Hjälp!..

Home Forums Deff och fettminskning Hjälp!..

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Jag har gymmat tidigare i cirka två år, aldrig rendeffat eller sprungit..nu har jag slutat träna..har gått upp i vikt, på ben rumpa midja ansikte och mage..nu vill jag träna ner kroppen, jag ska börja äta bra mat, inga kolhydrater..kan jag äta mig mätt på bara sallad och protein?…vad är en bra frukost, om den ska vara nyttig?..jag tänkte köra lätta vikter bara två helkroppspass i veckan, 3×12 eller något liknande, då blir jag fastare ikroppen men bygger inga muskler right? / adam

Hej !

1. Du behöver inte ta bort kolhydraterna helt, det kommer bli en väldigt oangenäm upplevelse efter ett par dagar/ en vecka. Det viktigaste är att ligga på kaloriunderskott, det bör du göra med ca 500 kcal. För att veta hur mycket kalorier du förbrukar i viloläge, ta din vikt * 30. Det kan du ha som utgångsläge och sen lägga till kaloriförbrukning för olika aktiviteter. Kom dock ihåg att käka mycket protein så inte musklerna bryts ner.

2. Varför ska du köra lätta vikter? Att kroppen blir fastare då/ Punktförbränning är bara en myt. Du ska träna tungt, som du brukar, i 2-4 gånger i veckan. Du kan även lägga in några konditionspass 1-3 gånger i veckan.

3. Nej, under deffen bygger du inga muskler, men se till att äta mycket protein så du inte förlorar dom du har. 2-3 gram gånger kilokroppsvikt är en bra tumregel.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.