Hjälp med kost för viktminskning?

Home Forums Deff och fettminskning Hjälp med kost för viktminskning?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hej.
    Kämpar just nu för att gå ner i vikt, har väl 10-15kgs övervikt åtminstone..

Jag försöker gå långa promenader varje dag, ofta morgonpromenader.
    Jag tränar även på gym, styrketräning ca 4 dagar i veckan, och försöker få till cardio med, men hatar konditionsträning:P

Idag ser min kost ut ungefär såhär:

Frukost: Lättfil med musli + ägg, eller havregrynsgröt med rivet äpple & kanel. Ibland fullkornsbröd istället…

Lunch / Middag: ca 150gr kyckling, köttfärs, tonfisk eller lax (då 100gr) plus 70gr fullkornsris, pasta eller bulgur – o lite grönsaker till detta..

Utöver detta försöker jag få i mig 2-3 mellanmål på dagarna, oftast består dessa av ca 150gr keso med hallon till, annars kesella, riskakor eller ev en proteindrink…

Tror ni detta fungerar för viktminskning? Vill ju även lägga på mig en del muskler, en klen tjockis är jag just nu ! :)

Jag har kört såhär ca 2 veckor nu, men känner mig inte alls smalare, snarare tjockare:S Och innan detta åt jag ENBART skräpmat i form av snabbmat, godis, bullar etc…

Vet att det finns 10000 trådar med liknande frågor, men jag behöver verkligen lite råd o tips för att hålla motivationen uppe!
    Jag är sån som ger upp när jag inte märker resultat fort :(

Men du har alltså läst här på body’s forum i 5 år utan att ta till dig ETT enda ord som skrivits?
    Och 2 veckor? Vad tror du ska hända egentligen?

Läss defftråden, gör om gör rätt.

+1

Indec wrote:
    Men du har alltså läst här på body’s forum i 5 år utan att ta till dig ETT enda ord som skrivits?
    Och 2 veckor? Vad tror du ska hända egentligen?

Läss defftråden, gör om gör rätt.

Jag reggade min användare för evigheter sen, men har inte vart inne på länge och inte tränat på länge. Jag har läst defftråden, och kollat runt lite överallt här, men är det fel att fråga om sitt eget kostschema alltså?! Jag frågar ju för jag har undringar, annars hade jag väl inte frågat?!
    Roligt att bli bemött så när man ber om tips o råd.

Mitt tips är att du arbetar med ditt tålamod. Sätt upp delmål och slutmål. Tänk
    långsiktigt och fundera på vad det är du vill. Och bestäm dig för att göra något ordentligt.

Gettodachoppa wrote:
    Mitt tips är att du arbetar med ditt tålamod. Sätt upp delmål och slutmål. Tänk
    långsiktigt och fundera på vad det är du vill. Och bestäm dig för att göra något ordentligt.

Jo, jag vet ju själv att man inte rasar i vikt och får resultat jättefort. Så jag kämpar på, bara mitt huvud som spökar och jävlas med mig ibland. Men denna gång tänker jag inte ge upp, jag ska lyckas!
    Jag har inge bråttom att gå ner egentligen, jag vill bara känna mig nöjd med mig själv, orka mer o bli starkare.

Har räknat ut i deffguiden att jag bör ligga på ca 1300-1400 kalorier per dag för att gå ner i vikt, så jag försöker hålla på det. Och mycket protein..

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.