Home › Forums › Deff och fettminskning › Hjälp!? [Förstörs deffen av alkoholintaget under svensexa?]
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 juni, 2009 at 12:41 #639526Anonym anvandareMemberRobert Svensson wrote:Ja? En svensexa, där han fånar sig och har kul innan han gifter sig.
Anledningen till att han inte känner för att dricka är ju för han är rädd att sabba deffen totalt verkar det som.
Jag vet inte vad du definierar som speciellt tillfälle, men för de flesta brukar svensexan hamna under den kategorin i alla fall. Ett gyllene tillfälle att skämma ut sig och ha kul innan man gifter sig. Jag känner ju inte dig, men jag skulle då inte vilja ta med dig ut på en svensexa. Tråkiga jävel.
Kan ni inte sluta verka vara så ”koola” med att hävda att man inte ska supa, ens på sin svensexa?! Ni är tokiga.
Mjo. Nu är det så att det är en liten skillnad mellan mig och trådskaparen. Jag skiter fullständigt i om min deff går käpprätt åt helvete. Jag fick känslan av att han egentligen inte ville dricka, utan att han istället prioriterade sin diet och den önskade formen inför bröllopsdagen. Men vi skiter i detta, och konstaterar att: Nej. Din diet förstörs inte. Du går tillbaka några steg men har fortfarande många dagar av diet framför dig.
13 juni, 2009 at 12:42 #639528Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ja men det här handlar inte om din svensexa. Trådskaparen har inte sagt att han är nykterist, bara om alkohol påverkar deffen eller ej.Att påtvinga alkohol på en som gjort ställningstagandet om att inte dricka är fel, precis lika fel som om man tvingar en vegetarian att äta kött.
Men nu handlar det om en stor dag i livet där trådskaparen oroar sig över något som i det stora hela är så sjukt oväsentligt som påverkan på kroppsformen efter svensexan.
Så lämna ditt moralsnack för dig själv.
”Förmodligen kommer mina kompisar arrangera en svensexa och man vill ju inte vara den som gnäller och säger jag deffar då.”
Jag tycker bara att det lät som om han faktiskt inte vill dricka alkohol, men ni andra kanske uppfattade det annorlunda.
13 juni, 2009 at 12:43 #639530Anonym anvandareMembernorbit wrote:Mjo. Nu är det så att det är en liten skillnad mellan mig och trådskaparen. Jag skiter fullständigt i om min deff går käpprätt åt helvete. Jag fick känslan av att han egentligen inte ville dricka, utan att han istället prioriterade sin diet och den önskade formen inför bröllopsdagen. Men vi sikter i detta, och konstaterar att: Nej. Din diet förstörs inte. Du går tillbaka några steg men har fortfarande många dagar av diet framför dig.Eddie! Påminner inte den här konvändningen dig om något?
13 juni, 2009 at 12:44 #639532Anonym anvandareMemberJakobMinell wrote:Eddie! Påminner inte den här konvändningen dig om något?Förklara gärna.
13 juni, 2009 at 12:46 #639534Anonym anvandareMemberRobert Svensson wrote:Du ser, tror han är ganska sugen på sin svensexa efter allt ändå.Inte enligt min uppfattning.
13 juni, 2009 at 13:20 #639536Anonym anvandareMemberJag var på middag igår hos min bror. Jag kände verkligen inte för att dricka av den anledningen att jag vet att det ofta blir för mycket drickande om jag väl sätter igång. Jag är väldigt noga med vad jag stoppar i mig just nu för jag vill verkligen komma i mitt livs bästa form. Jag ska var 100% clean till midsommar för då jäklar blir det åka av!
Om jag var du och hade en svensexa och ett bröllop att se fram emot skulle jag inte tveka en sekund på att släppa alla tankar på kosthållning! Förhoppningsvis blir detta din enda svensexa du kommer att ha i ditt liv, förutom dem du ordnar for dina kompisar. Så nu ska du träna som en tok, äta så bra du kan och när dagen kommer för svensexa så släpper du alla hämningar och kör rätt in i kaklet! Det kommer att bli en dag att minnas för livet! Gör det bästa av den!
