Home › Forums › Deff och fettminskning › Hjälp!? [Förstörs deffen av alkoholintaget under svensexa?]
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 juni, 2009 at 00:00 #639503Anonym anvandareMember
Hej. Nu är de så att jag deffar och det har gått jättebra. Jag ska gifta mig om tre veckor och vill vara fin och i trimm för tjejen så klart. Men!!! Förmodligen kommer mina kompisar arrangera en svensexa och man vill ju inte vara den som gnäller och säger jag deffar då. min fråga! Förstör jag hela deffen om de blir en dags alkohol med i bilden? Tack på förhand / en orolig blivande make.
13 juni, 2009 at 00:00 #76711Anonym anvandareMember13 juni, 2009 at 00:24 #639505Anonym anvandareMemberMemory wrote:Hej. Nu är de så att jag deffar och det har gått jättebra. Jag ska gifta mig om tre veckor och vill vara fin och i trimm för tjejen så klart. Men!!! Förmodligen kommer mina kompisar arrangera en svensexa och man vill ju inte vara den som gnäller och säger jag deffar då. min fråga! Förstör jag hela deffen om de blir en dags alkohol med i bilden? Tack på förhand / en orolig blivande make.Deffen hade varit de sista jag oroa mig för på min svensexa! haha men de kanske bara e så med tanke på mina polare :devil:
deffen påskyndas ju inte direkt men de e la bara att sköta den extra strikt efteråt så lär du vara på rätt väg snabbt igen!
13 juni, 2009 at 07:21 #639507Anonym anvandareMemberDu vet redan att det inte ”förstör” deffen. Nu har du dock fått det bekräftat så ha det så kul och gratulerar till giftermålet.
13 juni, 2009 at 09:27 #639508Anonym anvandareMemberNu slappnar du av och njuter fullt ut av dagen då du och din kära skall vandra hand i hand in i den äktenskapliga pärleporten.
Du har hela livet på dig att slipa på formen och vara ”optimal”, men gifter dig, det gör du förhoppningsvis bara en gång och jag ser ingen anledning att låta något annat än just den saken vara i fokus dagen du gifter dig.
Så: Skit i deffen och ge dig själv en fridag från all vad striktk kosthållning heter.
Ta ett järn, eller två eller tolv.
Det där städar du lätt upp senare.
Stort grattis, förresten.
13 juni, 2009 at 10:43 #639509Anonym anvandareMemberSom Flessa säger, slappna av! Du gifter dig bara en gång, men har hela livet på dig att deffa. Strunta i deffen och ha kul nu de här få dagarna!
13 juni, 2009 at 12:01 #639510Anonym anvandareMemberDu vet väl att man kan ha kul utan alkohol?
13 juni, 2009 at 12:07 #639512Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Som Flessa säger, slappna av! Du gifter dig bara en gång, men har hela livet på dig att deffa. Strunta i deffen och ha kul nu de här få dagarna!Haha!
13 juni, 2009 at 12:14 #639514Anonym anvandareMembernorbit wrote:Du vet väl att man kan ha kul utan alkohol?Snälla, inte i den här tråden också. Du har rätt i det du säger men nu handlar det om en svensexa, tycker du att polarna ska planera en svensexa utifrån deffen? Klart killen skall supa och ha kul.
13 juni, 2009 at 12:27 #639516Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Snälla, inte i den här tråden också. Du har rätt i det du säger men nu handlar det om en svensexa, tycker du att polarna ska planera en svensexa utifrån deffen? Klart killen skall supa och ha kul.Jag säger bara vad jag tycker. Om mina kompisar skulle anordna en svensexa för mig, och välja att inte acceptera att jag vill undvika alkohol, skulle jag be hela bunten att dra åt helvete.
13 juni, 2009 at 12:29 #639519Anonym anvandareMemberRobert Svensson wrote:Jösses, har varenda moralkotte flyttat in här nu…? Han ska på s-v-e-n-s-e-x-a, hygeda mig vilka glädjedödare det finns ibland.Jag tror du klarar av att vara optimal för din brud, med eller utan en deffdag mindre.
Grattis, ”ser bra ut, kör hårt!”! :up:
Svensexa? So what? Känner man inte för att dricka så ska man inte göra det heller. Ren idioti att dricka på grund av att alla andra vill att man gör det för att det är ”ett speciellt tillfälle”.
13 juni, 2009 at 12:33 #639521Anonym anvandareMembernorbit wrote:Jag säger bara vad jag tycker. Om mina kompisar skulle anordna en svensexa för mig, och välja att inte acceptera att jag vill undvika alkohol, skulle jag be hela bunten att dra åt helvete.Och om skälet till att du inte vill dricka är att du vill ha 0,01 gram mindre fett under kostymen framme i kyrkan, gör du nog dina vänner en tjänst genom att be dem dra åt helvete.
13 juni, 2009 at 12:34 #639522Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Och om skälet till att du inte vill dricka är att du vill ha 0,01 gram mindre fett under kostymen framme i kyrkan, gör du nog dina vänner en tjänst genom att be dem dra åt helvete.Jag skulle i alla fall prioritera mig själv och personen jag snart ska gifta mig med framför mina kompisar.
13 juni, 2009 at 12:36 #639523Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Och om skälet till att du inte vill dricka är att du vill ha 0,01 gram mindre fett under kostymen framme i kyrkan, gör du nog dina vänner en tjänst genom att be dem dra åt helvete.+1 på den.
Som alla andra säger; En dag med lite extra, eller varför inte mycket extra :emo-thumb, alkohol lär inte skada din deff i längden. Det är precis som att ha en riktigt svinig ätardag och trycka i sig massa skit 24/7. En sån svindag har jag haft under min deff, men det påverkade absolut inte i längden. Så ha en kul svensexa och lämna kaloriberäkningarna hemma för en dag. Och stort grattis
Och Norbit: Om TS frågar hur det kan påverka om han dricker alkohol, tror du då att han planerar att vara nykter? Nej, han vill veta om han kan lyxa till det med lite alkohol. Han ställer en fråga och vi ska ge han ett svar, inte be honom ändra anledningen till frågan!
13 juni, 2009 at 12:39 #639524Anonym anvandareMembernorbit wrote:Jag säger bara vad jag tycker. Om mina kompisar skulle anordna en svensexa för mig, och välja att inte acceptera att jag vill undvika alkohol, skulle jag be hela bunten att dra åt helvete.Ja men det här handlar inte om din svensexa. Trådskaparen har inte sagt att han är nykterist, bara om alkohol påverkar deffen eller ej.
Att påtvinga alkohol på en som gjort ställningstagandet om att inte dricka är fel, precis lika fel som om man tvingar en vegetarian att äta kött.
Men nu handlar det om en stor dag i livet där trådskaparen oroar sig över något som i det stora hela är så sjukt oväsentligt som påverkan på kroppsformen efter svensexan.
Så lämna ditt moralsnack för dig själv.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.