Hårdträning

Home Forums Deff och fettminskning Hårdträning

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Halloj!

Har i skrivande stund gått ner från 107kg till 90kg sen mitten på Augusti. Detta genom att träna boxning 3 ggr i veckan, styrketräna 3 ggr i veckan samt komplettera styrketräningen med 45 minuters cykel.

Har dragit ner något på ätandet samt dricker i princip bara vatten.
    Har även tagit 2 burkar Chitosan Diet Fuel (Intages innan måltid för att binda fettet och förhindra det från att tas upp av kroppen).

Jag har aldrig mått bättre och aldrig varit i bättre form, men många säger att den mängden träning kombinerat med lite mindre mat är skadligt för mig.

Är så fallet? Kommentarer?

Kan tilläggas att jag de senaste 3 – 4 åren tränat styrketräning 4-5 ggr i veckan och att jag givetvis med denna viktnedgång blivit något klenare.

varför skulle det vara skadligt? och hur ska någon kunna veta det?

Du har ju inte skrivit hur ofta eller vad du äter. Enda man vet genom detta är att du gått ner i genomsnitt ~0,7kg per vecka vilket är fullt normalt för någon som deffar.

Chitosan skulle jag dock aldrig använda, då det är viktigt för kroppen att få i sig fetter. Att man äter lite fett lite då och då är bara positivt för fettförbränningen. Många har sån fobi för fett, medans allt (som med det mesta) handlar om i hur stor mängd man äter. Tror inte du kommer märka någon skillnad på viktnedgången om du slutar med det och fortsätter som du gör nu, rör dig mycket och äter mindre än förut, snarare tror jag bara du kommer må bättre. Någon mer kunnig inom detta får gärna rätta mig om jag har fel :up:

Pfeiler wrote:
    Halloj!

Har i skrivande stund gått ner från 107kg till 90kg sen mitten på Augusti. Detta genom att träna boxning 3 ggr i veckan, styrketräna 3 ggr i veckan samt komplettera styrketräningen med 45 minuters cykel.

Har dragit ner något på ätandet samt dricker i princip bara vatten.
    Har även tagit 2 burkar Chitosan Diet Fuel (Intages innan måltid för att binda fettet och förhindra det från att tas upp av kroppen).

Jag har aldrig mått bättre och aldrig varit i bättre form, men många säger att den mängden träning kombinerat med lite mindre mat är skadligt för mig.

Är så fallet? Kommentarer?

Kan tilläggas att jag de senaste 3 – 4 åren tränat styrketräning 4-5 ggr i veckan och att jag givetvis med denna viktnedgång blivit något klenare.

Om du mår finemang så tror jag inte det är skadligt. Så brukar jag åtminstone tänka.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.