Grönsaker under deff?

Home Forums Deff och fettminskning Grönsaker under deff?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 43 total)
  • Author

Hur mycket grönsaker kan man äta under deff? Varje dag äter jag en stor skål med morot, kålrot, vitkol, lök, ärtor, majs osv blandningen kan vara olika men dom 5 första är alltid med. Innehåller det mycket kcal? Protein? :what:

Majs, ärtor och morot är väldigt sockerrika, proteininnehållet i övriga är minimalt.

Du kan äta så mycket grönsaker/annan mat att du fortfarande minskar i fett men bibehåller muskelmassa. Enkelt va? Hur mycket den mängden är kan bara du avgöra…

(för övrigt finns det några studier som visar på att en ketogen kosthållning är mer muskelbesparande än ”standardkost” vid energiunderskott, utöver det självklara biten med styrketräning)

Ja men alltså vi säger att jag ligger på 2000 kcal + grönsaker, blir det helt plötsligt 2800 kcal vilket resulterar i att det inte blir deff så att säga?

Det beror ju på hur mycket grönsaker du äter av varje sort. Bara att kolla upp näringsvärdet i någon tabell.

samutown wrote:
    Ja men alltså vi säger att jag ligger på 2000 kcal + grönsaker, blir det helt plötsligt 2800 kcal vilket resulterar i att det inte blir deff så att säga?

”deff” handlar om att minska i fettmassa. Var kalorigränsen för det går märker du själv, och dessutom är den variabel… Uppnår du inte rätt resultat får du ändra på din kosthålling, helt enkelt. Det går verkligen inte att svara på så generellt.

Håller du dig till lågkolhydratkost på 2000 kcal och enbart äter dina 800 kcal grönsaker direkt efter träningspassen tror jag att 800 kcal extra kommer spela betydligt mindre roll än om du äter 2000 kcal SNR och lägger till 800 kcal. Såvida du inte tränar något enormt hårt och helt tömmer glykogenlagrena i musklerna… Åtminstone om man tillber boke ”The TNT Diet” och de underliggande teorierna.

Men det lär finnas ett gäng tidigare defftrådar som behandlar ungefär samma sak?

Z.. wrote:
    En del grönsaker har s.k. negativ kaloripåverkan. T.ex. selleri innehåller 13 kcal/100 g, men själva spjälkningen av sellerin gör att kroppen förbrukar mer energi än den får av enbart sellerin.

Det är väl i stort sett enbart selleri man tror har negativ effekt (snabb Googlesökning), och i så fall bara om du äter den rå? Värmebehandlad lär du ha brutit ned en hel del cellulosa.

Tvivlar starkt på att din skål med grönsaker ger 800 kcal…

Om du ska få i dig 800 kcal av den grönsaksblandning du talar om lär du behöva äta minst ett par kilo. Det enda som jag tycker är någorlunda energität är majsen.

Alltså jag sa inte att grönsakerna innehöll 800 kcal.. Vägde nyss grönsakerna och vågen stannade på 261 gram. Blandningen är morot, vitkål, kålrot, ärtor, lök, majs, paprika. Någon som kan uppskatta ungefärligt hur mycket det innehåller?

samutown wrote:
    Alltså jag sa inte att grönsakerna innehöll 800 kcal.. Vägde nyss grönsakerna och vågen stannade på 261 gram. Blandningen är morot, vitkål, kålrot, ärtor, lök, majs, paprika. Någon som kan uppskatta ungefärligt hur mycket det innehåller?

Hundra kcal kanske?

Jag skulle nog tippa på max 200 kalorier, men kolla och väg själv här om du vill veta exakt:
    [http://192.121.81.11/livsmedelsok/sok.aspx?epslanguage=SV]

Mvh // C

Men då är det toklugnt. Ville bara veta ungefär hur mycket en skål kunde innehålla då jag äter skiten varje dag..

Haha, skiten…

Man får offra sig ; )

Ja, inte fan är det gott iaf :D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 43 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.