Gått ner massor, löskinn.

Home Forums Deff och fettminskning Gått ner massor, löskinn.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Tjena!

Knappast första gången ni hör om detta? Blev lite psyco-diet i somras och tappade från ca 85-87 till 70-71 nudå. Då har jag redan gått ner från 117 från början. Så iaf, det blev skin kvar.. Ska inte säga att det är mycket, men det är tillräckligt för att förstöra för mig. Jag har läst om detta mycket förut och kom ju fram till slutsatsen att det faktist inte gå och bli av med förutom med hjälp av vassa saker. Så är det nu så att jag måste träna upp mig ännu mer för att tajta ut skinnet? Eller finns det några nya krämer, tabletter eller något som faktist hjälper?

Tack på förhand och hoppas jag kan finna bra svar!

SHIBBY

Va roligt för dig att lyckats gå ner så i vikt:emo-thumb

Det kommer att dra ihop sig ge bara huden en chans att anpassa sig till sin nya kostym. Du kan skrubba och smörja in huden regelbundet så den håller sig mjuk och elastisk.

Har själv gått ner från +100kg till 55 kg så tro mig jag vet hur det känns men med tiden så drar huden ihop sig.

förresten så skrev du aldrig hur gammal du är? för det gör en stor skillnad.

Jag är 18 år. Var runt 17 när det hela började. Men så skinnet kommer alltså dra ihop sig helt? Men det kommer alltså ta sin tid? Vad snackar vi om här? Typ år,månader?

SHIBBY

Det är jätte bra att du lyckats göra det i denna ålder. Huden precis som alla andra vävnader allra högsta grad vitalt och förnyas hela tiden som ex hår och naglar men givetvis så blir det mycket över vid en sån här stor vikt reducering och tar då självklart längre tid på sig att anpassa sig.

Jag själv styrke träna väldigt hårt när jag tapppa min vikt (va 18 år) vilket gjorde att jag vart mycket fastare i kroppen totalt, så ge det iallafall ett år för kroppen att anpassa sig och tycker du att styrketräningen är roligt så kör hårt för det betyder mycket mer än vad man tror och speciellt i den åldern du befinner dig i.

Ha bara tålamod så ska du se att du kommer att se förändringar hela tiden och när du tycker att det känns motigt så tänk på va du har åstakommit med din kropp hittils, så glöm inte det!

Imponerad:nod
    starkt jobbat!

Kul och höra att det finns folk där ute som blir imponerade av ens görningar! :up:

Tack så mycket! :emo-thumb
    Ska köra på med träningen som vanligt och slipa diamanten..:P

SHIBBY

Imponerad är det minsta man kan säga!!!

Att du lyckats med denna stora prestation säger en hel del om dig som människa anser jag och det är detta ska du ta med dig vidare i livet.
    Du har gjort nåt som många människor bara babblar om dag ut och dag in…

Så kör hårt, trägen vinner:D

Thimocause kräm, hjälper mot stretch marks,löst skinn mm:emo-thumb

Hänger skinner allt för mycket så kan nog ingen kräm i världen som hjälper.
    Tiden stramar åt huden en del annars får du lägga dig under kniven (operation)

cyberdude wrote:
    Thimocause kräm, hjälper mot stretch marks,löst skinn mm:emo-thumb

På tok för överskattad kräm dessutom svindyr om den finns att köpa i sverige.
    köpte typ ca 10 tuber när jag var i spanien och har kört dom utan någon direkta resultat anser jag. så det är nog tiden som får ha sin gång.

Dom ska andvändas rätt också…min morsa som är +55 fick då synliga resultat på sina gamla föda barn bristningar!

Jag har då också gått ner en del från 115 til nuvarande 77kg och jag har vägt detta i över ett år och min hud har inte stramats åt ett dug så för min del blir det nog kniven men dock inte i sverige då att endast ta bort hud runt buken kostar 50.000. Har kollat i lite andra länder och där hamnar man runt 20.000 kr billigare men får se som sagt. Har även testat olika krämer och så och har pratat med folk som tagit Thimoucase(stavning?) och det är inte att rekkomendera pga att den även förtunnnar huden och ska användas i nödafall endast.

Min hud har inte heller dragit ihop sig. Jag var 22 när jag gick ner (20 kg typ). Det är nog bara att fylla ut med bättre innehåll. ;)

Sant så sant .
    jag har fyllt ut lite då men magen blir det värsta problemet då huden sträcker sen en bra bit ut 👿 så den delen blir nog kniven men annars kan man nog fylla ut resten.

Dobrow wrote:
    Sant så sant .
    jag har fyllt ut lite då men magen blir det värsta problemet då huden sträcker sen en bra bit ut 👿 så den delen blir nog kniven men annars kan man nog fylla ut resten.

äsch pula ner det i byxorna – det gör jag. :D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.