Home › Forums › Deff och fettminskning › Hjälp med deff/viktminskning och muskelbygge!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 januari, 2013 at 10:38 #100751Anonym anvandareMember24 januari, 2013 at 10:38 #1073499Anonym anvandareMember
Hej!
Jag är nybörjare både på forumet och på gymet. Har läst lite överallt men inte hittat svaren på mina frågor som är lite personliga.
Kort info:
Tjej, 26, 161cm/78.2 kilo.
Gick 2011 ner från 86kg till 75 kilo, 11 kilo. Stannade upp pga psykisk ohälsa, separation/inget jobb/osv.
Bestämde mig dec -12 för att börja igen, men en motivation som ligger på topp och alla förutsättningar att lyckas! Jag mår underbart psykiskt, och fysiskt mestadels förutom lite leder som bråkar, ryggvärk och trötthet. (som läkarna inte hittar något fel på, tänkte mig kunna träna bort det)Nu till frågan, som kanske blir lite lång.
Jag började den 1 januari att förändra livet. Jag valde att äta lite som LCHF, fast en potatis någon gång till söndagssteken etc, en bit sockerkaka på kalas osv. Äter ca 800-1000 kcal om dagen, vet att det är för lite så det måste jag ändra på, men jag är mätt och nöjd och orkar träna så tycker inte att jag ska behöva äta mer. Ser ut så här ungefär, och denna meny har gjort mig mycket piggare, gladare, mer ork, mer lust till allt, och jag har så gott som förintat mitt sockerberoende!Frukost:
1 port fiberhavregrynsgröt m mjölk el.
2 kokta ägg, hembakat LCHF bröd el.
2 dl filmjölk m 1 dl musli
2 koppar kaffe till samtliga.Och något glas vatten.Mellanmål:
1-2 Wasa Rågi med smör och ost alt räkost. Kaffe alt.
Kokt ägg m en liten kaviarklutt.Lunch:
50/50 protein/grönsaker tex.
1 dl köttfärssås med kokt broccoli
1 kycklingfilè med blandad grönsallad
1 laxfilè med rivna morötter.Mellanmål: Samma som tidigare.
Middag. Samma som lunchen, fast lite mer protein.
Kvällsmat (dålig men behövande ovana):