Hjälp med kostschema

Home Forums Deff och fettminskning Hjälp med kostschema

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • Author
    mikaelj wrote:
    Bulgur är vetestärkelse och därmed spannmål, som är grovkornigt couscous, som är grovkornigt mannagryn som är grovkornigt vetemjöl.

Quinoa däremot är ett frö från en ört, och brukar inte räknas till spannmål (eftersom det är fritt från gluten).

okejokej , men ser schemat bra ut annars , ändringarna? .

Skippa gainern! Varför få i dig flytande energi?

Ät lite vassleprotein eller EAA direkt efter träningen, sedan äter du väl middag en timme senare eller så.

Generellt hade jag försökt äta mer mat som mättar och ger näring. Några ägg istället för vassleproteinet till frukostgröten, t.ex.

siimoon wrote:
    okejokej , men ser schemat bra ut annars , ändringarna? .

Jag skulle personligen lägga till lite kolhydrater till lunch,pasta ,ris, potatis.För att orka träna.
    Jag antar att du tränar kvällstid?
    Efter lunchen : Inga kolhydrater förutom en banan eller äpple till proteindrycken efter träning. Ingen Gainer!
    Ingen frukt till kvällsmålet ,men det är jag det!
    Kolhydrater före och direkt efter träning funkar bra för mig iallafall!
    Lycka till!

mikaelj wrote:
    Skippa gainern! Varför få i dig flytande energi?

Ät lite vassleprotein eller EAA direkt efter träningen, sedan äter du väl middag en timme senare eller så.

Generellt hade jag försökt äta mer mat som mättar och ger näring. Några ägg istället för vassleproteinet till frukostgröten, t.ex.

Okejokej . Får se vad jag gör. kan variera med :)

Flessa wrote:
    +1, skippa flytande föda i så stor utsträckning som möjligt.

Okejokej:)

Lioness wrote:
    Jag skulle personligen lägga till lite kolhydrater till lunch,pasta ,ris, potatis.För att orka träna.
    Jag antar att du tränar kvällstid?
    Efter lunchen : Inga kolhydrater förutom en banan eller äpple till proteindrycken efter träning. Ingen Gainer!
    Ingen frukt till kvällsmålet ,men det är jag det!
    Kolhydrater före och direkt efter träning funkar bra för mig iallafall!
    Lycka till!

Okej , har knappt ingen energi till gymet märker jag. yes det gör jag. Varför ingen gainer ?
    Ja det låter bra. Får se hur jag gör. är inne på de två sista veckorna av deffen nu så. vill bara ha tips på ett schema som jag inte lägger på mig så mycket fett av.
    Tack :)

Flessa wrote:
    Gainern avrådes nog eftersom att det är snabba kolhydrater, i flytande form, och du deffar väl? Men om du känner att en gainer är behövligt för din återhämtning så är det naturligtvis inget du måste utesluta. Ett tips är att blanda din egen gainer med hjälp av att köpa ett protein och ett kolhydratspulver, så kan du bestämma förhållandet dessa emellan själv. De flesta som deffar brukar enbart köra på protein efter träningen, själv lägger jag gärna till en banan också.

Okejokej :) .
    ja , tråkigt att jag inte tänkte på de innan jag beställde min gainer :/ . menmen , får tänka på tills nästa gång .
    Jag kommer väll inte gå upp jätte mycket i fett om jag höjer med en gainer och fortsätter med kardion på samma sätt jag gör nu ? ;S

siimoon wrote:
    Okejokej :) .
    ja , tråkigt att jag inte tänkte på de innan jag beställde min gainer :/ . menmen , får tänka på tills nästa gång .
    Jag kommer väll inte gå upp jätte mycket i fett om jag höjer med en gainer och fortsätter med kardion på samma sätt jag gör nu ? ;S

Det är inga fel med din gainer. Har du själv inga problem med sämre mättnad så är det ju lika bra/dåligt under både deff som bulk, ett tips är att ta allt Flessa häver ur sig med ett lastbilsflak salt.

Angående gainern så går du inte upp i vikt av gaineri sig, den gör dig inte fetare än något annat. Du kan bli tokfet på Viktväktarnas mat och du kan rasai vikt trots fem gainers per dag.

Eddie Vedder wrote:
    ett tips är att ta allt Flessa häver ur sig med ett lastbilsflak salt.

Haha :up:

Eddie Vedder wrote:
    Det är inga fel med din gainer. Har du själv inga problem med sämre mättnad så är det ju lika bra/dåligt under både deff som bulk, ett tips är att ta allt Flessa häver ur sig med ett lastbilsflak salt.

Angående gainern så går du inte upp i vikt av gaineri sig, den gör dig inte fetare än något annat. Du kan bli tokfet på Viktväktarnas mat och du kan rasai vikt trots fem gainers per dag.

Okejokej , låter bra :) . Men vad tycker du annars om mat schemat?

Dra en omelett med skinka och sånt i på morgonen som frukost, 1 helt ägg och 3-4 vitor, då får du ju i hyffs med protte på morgonen med men får ju komplettera med något mer så att du håller dig mätt ett tag.
    En omelett bestående av 1 helt ägg 3 vitor och 6 skivor skinka klarar jag mig i 2 h på max i princip, så brukar ta en utav mina egna hembakade ”prottemuffins” haha!

Har du tittat på periodisk fasta? [http://leangains.com]

Flessa wrote:
    Om han deffar och försöker att gå ner i ivikt genom att dra ner på mat, så kan det ju vara en fördel att till så stor del som möjligt utesluta flytande föda så att man kan ”unna” sig mer att äta vilket både är godare och mer mättande, eller hur?

Det KAN vara ja, att jag skrev som jag gjorde var att siimoon tyfdligen uppfattade dig som att hans gainer var helt fel.

Angående ”saltkommentaren” gäller det inte bara den här frågan utan alla dina inlägg som sagt.

Flessa wrote:
    Det är ju förfan det jag menar, och det vet jag att du förstår.

Om han deffar och försöker att gå ner i ivikt genom att dra ner på mat, så kan det ju vara en fördel att till så stor del som möjligt utesluta flytande föda så att man kan ”unna” sig mer att äta vilket både är godare och mer mättande, eller hur?

Jo, det är klart. Man blir ju mer mätt på fast föda. Men det är smidigare med protein i skolan. Bara till att blanda upp och skaka , sen är det klart ;P .

Jespera wrote:
    Dra en omelett med skinka och sånt i på morgonen som frukost, 1 helt ägg och 3-4 vitor, då får du ju i hyffs med protte på morgonen med men får ju komplettera med något mer så att du håller dig mätt ett tag.
    En omelett bestående av 1 helt ägg 3 vitor och 6 skivor skinka klarar jag mig i 2 h på max i princip, så brukar ta en utav mina egna hembakade ”prottemuffins” haha!

Okejokeje , får se hur jag gör :) .

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.