Hjälp mig!

Home Forums Deff och fettminskning Hjälp mig!

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Jag är en tjej på 21 år som är 160 cm lång, väger 60 kg.
    Tränar styrka 3-4 ggr i veckan, morgonpromenad på 1h minst 4 gånger i veckan och tränar boxning 1 gång i veckan.
    Skulle vilja gå ner lite i vikt,

Jag äter inte onyttigt.

Frukost består oftast av Rågflingsgröt med 1banan i och mjölk.

Lunch = lagad måltid, ofta med mycket grönsaker

Fika = Frukt

Kvällsmat = lagat

Kan någon ge mig tips på hur jag ska gå ner i vikt? eller jag går ju inte ner så mycket när jag tränar men jag vill bli av med min lilla mage inte för att det är jätte mycket men det är så jag stör mig.

Upplägget verkar vara helt ok. Läs den [http://forum.body.se/showthread.php?t=22347 här] artikeln till att börja med.

Där står det först och främst att det är kalori in – kalori ut som gäller. Tycker du att du går ner för långsamt så ökar du antingen motionen eller minskar kaloriintaget, i ditt fall låter det andra alternativet bättre då du redan motionerar ganska bra.

Tyskn wrote:
    Upplägget verkar vara helt ok. Läs den [http://forum.body.se/showthread.php?t=22347 här] artikeln till att börja med.

Där står det först och främst att det är kalori in – kalori ut som gäller. Tycker du att du går ner för långsamt så ökar du antingen motionen eller minskar kaloriintaget, i ditt fall låter det andra alternativet bättre då du redan motionerar ganska bra.

Tack jag håller på att kolla på min mat och vad jag äter, men det verkar som enda utvägen är att mäta/väga hur mycket man äter och sen räkna ut det i något program hur mycket energi och kcal det innehåller.

Någon som har något bra program där man kan fylla i mat och träning?

Du behöver inte räkna för att lyckas. Ta bara mindre av allt som du äter. Är du hungrig mest hela tiden utom direkt efter måltiderna så ligger du nog bra till.

Byt ett eller flera styrketräningspass mot ytterligare boxningspass eller något annat som förbränner mer är mitt råd.
    Om du nu inte har några speciella mål med din styrketräning.

Fridaj wrote:
    Tack jag håller på att kolla på min mat och vad jag äter, men det verkar som enda utvägen är att mäta/väga hur mycket man äter och sen räkna ut det i något program hur mycket energi och kcal det innehåller.

Någon som har något bra program där man kan fylla i mat och träning?

[http://forum.body.se/showthread.php?t=20927 Här] har du en tråd med länkar till diverse sidor som hjälper en att räkna ut kaloribehov m.m.

Ola Wallengren wrote:
    Du behöver inte räkna för att lyckas. Ta bara mindre av allt som du äter. Är du hungrig mest hela tiden utom direkt efter måltiderna så ligger du nog bra till.

Jag håller med Ola. När jag deffade så gick jag bara efter vågen och spegeln. Minskade jag för långsamt så åt jag mindre, minskade jag för snabbt så åt jag mer.

Om du ändå vill vara på ”den säkra sidan” och räkna kalorierna så tycker jag att ”Nutz” här på forumet hade en bra taktik. Du gör lite storkok på söndagan (eller vilken annan dag som passar dig) där du har räknat ut hur mycket kalorier du får äta på hela veckan, sen delar du upp det på 7 och lägger alltid dagens mat på en hylla i kylskåpet. Då vet du att det är just den maten du får äta den givna dagen.

Tyskn wrote:
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=20927 Här] har du en tråd med länkar till diverse sidor som hjälper en att räkna ut kaloribehov m.m.

Jag håller med Ola. När jag deffade så gick jag bara efter vågen och spegeln. Minskade jag för långsamt så åt jag mindre, minskade jag för snabbt så åt jag mer.

Om du ändå vill vara på ”den säkra sidan” och räkna kalorierna så tycker jag att ”Nutz” här på forumet hade en bra taktik. Du gör lite storkok på söndagan (eller vilken annan dag som passar dig) där du har räknat ut hur mycket kalorier du får äta på hela veckan, sen delar du upp det på 7 och lägger alltid dagens mat på en hylla i kylskåpet. Då vet du att det är just den maten du får äta den givna dagen.

TACK ALLA!

Jag tror inte jag behöver räkna kalorier och sånt för jag äter mycket mindre än tidigare och tränar mycket mycket mer. ca 1,5h styrka varje pass, minst 1 promenad om dagen på 1h. Sen lite boxning på söndagar 1,5h så då tror jag tipset om att bara minska lite hjälper :)

Finns det någon sida där man kan räkna ut kalori förbrukning vid olika aktiviteter?
    Förutom [www.caloriesperhour.com]
    ??

Har kollat runt men hittar bara den sidan

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.