Home › Forums › Deff och fettminskning › Gynekomasti
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 oktober, 2008 at 09:13 #72156Anonym anvandareMember14 oktober, 2008 at 09:13 #572642Anonym anvandareMember
Hej . Jag vet att det finns många trådar om det här .. Men jag tror att jag har gynekomasti , Har alltid haft stora bröst/bröstvårtor .. Men nu har jag deffat hela sommaren ungefär 11 kg .. Och brösten har det hänt väldigt
lite med . Jag vet att man ska opererera sig och så men det är inte det . Jag är bara 13 år .. Min farsa lär ju vara lite fundersam vad jag tänker på när jag säger att jag har gynekomasti och vill operera bort brösten . Men det är det att det är många som säger en massa kommentarer : E du tjej eller ? eller att det är en någon i 5 års åldern som bara står och glor … Så vad tycker ni att jag ska göra?tacksam för svar ..
14 oktober, 2008 at 10:11 #572643Anonym anvandareMemberKillen wrote:Så vad tycker ni att jag ska göra?Rådfråga någon professionell personligen, som kan avgöra vad det handlar om. Skolsyster eller direkt till läkare. Dom kommer inte tycka att det är konstigt eller ”pinsamt” att du frågar.
14 oktober, 2008 at 10:21 #572644Anonym anvandareMemberJag tror inte det är någon fara, både jag och flera polare fick ömmande bröstvårtor någon gång under högstadiet, som gick över sen. Men fråga läkaren som sagt.
14 oktober, 2008 at 10:22 #572645Anonym anvandareMemberKillen: Jag hade ganska stora problem med svullna och ömmande bröstkörtlar under egentligen hela puberteten. Lyckligtvis gick det tillbaka för mig, och något ingrepp behövdes alltså inte.
Men som King Grub skriver tycker jag att du ska ta ett samtal med din skolsyster. Inget att skämmas för, det är vanligare än vad man kan tro.
Mvh Calle
14 oktober, 2008 at 10:38 #572646Anonym anvandareMemberCalle Sirén wrote:Inget att skämmas för, det är vanligare än vad man kan tro.Det konstiga är tycker jag är att man aldrig blir informerad av det i skolan, varken under någon biologilektion eller sexualkunskap. Även fastän det är så pass vanligt, första gången jag fick läsa något om detta var via.. ja, ett byggarforum (tragiskt)!
14 oktober, 2008 at 10:49 #572647Anonym anvandareMemberjwallin wrote:Det konstiga är tycker jag är att man aldrig blir informerad av det i skolan, varken under någon biologilektion eller sexualkunskap. Även fastän det är så pass vanligt, första gången jag fick läsa något om detta var via.. ja, ett byggarforum (tragiskt)!Ja det är sant. Många killar som mår dåligt av denna åkomman dessutom.
14 oktober, 2008 at 10:54 #572648Anonym anvandareMemberCalle Sirén wrote:Ja det är sant. Många killar som mår dåligt av denna åkomman dessutom.Håller fullständigt med. Man blev ju lite orolig när det hände.
14 oktober, 2008 at 10:57 #572649Anonym anvandareMemberOkej , Men kanske inte uttryckte mig rätt men jag har haft det sen 6-7 års åldern säker fast då var jag väldigt överviktig .. Så nu tog jag tag i det och deffa och gick ju ner 11 kg men aja inget hände somsagt men jag ska snacka med min pappa idag .. tack för svaren ! kan skicka lite bilder om det är någon som vill se hur det ser ut ..
14 oktober, 2008 at 15:22 #572650Anonym anvandareMemberjwallin wrote:det konstiga är tycker jag är att man aldrig blir informerad av det i skolan, varken under någon biologilektion eller sexualkunskap. Även fastän det är så pass vanligt, första gången jag fick läsa något om detta var via.. Ja, ett byggarforum (tragiskt)!+1
14 oktober, 2008 at 15:25 #572651Anonym anvandareMemberKillen wrote:kan skicka lite bilder om det är någon som vill se hur det ser ut ..aa fan.. släng upp någon bild :p
14 oktober, 2008 at 17:23 #572652Anonym anvandareMemberKirrar några snart .. kommer imon jag lägger upp när jag fryser och när jag är varm!
18 oktober, 2008 at 11:54 #572653Anonym anvandareMemberjag hade också gynekomasti i 13 års åldern men det gick bort i 14,5 års åldern + att jag var överviktig då..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.