Hjälp med deff och kost med skadad kropp.

Home Forums Deff och fettminskning Hjälp med deff och kost med skadad kropp.

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

För ett par år sedan skadade jag nacken i ett fallskärmshopp, och nu i januari i år blev jag riktigt kass i nacken.
    Innan detta har jag haft ett mycket tungt och aktivt jobb, samt styrketränat och cyklat mountainbike regelbundet. Under tiden jag jobbade åt jag följande:

kl 6. Frukost:Havregrynsgröt och en grov hårdbrödsmörgås samt ett äpple eller banan.

kl.9 Whey-80 och 1 banan.

Kl.11. Skapligt nyttig lunch, jobbade mycket borta, utan möjlighet till matlåda, så ibland var det bara lunchresturang som enda alternativ.

kl.14. Whey-80 och 1 banan.

Kl. 18-19 ca. Middag, ofta pasta eller ris med grönsaker och kyckling eller köttfärs.

Dricker enbart vatten till måltiderna.

Nu sen jag skadade nacken är i stort sett det enda jag kan göra för att röra på mig, promenader. Går några timmar om dagen. Har även kunnat börja paddla lite lugnt med kajak nu. Cykling och simning är helt uteslutet än så länge.

Jag har tappat massor med muskler och blivit riktigt slapp i kroppen under året.

Kommer börja jobba med ett lättare jobb nu i Augusti och ska samtidigt försöka deffa bort det överflödiga fettet på kroppen tills jag blir såpass bra så jag kan börja gymma igen.

Att ha en stenhård diet vet jag att jag inte klarar, men en enkel form att följa är något jag behöver.

Det jag nu funderar på är om jag ska börja köra på whey-80 igen nu som mellanmål eller till och med måltidsersättning. Eller ska jag välja något annat nu när jag inte kan träna lika mycket?

Tar det här långsiktigt så jag inte har någon extrem brådska med att deffa.

Men, gröt till frukost, måltidsersättning till lunch och ev. mellanmål vid behov samt en fettsnål middag på kvällen, kan det vara lämpligt för mig?

Hoppas det inte blev alltför rörigt nu.

En diet jag tänkte på,nu när du inte kan köra något på gymmet utan bara promenera, är Atkins diet . Jag har också haft en period utan träning och började gå upp i vikt och fick se på Godmorgon Sverige för ca 3 veckor sedan, att de hade gjort en långsiktig forskning på denna diet. Jag köpte boken ”Atkins dieten-Ät sunt-ät gott-gå ner i vikt av Robert C. Atkins och började läsa. Nu sedan en vecka kör jag denna diet . Mycket enkel är den, speciellt nu på sommaren. Kött och grönsaker, 3 gånger om dagen om du jobbat hårt kan du äta ett mål till. Jag har redan gått ner 3 kilo! Och så är frukostarna jättegoda. Äggomelett med ost eller stekt ägg och bacon! Hur gott är inte det. Man använder riktigt smör och grädde till maten, men man får bara äta 20 gram kolhydrater under en dag de första två veckorna. Det bästa är om du köper boken eller lånar den på bibblan. Denna diet passade mig, kanske den passar dig?
    Lycka till!

Atkins är lika korkat som de tidiga ketogena dieterna där de inte gör skillnad på fettsyrorna. Mättat fett behövs förvisso för hormonproduktionen, men de ökar inflammationer och försämrar din insulinkänslighet, medan Omega-3 fettsyrorna gör det motsatta. En ketogen diet bör vara rik på fiskolja/Omega-3 och därefter täckas upp av enkelomättade fetter samt fleromättade och mättade.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.