har ju ganska bra med proteiner kanske skulle man kunna ta det innan eller efter sitt pass då?Det har väl främst att göra med hur du klarar av hungern och hur det passar in i ditt kaloribehov för dagen.
Det är inget direkt ”fel” med att ta en måltidsersättare innan man lägger sig, men en välsammansatt måltid mättar som sagt mer, är nyttigare och är oftast billigare.25 maj, 2009 at 08:51 #643408Anonym anvandareMemberf.reinfeldt wrote:Muskelnedbrytning är som störst på morgonen och man bör få i sig protein för att förhindra den väl?Vad jag menade var att om man förutsätter att kosthållningen är genomtänkt vad gäller makrofördelning och dessutom säkrar ett kaloriunderskott, så jämnar det ut sig över dygnet.
Består sista målet innan sängdags av till största delen protein, kommer man att ha aminosyror tillgängliga i systemet under åtskilliga timmar.
Att just frukosten skulle ha någon särskild effekt på viktnedgången är ju bara skitprat. Det finns inget magiskt fettförbrännande med att ”bryta fastan” på morgonen för att ”få igång förbränningen” och så vidare.
(Tvärtom ökar ju förbränningen under fasta, men det är en helt annan tråd.)
Man ska fördela måltiderna på ett sätt man trivs med, anser jag. Om detta innefattar frukostätande skall man såklart fortsätta med det, men är man mer lagd åt kvällsätande så går detta precis lika bra.
Den bästa dieten är den som blir av.
Underskottet är det viktiga, inte huruvida man äter frukost eller inte.
25 maj, 2009 at 09:30 #643409Anonym anvandareMemberSluta köra crosstrainern efter styrketräningen, du kommer aldrig kunna deffa ner dej totalt om du konditionstränar direkt efter.
Byt svettpasset mot en promenad vid annat tillfälle under dagen på 1-1,5 timme så har du gjort av med likvärdig mängd energi enda skillnaden är att muskeluppbyggnaden och fettförbränningen gynnas optimalt.
Gainern skippar du med såklart, den är totalt onödig det räcker med protein.25 maj, 2009 at 09:42 #643410Anonym anvandareMemberMissen wrote:Sluta köra crosstrainern efter styrketräningen, du kommer aldrig kunna deffa ner dej totalt om du konditionstränar direkt efter.Huh?
25 maj, 2009 at 09:57 #643411Anonym anvandareMembernible wrote:Huh?Styrketräning är muskeluppbyggande (inte just vid utförandet men efteråt vid aminosyretillförande) och fettförbrännande. Det avtar endel av effekten om han kör anearob träning efteråt. Eller huvudtaget om man ska vara petig.
En småsak men väldigt viktig om det handlar om de sista fettlagret.
25 maj, 2009 at 09:59 #643412Anonym anvandareMemberEn länk till dig!
[http://www.stadium.se/traningstips/kost]
Gå in på Kostguide del 1 på höger sida!
Enkla tips från Joachim Bartoll25 maj, 2009 at 10:01 #643413Anonym anvandareMemberMissen wrote:Styrketräning är muskeluppbyggande (inte just vid utförandet men efteråt vid aminosyretillförande) och fettförbrännande. Det avtar endel av effekten om han kör anearob träning efteråt. Eller huvudtaget om man ska vara petig.En småsak men väldigt viktig om det handlar om de sista fettlagret.
Jag menade mer vad du sa om ”deffa ner dig totalt”. Så du menar att man inte kan bli riktigt rippad om man kör lite cardio efter ett styrkepass?
25 maj, 2009 at 11:21 #643414Anonym anvandareMembernible wrote:Jag menade mer vad du sa om ”deffa ner dig totalt”. Så du menar att man inte kan bli riktigt rippad om man kör lite cardio efter ett styrkepass?Jo det kan man självklart men du får endå ett bättre resultat om du utesluter den sortens träning (men självklart samtidigt drar ner på energiintaget eller promenerar lite mer som kompensation).
Inget svettigt pulshögande längre pass.25 maj, 2009 at 11:32 #643415Anonym anvandareMemberKlart det kan vara så, men då ska du inte säga att man inte kan bli ”totalt deffad” om man kör cardio efter styrkepasset.
25 maj, 2009 at 12:02 #643416Anonym anvandareMembernible wrote:Klart det kan vara så, men då ska du inte säga att man inte kan bli ”totalt deffad” om man kör cardio efter styrkepasset.Måste sätta det i perspektiv till hur utgångsläget är. Som han beskriver så är han ju deffad redan så då borde han nöja sej med det då.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.