Hjälp med första deffen!

Home Forums Deff och fettminskning Hjälp med första deffen!

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Nu är det så att sommaren närmar sig, och vem vill inte se bra ut när man glider fram på stränderna ? 8)

I alla fall så är det så att jag tänkte ge mig på en första deff nu från början på maj fram till mitten av juni någon gång. Och målet, ja det är väl att bränna lite fett och se bra ut, dock ingen bestämd vikt jag vill gå ner till .

Lite info om mig, 15 år, 175lång, väger runt 60 kilo tränat 4 månader drygt, 4/5 pass i veckan, sett/känt riktiga framsteg på den tiden.

Nu tänker ni med all sannolikhet att det är INGEN anledning för mig att deffa, men det tänker jag göra! För jag har lite mull här och där som jag vill bort med( kan vara till stor del för att jag var lite rund förrut )

Skulle nog tro att det är runt 2-3 kilo som skulle behövas försvinna. Under tiden jag tränat har jag skött mig med strikt kost osv. Så här kan en dag se ut för mig:

06:20 Frukost – 1dl havregrynsgröt, ett ägg på ett lingongrova bröd med smör och kaviar. Samt ett glas appelsinjuice
    10:30 Luch på skolan – Fisk m. potatis, sås, morötter och keso
    13:00 Mellanmål – Kan hända att jag köper en macka eller dylikt.
    15:30 Träning.
    (15:30) Varannan dag utgång med hund innan träning.
    16:45 Efter träning – En proteinshake ( DoublePro ) En polarkaka (Snabba kolhydrater) kan hända att jag tar 2 hårdbröd mackor med tonfisk också.
    17:30 Middag – Allt från korv och makaroner till lax och potatis.
    19:00 Mellanmål – Äpple/macka/fil och flingor etc.
    21:00 Kan hända att det slinker i något då också.

Så nu vill jag veta lite som kan vara bra att veta:
    Hur mycket cardio ska man köra i veckan?
    Hur många styrke pass ska man köra i veckan för att inte förlora massa ?
    Måste jag ändra mycket på min kost ?
    Observera att jag går i skolan så jag kan inte väga maten.

Är sjukt tacksam för svar! :)

/ Johan

*bump* komigen nu, 41st har läst och ingen ha svarat

Hur många kcal och hur är makrofördelningen? Vad du äter är inte lika viktigt som hur mycket du äter.

Jag ser att du äter hela 5-6 gånger per dag. Du måste då ha ganska bra koll på ditt intag för att inte kalorierna ska springa iväg.

Jag förstår dock att du inte kan veta exakt hur mycket du äter i skolan men jag rekommenderar att du väger/mäter allt du äter utanför skolan och i skolan äter 3-4 potatis och sen rent kött och grönsaker till du är mätt. När du börjar väga din mat utanför skolan kan du relativt enkelt uppskatta hur mycket potatis/ris/pasta och kött du äter i skolan. Det är svårt att äta stora mängder rent kött utan att snabbt bli mätt.

Hur mycket cardio du behöver köra beror på ditt energiintag. Om du inte tycker om cardio kan du äta mindre och slippa cardio.

Jag gissar att det räcker med cirka ett hårt helkroppspass i veckan för att inte tappa muskler (förutsatt att inte kosten är rent åt helvete förstås) men någon som har bättre koll får gärna rätta mig om jag har fel.

ulflarsson wrote:
    Hur många kcal och hur är makrofördelningen? Vad du äter är inte lika viktigt som hur mycket du äter.

Jag ser att du äter hela 5-6 gånger per dag. Du måste då ha ganska bra koll på ditt intag för att inte kalorierna ska springa iväg.

Jag förstår dock att du inte kan veta exakt hur mycket du äter i skolan men jag rekommenderar att du väger/mäter allt du äter utanför skolan och i skolan äter 3-4 potatis och sen rent kött och grönsaker till du är mätt. När du börjar väga din mat utanför skolan kan du relativt enkelt uppskatta hur mycket potatis/ris/pasta och kött du äter i skolan. Det är svårt att äta stora mängder rent kött utan att snabbt bli mätt.

Hur mycket cardio du behöver köra beror på ditt energiintag. Om du inte tycker om cardio kan du äta mindre och slippa cardio.

Jag gissar att det räcker med cirka ett hårt helkroppspass i veckan för att inte tappa muskler (förutsatt att inte kosten är rent åt helvete förstås) men någon som har bättre koll får gärna rätta mig om jag har fel.

Okejokej, lätt vettigt det där i mina öron. :)

Du heter lika som min farsa btw 8)

I am your father!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.