Home › Forums › Deff och fettminskning › Hjälp med deff
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 april, 2008 at 18:40 #73656Anonym anvandareMember27 april, 2008 at 18:40 #584292Anonym anvandareMember
Tjena! Tänkte kolla efter lite tips och råd till deffen, lite sent ute kanske, men bättre sent än aldrig:p
Kostupplägget:
Frukost: yoggi miniyoghurt och all-brann, lipo6x, omega3, multi-fx= ca 200kcalMellanmål 1: 1 äpple eller banan= ca50-100kcal
Lunch:Grillad kyckling och ris, sallad, omega3 =ca 500kcal
Mellanmål 2: 1 Whey80 proteindrink och broccoli = ca 140kcal
Innan passet: 2 kokta ägg, lipo6x = ca 180kcal
Middag: Grillad kyckling med ris, sallad, omega3 = ca 500kcal
Hur tycker ni det ser ut? har jag räknat fel på något? Jag tycker det känns som ett väldigt lågt kaloriintag men det känns som att man klarar dagen på det här, det återstår att se.
Jag kommer börja dagen med antingen en löprunda på cirka 50 min eller en promenad på 60 min, beror på hur jag känner mig. Sen cyklar jag till gymmet som tar 25 min i högt tempo, gym 1 timme sedan cykla hem igen.
Jag är 18 år gammal och väger 96 kg, målet är att gå ner till -90kg.
Mvh/ m0berg
28 april, 2008 at 21:02 #584293Anonym anvandareMemberAkta dig för ett alltför litet kaloriiintag. Du blir seg och omotiverad (åtminstone blir jag det). Ligg istället på -500 kcal per dag och låt deffen eller viktminskningen ta sin tid.
En annan sak du bör tänka på är att inte äta helt ensidigt. För att få kosten balanserad är variation bra. Grillad kylling med ris och sallad är visserligen bra och nyttig mat, men såm både lunch och middag varje dag skulle nog lite variation inte skada.
Och sist, om jag var du skulle jag skippat proteindrinken. Den övriga kosten borde tillgodose ditt proteinbehov gott och väl.
28 april, 2008 at 22:25 #584294Anonym anvandareMemberNågon fiskrätt skulle inte skada, fisk är viktigt för fettförbränningen, eller det är bra.
29 april, 2008 at 13:52 #584295Anonym anvandareMemberDabifo wrote:Någon fiskrätt skulle inte skada, fisk är viktigt för fettförbränningen, eller det är bra.Snälla, sluta göra inlägg i varenda tråd som finns.
29 april, 2008 at 15:52 #584296Anonym anvandareMemberOkej, ska variera lite mer och gärna med någon fisk, men vad för fisk, vilken är ”bäst” i det här samanhanget?
Men vad ska jag äta istället för proteindrinken då? vill gärna ha nånting för att jag brukar vara hyffsat hungrig när det är dax:p29 april, 2008 at 20:56 #584297Anonym anvandareMemberm0berg wrote:Okej, ska variera lite mer och gärna med någon fisk, men vad för fisk, vilken är ”bäst” i det här samanhanget?
Men vad ska jag äta istället för proteindrinken då? vill gärna ha nånting för att jag brukar vara hyffsat hungrig när det är dax:pFisk:
Fisk är god och väl sammansatt mat. Välj den sort du tycker smakar gott. Om du ligger på ett begränsat kaloriintag och redan tillgodosett fettbehovet kan kanske magra fisksorter (torsk, alaska pollock, tonfisk, rödspätta, hoki, skaldjur av olika slag – finns många fler!) vara passande. Om du har ”råd” med lite mer kalorier kan du prova fetare fiskar som lax, makrill, sill osv.
Och glöm det där om att fisk påverkar fettförbränningen på något speciellt sätt.
Proteindrink:
Blir du mätt av en sådan? Det blir i alla fall inte jag. Om du är hungrig kan kanske typ ett äpple, en smörgås, lite matrester eller liknande vara bättre. Men mättnad är som bekant ganska subjektivt och om du trivs med proteindrinken finns det ingen större anledning att byta den mot något annat.
30 april, 2008 at 06:25 #584298Anonym anvandareMembermeeper wrote:Fisk:Fisk är god och väl sammansatt mat. Välj den sort du tycker smakar gott. Om du ligger på ett begränsat kaloriintag och redan tillgodosett fettbehovet kan kanske magra fisksorter (torsk, alaska pollock, tonfisk, rödspätta, hoki, skaldjur av olika slag – finns många fler!) vara passande. Om du har ”råd” med lite mer kalorier kan du prova fetare fiskar som lax, makrill, sill osv.
Och glöm det där om att fisk påverkar fettförbränningen på något speciellt sätt.
Proteindrink:
Blir du mätt av en sådan? Det blir i alla fall inte jag. Om du är hungrig kan kanske typ ett äpple, en smörgås, lite matrester eller liknande vara bättre. Men mättnad är som bekant ganska subjektivt och om du trivs med proteindrinken finns det ingen större anledning att byta den mot något annat.
jag kanske inte blir mätt men det stoppar iaf upp hungern tills jag kmr hem från jobbet, jag ligger rätt mkt under med kalorierna så jag skulle kunna äta mer. Får slänga in antingen lite tonfisk eller lax då, det ända jag kan laga:P
Tack!
30 april, 2008 at 23:51 #584299Anonym anvandareMemberm0berg wrote:jag kanske inte blir mätt men det stoppar iaf upp hungern tills jag kmr hem från jobbet, jag ligger rätt mkt under med kalorierna så jag skulle kunna äta mer. Får slänga in antingen lite tonfisk eller lax då, det ända jag kan laga:PTack!
Inget att tacka för. Ett tips är att kolla in Matlagnimgsdelan av detta forum. Där finns en hel del bra tips och recept med nyttig mat som kan passa under deff.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.