Går upp i vikt

Home Forums Deff och fettminskning Går upp i vikt

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • Author
    Blobas wrote:
    Tycker det är läskigt hur du kan gå ut och rekomendera folk att inte äta en endaste kolhydrat och dessutom säga att man inte behöver det i sin kost:|

Kolhydrater är energi och så vidare jag vet så behövs energi för att orka ett vanligt liv jobb fritid barn osv.

Innan ett utmattande gympass eller löpning eller nått annat som kommer tömma kroppen på all dess kraft är det ju oerhört viktigt att ladda upp kroppen med energi(kolhydrater) så den orkar.

När jag gjorde Fystestet inför Polishögskolan så laddade jag upp min kropp med kolhydrater några dagar innan men framförallt ca 3 timmar innan jag skulle iväg.

Men då klarade jag även alla tester lekande lätt och hade grym ork och energi i kroppen.
    Det fanns några som inte hade ätit kolhydrater och hade de tänk som du att kolhydraterde det är något moder natur förmodligen var full när hon tillverkade för de bevöver inte kroppen mm
    Men dom klarade å andra sidan inte testet, en hon svimmade till och med unde löpningen!

Har hittills inte mött en endaste maratonlöpare eller friidrottare som kör på kolhydrat tömning i kosten innan tävling!

Sedan när man skall TÄVLA tex i bodyFitness eller andra muskelbyggnadgrenar skall man köra kolhydrats tömningar för att få ner så mkt som möjligt av fettnivån på kroppen, ingen vätska, man dricker inge alls minst 24 timmar innan tävling.
    Men denna hälsodiet är inte nyttig och bra i längden sliter oerhört på kroppen man är matt orkeslös och lättirriterad ja listan kan göras lång.
    Strax innan man skall upp på tävlingsscenen dricker amn kolhydrater och bumpar upp sig!

Så kolhydrater är bra och bulkar man skall man se till att äta sånt.

Pasta, potatis ris, bulgur är 4 bra kolhydratskällor=)

Jag kan aldirg rekomendera en som vill bygga muskelmassa och gå upp i vikt att köra en kolhydrats tömning på kroppen!
    Sorry!!

Varför skulle man inte kunna gå upp vikt utan kolhydrater? Fett är energirikare…

Carolin – Jag tycker din kost ser riktigt bra ut. Om du nu åt precis lika mycket innan du började träna och vikten då låg still så är större delen av din nuvarande viktökning troligtvis en ökad mängd muskelglykogen + vatten + muskelmassa.

Dock är det knappast enbart muskler + glykogen + vätska men det ska jag inte spekulera i då jag inte vet hur du ser ut. Ser du i spegeln att du har lagt på dig mer fett någonstans (mer än runt låren)?

Låren är en ganska stor muskelgrupp med kapacitet att lagra mycket glykogen som i sin tur drar med sig en del vatten vilket kan göra att de ser något större ut.

Men om du nu trots allt inte går ner i vikt så kan du ju börja med att skippa kolhydratspulvret och minska intaget av nötter. När jag läser ”en del nötter” under helgen tänker jag mig direkt en påse iaf vilket ger en hel del kalorier (läs innehållsförteckningen).

Henrik Lindh wrote:
    Undrar ju också vad syftet är med att tömma kroppen för en löpare??? i bf,cbb,bb så görs detta för att man vill framhäva muskelaturen så tydligt som möjligt,fyllningen gör man för att få mera ”tryck” i kroppen samt att fylla upp musklerna det har inget med ork att göra

Det finns ju ingen som gör heller. Bara något helt orelevant som Blobas drog till med. Fattar inte vad det har med någonting att göra.

..och den här viktökningen är alltså inte något positivt menar du?

Blobas wrote:
    Tycker det är läskigt hur du kan gå ut och rekomendera folk att inte äta en endaste kolhydrat och dessutom säga att man inte behöver det i sin kost

Kolhydrater är energi och så vidare jag vet så behövs energi för att orka ett vanligt liv jobb fritid barn osv.

Fett är också energi.

Blobas wrote:
    Innan ett utmattande gympass eller löpning eller nått annat som kommer tömma kroppen på all dess kraft är det ju oerhört viktigt att ladda upp kroppen med energi(kolhydrater) så den orkar.

Se ovan.

Blobas wrote:
    När jag gjorde Fystestet inför Polishögskolan så laddade jag upp min kropp med kolhydrater några dagar innan men framförallt ca 3 timmar innan jag skulle iväg.

Jisses.

Blobas wrote:
    Det fanns några som inte hade ätit kolhydrater och hade de tänk som du att kolhydraterde det är något moder natur förmodligen var full när hon tillverkade för de bevöver inte kroppen mm
    Men dom klarade å andra sidan inte testet, en hon svimmade till och med unde löpningen!

Minsann. Och åt de i energibalans eller bantade de samtidigt?

Blobas wrote:
    Men denna hälsodiet är inte nyttig och bra i längden sliter oerhört på kroppen man är matt orkeslös och lättirriterad ja listan kan göras lång.

Nu förväxlar du ”vätsketömning” och ”svältkost” med ”byta ut kolhydrater mot fett (och protein)”. Det är två helt olika saker. Givetvis är det tidigare inte särskilt hälsosamt i längden.

Ditt uttalande om att man blir matt, orkeslös och lättirriterad utan kolhydrater är alldeles för generellt. Jag kan ge många motexempel.

Blobas wrote:
    :

Det är fett också. Menar du att fett inte skulle fungera lika bra som energikälla bör du läsa på lite innan du börjar spela duktig:whistle:

Vincent Qvarfordt wrote:
    Jag blir bara glad att någon verkar villig att ta upp stafettpinnen efter Cleofoster och hejsvejs55:p
    Flessa wrote:
    You took the words right out of my mout there, friend :p

Finns ingen anledning att göra narr på det sättet iofs. Jag tycker inte Blobas teorier är jämförbart med de två.

Eddie Vedder wrote:
    Finns ingen anledning att göra narr på det sättet iofs. Jag tycker inte Blobas teorier är jämförbart med de två.

Herr Vedder talar i sanning. Good call. :up:

Eddie Vedder wrote:

Jag syftar inte på just denna tråd och hennes teorier, utan snarare oviljan att lyssna på andra i dom flesta trådar hon skriver i.
    Vare sig det gäller mat, träning, tillskott så är hon omöjlig att resonera med.

Dessutom jämför jag snarare underhållningsvärdet, hejsvejs55 och Cleofosters teorier lär inte bli slagna på många år

Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.