Hjälp med deff!

Home Forums Deff och fettminskning Hjälp med deff!

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

Tjena allihopa. Jag är ganska ny på detta forumet.
    Jag har tränat styrketräning seriöst i snart 2 år.
    Jag hade tänkt börja deffa i januari, är inte så bra på kost och näring osv, därför skulle jag behöva lite hjälp.
    Jag går fortfarande i skolan därför är det lite svårt att räkna ut exakt hur mycket jag får i mig iomed att jag är tvungen att äta skolmaten.

Såhär hade jag tänkt att min deff skulle se ut:

Innan frukost: Cardio på cykel i ca 1 h.

Frukost: 2,5 dl havregryn och 1 dl whey 80.

Mellanmål: Äpple

Lunch: Skolmaten tar det nyttigaste som jag kan.

Mellanmål: 1dl havregryn och 1dl whey 80.

Efter träning: 70 gram kolhydrater och 1dl whey 80

Middag: 200 g kyckling, 1dl ris och 50g broccoli

Kvällsmål: 250 gram lättkesell med funlight.

Hur tycker ni att det ser ut? kom gärna med förslag på förbättring. Tack på förhand. :emo-thumb

mirko_kolab wrote:
    Tjena allihopa. Jag är ganska ny på detta forumet.
    Jag har tränat styrketräning seriöst i snart 2 år.
    Jag hade tänkt börja deffa i januari, är inte så bra på kost och näring osv, därför skulle jag behöva lite hjälp.
    Jag går fortfarande i skolan därför är det lite svårt att räkna ut exakt hur mycket jag får i mig iomed att jag är tvungen att äta skolmaten.

Såhär hade jag tänkt att min deff skulle se ut:

Innan frukost: Cardio på cykel i ca 1 h.

Mellanmål: 1dl havregryn och 1dl whey 80.

Efter träning: 70 gram kolhydrater och 1dl whey 80

Kvällsmål: 250 gram lättkesell med funlight.

Hur tycker ni att det ser ut? kom gärna med förslag på förbättring. Tack på förhand. :emo-thumb

eftersom du inte har möjlighet att se ditt exakta kaloriintag på grund av skolmaten skulle jag satsa på någon variant av lågkolhydratdiet. Mycket protein, lite kolhydrater, medel fett. det blir lättare då i skolan har jag en tanke om.. om det är fisk kan du ju lätt uppskatta hur mycket du får i dig tex.

vill du köra som du lagt upp det, så byt ut vassledrinken mot något som mättar. typ kött fågel fiskosv eller en kaseindrink som är betydligt mer mättande.
    skippa även drinken efter träningen! den kommer inte att hjälpa dig att tappa fett. ersätt med mat så slipper du vara hungrig.

Den dieten du eftersträvar innehåller väldigt lite fett. kan gott dra ner på kolisarna till fördel för fettet. (men klart lågfettdiet funkar med)

kanske äta mer sällan så får du mer tid till skolarbetet:) 7 mål mat.. klart det är en smaksak. men det har inga fördelar för fettförbränningen att äta ofta, så stressar det dig med att hela tiden ha kontrollerade mål är det bättre med 3- 4 större mål om dagen.

Gör utrymme för en random måltid i skolan på ca 500-800 kcal så ska det väl gå bra att äta som folk.

Okej tack så mycket för svaret, men kan jag inte ta proteindriken efter träning och skippa kolhydraterna och kanske käka lite nötter istället?

Och kanske istället för vassledrinken och havregrynen på mellanmålet kan jag käka 4 ägg eller liknande? skulle uppskatta mer tips.

mirko_kolab wrote:
    Och kanske istället för vassledrinken och havregrynen på mellanmålet kan jag käka 4 ägg eller liknande? skulle uppskatta mer tips.

låter som en bra idé:)

Nån som kan hjälpa mig räkna ut kcal på detta, på ett ungefär? är inte riktigt inne i det:p

Tack så mycket för hjälpen! :D

Ät mer fett!
    Det där ser väldigt ohälsosamt ut i längden.
    Jag börjar bli trött på att många tror att en ”nyttig” kost består av alldeles för mycket protein, en gnutta kolhydrater och så nära noll på fetter man kan komma.
    :frust:

Flessa wrote:
    Vi vet ju som sagt inte riktigt hur skollunchen ser ut. Men skulle tippa på att det är ”vanlig” svensk husmanskost, så om inte annat så finns det ju en del fett där. Vi vet ju inte heller om personen i fråga använder sig av olja och steker kycklingen, har avokado i salladen o.sv.

Använder han fett i matlagning etc. utan att skriva med det och sen frågar oss ungefär hur mycket kalorier han får i sig så kan han ju inte förvänta sig att vi ska kunna gissa.

Jag ber om ursäkt för för lite info om fetter osv. men jag steker kycklingen i olivolja och så äter jag 4 kapslar omega 3/ dag.

Har ändrat om lite här :)

Innan Cardio: En kopp grönt te

Cardio: Promenad på ca 60 min.

Mellanmål: 2 hela ägg och en banan

Efter träning: 1dl whey 80 och lite cashewnötter

Kvällsmål: 250 gram lättkesella med funlight.

Tillskott: omega 3, Multivitamin kapslar, creatine.

Tänkte dessutom testa Jungle ware fair. :D

Vad tycker ni? :)

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.