Home › Forums › Deff och fettminskning › Gått ner 32kg på 5 månader
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 juli, 2008 at 22:30 #69766Anonym anvandareMember22 juli, 2008 at 22:30 #508814Anonym anvandareMember
Hej!
Är ni här på forumet så jag vet tyvärr inte om detta är det rätt ställe att posta följande;
Jo, som titeln lyder så har jag gått ner 32kg på 5 månader. Startvikten var Runt 100kg och nu ligger jag på 70kg (att tillägga är att jag har varit nere på 67kg under en period). Det hela började med att jag inte ville få runt med någonting som man inte egentligen behöver, dvs. en massa onödigt fett. Så jag började att gå morgonpromenader varje dag ca 60 min innan frukost, vilket jag även gör idag och jag rasade då i vikt sakta men säkert. Kosten ändrade jag också, radikalt. Jag la av med allt som hade med fett att göra och åt istället väldigt nyttigt, vilket jag fortfarande gör om inte bättre.
Jag gymmar 6 dagar i veckan, och kör cardio 2-3ggr veckan då i form av cykel (30min), löpning på löpband (ca 20min), sedan rodd eller crosstrainer.
Att tillägga är att jag när jag låg på 67kg åt jag nästan ingenting utan endast gymmade och körde cardio vilket i sin tur gjorde att jag tappade väldigt mycket muskelmassa. Så min fråga till er kunniga är; Jag vill fortfarande vara lika deffad/rippad som jag är nu, men med mer muskelmassa. Hur skall jag gå tillväga? Kost, träning m.m. Om ni vill hjälpa mig med detta är ni guld värda.
Längd: 1.84
Vikt: 70kg
Midjemått: ca 73
BF: 10,7-12%Tack på förhand!
22 juli, 2008 at 22:57 #508815Anonym anvandareMemberVad äter du nu?
22 juli, 2008 at 23:05 #508816Anonym anvandareMembernenya wrote:Vad äter du nu?Jadu, det är just det!
Frukost (om jag äter någon dvs): Havregrynsgröt + två knäckebröd med kalkon.
Mellanmål: Vad är det?
Efter träning: Oftast rester från gårdagens middag, ex. Kyckling + råris eller Lax + råris
Middag: Som ovan ungefär!
Kvällsmål: ?22 juli, 2008 at 23:07 #508817Anonym anvandareMemberSe till att i första hand äta regelbundet, så att du kommer in i någon form av rutin kring ätandet.
Du verkar ha legat på underskott väldigt länge så du kanske ska lägga dig på underhållsintag några veckor så att din metabolism blir som vanligt igen.
För att efter detta höja kcalintaget sakta men säkert för att börja bygga muskler igen.22 juli, 2008 at 23:18 #508818Anonym anvandareMemberRazmeister899 wrote:Se till att i första hand äta regelbundet, så att du kommer in i någon form av rutin kring ätandet.
Du verkar ha legat på underskott väldigt länge så du kanske ska lägga dig på underhållsintag några veckor så att din metabolism blir som vanligt igen.
För att efter detta höja kcalintaget sakta men säkert för att börja bygga muskler igen.Ok! Jo, det är som du säger. Jag har legat på kcal underskott under en väldigt lång tid, och gör det fortfarande tyvärr. Skulle du kunna ge mig lite tips, hur jag skall äta samt vad jag skall äta. Tack!
23 juli, 2008 at 00:47 #508819Anonym anvandareMemberPå morgonen till frukost (innan jag började med periodisk fasta) åt jag alltid havregrynsgröt med en proteindrink.
Lunchen brukade vara skolmat eller om jag åt hemma kunde det bli vad som.
Mellanmålet (innan träning för min del) brukade även den vara havregrynsgröt med keso i.
Efter träning en enkel proteindrink.
Kvällsmat: Dagens största mål efter träningen, en kolhydratkälla, en proteinkälla, och fettet brukade komma automatiskt av detta.
Exempel på vad jag kunde äta här finns det hur många som helst, ris, pasta, köttfärssås, kyckling, något vegetariskt, skinka, keso, ägg, pannkakor.
Ja, vanlig mat helt enkelt.
Och innan läggdags kunde det bli någon matsked kesella eller keso.23 juli, 2008 at 09:24 #508820Anonym anvandareMemberPalle08 wrote:Jag la av med allt som hade med fett att göra och åt istället väldigt nyttigtDen inställningen får du ändra på ett snäpp. Fett är inte = ”onyttigt”. Har du för lite fett i maten så får du svårt för att ta upp alla vitaminer och din hormonbalans kan rubbas. Givetvis ska du tänka på att fettrik mat innehåller mycket energi per viktenhet, men du bör inte bannlysa allt fett i din mat. Jag ser att du äter lax, vilket är en utmärkt fettkälla. Fortsätt äta fet fisk. Mitt råd skulle vara att du lägger till 1-2 hela ägg om dagen (kanske inte varje dag) och lite raps-/olivolja när du lagar mat.
23 juli, 2008 at 16:03 #508821Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Den inställningen får du ändra på ett snäpp. Fett är inte = ”onyttigt”. Har du för lite fett i maten så får du svårt för att ta upp alla vitaminer och din hormonbalans kan rubbas. Givetvis ska du tänka på att fettrik mat innehåller mycket energi per viktenhet, men du bör inte bannlysa allt fett i din mat. Jag ser att du äter lax, vilket är en utmärkt fettkälla. Fortsätt äta fet fisk. Mitt råd skulle vara att du lägger till 1-2 hela ägg om dagen (kanske inte varje dag) och lite raps-/olivolja när du lagar mat.Tack så mycket till er båda!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.