Hjälp behövs, det står still!!

Home Forums Deff och fettminskning Hjälp behövs, det står still!!

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 31 through 35 (of 35 total)
  • Author
    JakobP wrote:
    Ojdå, jag ligger på 1558 kcal och försöker vara så nära den siffran som möjligt. +-50 per dag skulle jag tro med tanke på att jag är nöjd om kycklingen till lunch väger 294 istället för 300.

Tillägg: Jag har lite svårt att se ifall anmärkningen om föredömlig rapportering var ironisk eller inte, men jag är lite för osäker på vilken information som är relevant eller inte och försöker därför ta med så mycket som möjligt. Kanske för mycket ibland, men jag lär mig :).

Med ett så pass lågt intag tycker jag verkligen att du borde tappat rejält i vikt. Du har ett aktivt arbete och 1500 kcal är inte speciellt mycket.

Och ja, 1.2 verkar mycket lågt.

JakobP wrote:
    Ojdå, jag ligger på 1558 kcal och försöker vara så nära den siffran som möjligt. +-50 per dag skulle jag tro med tanke på att jag är nöjd om kycklingen till lunch väger 294 istället för 300.

Tillägg: Jag har lite svårt att se ifall anmärkningen om föredömlig rapportering var ironisk eller inte, men jag är lite för osäker på vilken information som är relevant eller inte och försöker därför ta med så mycket som möjligt. Kanske för mycket ibland, men jag lär mig :).

Haha, nädå, jag var inte ironisk: Du fick med en hel del info, vilket ju bara är bra om du är ute efter att få hjälp här på forumet. :)

1500 kcal på 92 pannor borde du gå ner på.

Är det något du överser med? Något du inte har riktig koll på?

Eller kan du sanningsenligt säga att du till 100% äter 1500 kcal varje dag, utan fusk? Under en längre tid?

(Ta inte illa upp nu, jag misstror dig inte på något sätt – jag vet ju själv att det är lätt att se mellan fingrarna med vissa grejer ibland.)

JakobP wrote:
    Väger 92kg, är 19 år gammal och 182cm lång. Försöker att träna styrka (helkropp) 2 gånger i veckan och löpband 3 gånger i veckan. Drygt 4 timmars träning i veckan alltså.

Tack på förhand, JakobP

det där är fan identiskt med mig för 2 månader sedan.. vikt, ålder, längd, träningsmängd och mat intag(kalorier) , ganska sjukt. ;)

Dock är väl skillnaden att jag gått ner som planerat och väger ~85kg idag, samt att jag varken hade eller har ett aktivt jobb. Och jag är inte direkt aktiv på dagarna annars, sitter mest vid datorn när jag inte tränar och någon promenad då och då. Så jag tog 1.2 som TEE, du bör defenitivt ta högre. Så går du inte ner i vikt av 1500kcal samtidigt som du har ett aktivt jobb och den träningsmängden(det vill säga att du är säker som Jon sa att du konsumerar max det intaget över en lång period), då bör du verkligen fara till sjukhuset och be dem ta blodprov för att kolla upp så din sköldkörtel fungerar normalt. Ifall den skulle producera för lite finns det läkemedel för detta som skulle ge en rejäl boost till ämnesomsättningen och hjälpa många andra problem nedsatt sköldkörtel ger.

Jon Larsson wrote:
    Haha, nädå, jag var inte ironisk: Du fick med en hel del info, vilket ju bara är bra om du är ute efter att få hjälp här på forumet. :)

1500 kcal på 92 pannor borde du gå ner på.

Är det något du överser med? Något du inte har riktig koll på?

Eller kan du sanningsenligt säga att du till 100% äter 1500 kcal varje dag, utan fusk? Under en längre tid?

(Ta inte illa upp nu, jag misstror dig inte på något sätt – jag vet ju själv att det är lätt att se mellan fingrarna med vissa grejer ibland.)

Har precis fått svar i en annan tråd ang. vägning av mat. Jag har vägt kycklingen efter tillagning, vilket tydligen betyder att jag fått i mig nära på 20% mer än vad jag trott. Utöver detta har det som sagt hänt att jag ätit en macka på kvällen eller dylikt, men dessa tillfällen kan räknas på ena handens fingrar under en 3 veckors period.

Midsommarhälgen har varit ett undantag då jag både ätit god mat (i små mängder däremot), men också druckit en hel del öl.

Efter dessa 3 veckor tycker jag ändå att jag borde vara nere vid 90kg gränsen. det var samma sak vid 110 och 100 kg också, och när jag väl kommit över gränsen gick det fort ner till nästa ”spärr”.

Radikaal wrote:
    det där är fan identiskt med mig för 2 månader sedan.. vikt, ålder, längd, träningsmängd och mat intag(kalorier) , ganska sjukt. ;)

Dock är väl skillnaden att jag gått ner som planerat och väger ~85kg idag, samt att jag varken hade eller har ett aktivt jobb. Och jag är inte direkt aktiv på dagarna annars, sitter mest vid datorn när jag inte tränar och någon promenad då och då. Så jag tog 1.2 som TEE, du bör defenitivt ta högre. Så går du inte ner i vikt av 1500kcal samtidigt som du har ett aktivt jobb och den träningsmängden(det vill säga att du är säker som Jon sa att du konsumerar max det intaget över en lång period), då bör du verkligen fara till sjukhuset och be dem ta blodprov för att kolla upp så din sköldkörtel fungerar normalt. Ifall den skulle producera för lite finns det läkemedel för detta som skulle ge en rejäl boost till ämnesomsättningen och hjälpa många andra problem nedsatt sköldkörtel ger.

Hm, jag har tidigare varit en smula dum och legat på ett kcal-intag närmare 500kcal/dag. Kan detta påverka min sköldkörtel? isåfall i sådan grad? Själv vill jag inte gärna dra slutsatsen att jag har sämre förutsättningar än andra och på så vis acceptera att det inte går, läste att detta enbart drabbar ca 5% av befolkningen, vilket är ganska bra odds enligt mig.

Viewing 5 posts - 31 through 35 (of 35 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.