Home › Forums › Deff och fettminskning › Har ni cheatmeals eller cheatdays på tävlingsdiet?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 oktober, 2007 at 19:39 #79580Anonym anvandareMember11 oktober, 2007 at 19:39 #710323Anonym anvandareMember
Tjena alla tävlande
jag undrar om ni har unnar dagar som ni äter lite allt möjligt när ni är på en tävlingsdiet eller är de strikt och inga fuskmåltider eller fuskdagar?
En kompis som tävlar har cheatmeal varje lördag där han äter allt han kan innan han går och lägger sig inom 30-60 min. han kallar de cheatmeal. han säger att har man en snabb ämnesomsättning och sköter sin kost hela veckan så förstör inte de. men han säger ätarmåltid inte ätardag för de kan bli för mycke att gå runt och äta snacks och annan fet mat hela dygnet..
stämmer det eller är de bara skitsnack?
uppskattar alla svar :emo-thumb
Mvh S
11 oktober, 2007 at 19:53 #710324Anonym anvandareMemberKung Bruno wrote:Ja, många tävlande har ätardagar under tävlingsdieten. Inte de närmsta veckorna mot tävling dock.Vissa grisäter halva dagen (startar dagen med lite våfflor och glass, lunch kebab, osv.) medans vissa tar en chokladkaka på kvällen.
Visst kan man säga att energibalansen i slutet av veckan blir positiv om man ligger på -500 i 6 dagar och sen har ett överskott på 4000 en dag. Det blir ju totalt +1000. Men det verkar faktiskt som att det blir annorlunda i praktiken.
Själv älskar jag ätardagar, synd att man inte dietar, då har man en ursäkt att ha en grisdag ibland, gah!
aha okej det var nog det jag tänkte borde stämma för inte klarar man 10-12 veckor utan godis, chocklad, chips m.m.m? hade nog varit rena helvettet!
men låter bättre att grisäta 1 måltid istället för att göra de hela dagen.. men borde de inte vara bättre att gris äta i mitten av dagen då man är aktiv än ta de sista måltiden för jag menar man hoppa i säng direkt borde inte det vara sämre än första alternativet som jag skrev?
tack för ett uförligt svar…
Mvh S
11 oktober, 2007 at 20:01 #710325Anonym anvandareMemberShawn_Ray wrote:aha okej det var nog det jag tänkte borde stämma för inte klarar man 10-12 veckor utan godis, chocklad, chips m.m.m? hade nog varit rena helvettet!men låter bättre att grisäta 1 måltid istället för att göra de hela dagen.. men borde de inte vara bättre att gris äta i mitten av dagen då man är aktiv än ta de sista måltiden för jag menar man hoppa i säng direkt borde inte det vara sämre än första alternativet som jag skrev?
Grisäter du så grisäter du, det är ju aldrig ”bra” men funkar det för psyket så funkar det ju.
När du väljer att göra det spelar ingen som helst roll. Personligen tycker jag det är trevligare att käka skräpmat på kvällen, typ framför en bra film eller så. Att sitta själv vid lunchtid och trycka i sig godis känns ju mindre kul
12 oktober, 2007 at 09:02 #710326Anonym anvandareMemberDET här är en fråga som länge har funnits i mitt huvud.. men jag undrar desamma typ men snälla seriösa svar av nånn som vet hur det funkar vi säger så här jag trränar 6 dar iveckan promenad nästa varje dag efter träning + mat i 40 min gör det nåttt om jag trycker i mig en 200gr chocklad vid 8 tiden efter promenad.. oj glömde säga att jag håller på med deff just nu.. men grejjen e att jag sköter mig välldigt bra i veckorna! går man ner i vikt even om jag käkar 1 enda chocklad i veckan lr varannan såm belöning för den håra träningsveckan
ha det gött!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.