Home › Forums › Deff och fettminskning › Hjälp med deffning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 augusti, 2007 at 17:31 #81380Anonym anvandareMember4 augusti, 2007 at 17:31 #741681Anonym anvandareMember
Jag skulle vilja bli av med allt onödigt fett och samtidigt öka i muskler.
Jag undrar hur många % av kolhydrater ,fett och protein jag måste äta samt hur många kalorier behöver jag äta totalt under en dag ?
Hur mycket kardio träning behöver jag ?
räcker det med att gå morgon promenader eller behöver jag cykla/jogga också ?Jag väger 114kg och är 188cm lång så jag har ganska mkt fett att bli av med . Styrke tränar 4ggr/vecka och går ut och går en timma varje dag .
4 augusti, 2007 at 17:39 #741682Anonym anvandareMemberJ_hedström wrote:Jag skulle vilja bli av med allt onödigt fett och samtidigt öka i muskler.
Jag undrar hur många % av kolhydrater ,fett och protein jag måste äta samt hur många kalorier behöver jag äta totalt under en dag ?
Hur mycket kardio träning behöver jag ?
räcker det med att gå morgon promenader eller behöver jag cykla/jogga också ?Jag väger 114kg och är 188cm lång så jag har ganska mkt fett att bli av med . Styrke tränar 4ggr/vecka och går ut och går en timma varje dag .
Du kommer inte att kunna öka i muskelmassa i någon större utsträckning om du samtidigt ligger på ett kaloriunderskott. Koncentrera dig på att behålla den muskelmassa du har, samtidigt som du minskar i vikt genom ett kaloriunderskott. Håller du en bra diet borde en timmes promenad om dagen vara tillräckligt.
4 augusti, 2007 at 18:23 #741683Anonym anvandareMemberSir Klabbe wrote:Däremot så kan man öka i både massa och styrka på ett underskott, om man inte bryr sig om hur snabbt musklerna byggs samt att man måste krångla till allt något så förbannat.Det där får du nog förklara närmare.
4 augusti, 2007 at 21:52 #741684Anonym anvandareMemberSir Klabbe wrote:Jag låter allas vår Grub förklara:Titta på vad jag skrev.
4 augusti, 2007 at 21:53 #741685Anonym anvandareMemberFlexor wrote:Hmm, kommer ihåg Eiselts gamla produktkatalog som är något år nu. Där fanns ett avsnitt om proteinsyntes som hävdade att enligt forskning så är proteinsyntesen som högst 24 timmar efter ett träningspass och att intaget av protein/aminosyror då var som mest behövligt.Jag har ju inte följt utveckling så noga de senaste åren nu, men finns det trovärdiga forskningsrapporter som backar upp påståendet att proteinsyntesen nu är som högst de första timmarna efter passet?
Mvh
Robert LiljaDet stämmer 24 timmar efter styrkepass. Upp till 72 efter ett konditionspass ( minns att grub skrivit detta).
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.