Grattis till ditt stundande bröllop, vill jag också passa på att säga! Må ni älska varandra i nöd och lust till deffen…öh…Döden, skiljer er åt! Skål!
13 juni, 2009 at 13:26 #639538Anonym anvandareMembernorbit wrote:Jag tycker bara att det lät som om han faktiskt inte vill dricka alkohol, men ni andra kanske uppfattade det annorlunda.Ja vi andra uppfattade rätt och du fel.
13 juni, 2009 at 14:04 #639540Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ja vi andra uppfattade rätt och du fel.Inte enligt mig, men det återstår att se. Det skulle vara kul om trådskaparen skulle skriva lite i tråden.
13 juni, 2009 at 14:15 #639542Anonym anvandareMemberJag citerar det första inlägget, med själva frågan fetstilsmarkerad. Jag tycker egentligen inte den lämnar rum för tolkning.
Memory wrote:Hej. Nu är de så att jag deffar och det har gått jättebra. Jag ska gifta mig om tre veckor och vill vara fin och i trimm för tjejen så klart. Men!!! Förmodligen kommer mina kompisar arrangera en svensexa och man vill ju inte vara den som gnäller och säger jag deffar då. min fråga! Förstör jag hela deffen om de blir en dags alkohol med i bilden? Tack på förhand / en orolig blivande make.13 juni, 2009 at 14:20 #639544Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Jag citerar det första inlägget, med själva frågan fetstilsmarkerad. Jag tycker egentligen inte den lämnar rum för tolkning.Äh, vi lämnar skiten. Det är upp till trådskaparen själv att avgöra. Jag tycker att han ska hoppa över alkoholen (om han är tveksam), och resten tycker att han ska dricka.
13 juni, 2009 at 17:25 #639546Anonym anvandareMemberJag tänkte säga några ord jag med.
Som ni alla vet så går sm i oktober och 2006 dietade jag för att tävla där. Men hur roligt är det att dieta under en hel sommar utan att få festa till det något.
Så vid två tillfällen under dieten fick jag festa till och det gjorde jag. Då snackar vi riktiga jävla fyller med dans till 5 på morgonen.Visst var jag lite orolig att allt skulle bli pannkaka. Men båda de gånger jag festade till så hade jag gått ner mina hg till veckan efter. Så jag tycker inte att du ska oroa dig. Jag tror att ditt eget samvete gör att du kanske kör lite lite hårdare veckan efter för att kompensera på något sätt.
Så utifrån mina egna erfarenheter tycker jag att du kan slappna av under den här dagen. Då menar jag verkligen bara njuta och ha roligt med dina vänner. Tänk på att det finns folk som trycker i sig stora mängder mat på sina ”ätardagar” på sina dieter.
Så slappna av och njut, den här dagen kommer antagligen aldrig tillbaka. Skulle det bli så att du bara går ner 3hg istället för 5hg den veckan……. vad fan gör det?!
14 juni, 2009 at 14:23 #639548Anonym anvandareMemberHej alla, tack för alla svar! Jag har varit lite inaktiv i helgen hehe, skrev allting ifrån min iphone, de tog lite tid.
Ja men min fråga va i stort sätt ”Förstör 1 dags alkohol en hel månads deff” om jag är mitt i lixom.. det är första gången ja deffar på riktigt, ja har skött mig hel bra de va jävligt jobbigt första 4-5 dagarna man e van å äta som en gris sen ska man äta 200 gånger mindre och inga kolhydrater nästan man e hungrig och grining och trött..Nu vet jag ju inte om mina kompisar fixar denna svensexa men FÖRMODLIGEN. det är ju en överaskning i så fall.
Men ja tror nog att ja kör stenhårt den kvällen i så fall, självklart kan man ha kul utan alkohol men man måste bjuda lite på sig själv, om dom vill göra något för mig, ställer jag upp tillbaka!..
Tack för alla svar än en gång!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.