Home › Forums › Deff och fettminskning › hjälp mig deffa
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 januari, 2008 at 12:51 #805890Anonym anvandareMemberjunioren wrote:[http://forum.body.se/showthread.php?t=18726&highlight=aspartam]
:up:
Du ser!:up:
Ta fasta på vad King Grub säger och lyssna inte på Jofren.
22 januari, 2008 at 13:03 #805891Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Du ser!:up:Ta fasta på vad King Grub säger och lyssna inte på Jofren.
yes sir jon!
22 januari, 2008 at 13:11 #805892Anonym anvandareMemberjunioren wrote:okok men de e så många som säger olika.. fick höra idag av en polare som går högskola att just aspartam e fettbildande.. så fattade jag det som iaf.. men det kan ju bero på att aspartam gör så att sockersuget ökar.. eller nå.. kanske man ska hålla sig till sukralos ist för aspartam? eller e de ingen skillnad på dom.. fan jag är helt vilsen när det gäller sånthär!Aspartam påverkar inte fettinlagring, fettförbränning, kroppssammansättning, prestation, muskeluppbyggnad eller muskelnedbrytning.
Det negativa med aspartam är att det kan vara cancerframkallande; djurstudier har visat detta.
22 januari, 2008 at 13:23 #805893Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Vad gäller ”folk man känner som går på högskola” så verkar det, enligt min uppfattning, som att det man får lära sig på högskolor är jävligt föråldrat.Senast häromdagen hamnade jag i ett verbalt slagsmål med en tjej som bestämt hävdade att måltidsfrekvensen var av yttersta vikt vad gäller fettförbränning, etc.
”Man måste äta var tredje timme annars dör förbränningen ut, det fick jag lära mig på högskolan.”
Så befängt att man fan inte vet vad man ska säga.
Kommer själv att börja på högskola till hösten och jag undrar hur fan man ska bära sig åt om lärarna kräver att jag ska omfamna gamla kostmyter för att få godkänt på tentor och liknande.
Nu är detta väldigt offtopic och ingen diskussion vi ska dra för långt men hursomhelst är inte det där något jag upplever alls. Det är snarare personer som ínte kunde skilja på myt och fakta innan som av någon konstig anledning inte fattar det efter heller, bortsett från tentatillfälle då förstås. Lightläsken är ett typexempel, efter den föreläsningen kunde folk fortfarande häva ur sig saker som att det är fettinlagrande trots att vi nyss på föreläsningen konstaterat att inget vetenskapligt stöd för det existerar idag. Samma sak med GI efter kolhydrater, energiomsättning och metabolismföreläsningar t.ex.
Lärarna må vara lite insnöade på näringsrekommendationerna har jag känt, annars är själva undervisningen i näringslära bra och vetenskaplig. Hur en del personer ÄNDÅ fortsätter att uppfatta saker på vissa sätt trots att både lärare och litteratur motbevisar det känns ganska ofattbart.
Hoppas du inte tar illa upp nu men din kompis verkar falla inom den kategorin.
22 januari, 2008 at 14:12 #805894Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Nu är detta väldigt offtopic och ingen diskussion vi ska dra för långt men hursomhelst är inte det där något jag upplever alls. Det är snarare personer som ínte kunde skilja på myt och fakta innan som av någon konstig anledning inte fattar det efter heller, bortsett från tentatillfälle då förstås. Lightläsken är ett typexempel, efter den föreläsningen kunde folk fortfarande häva ur sig saker som att det är fettinlagrande trots att vi nyss på föreläsningen konstaterat att inget vetenskapligt stöd för det existerar idag. Samma sak med GI efter kolhydrater, energiomsättning och metabolismföreläsningar t.ex.Lärarna må vara lite insnöade på näringsrekommendationerna har jag känt, annars är själva undervisningen i näringslära bra och vetenskaplig. Hur en del personer ÄNDÅ fortsätter att uppfatta saker på vissa sätt trots att både lärare och litteratur motbevisar det känns ganska ofattbart.
hehe näe ja vet ju som sagt ingenting om det här ämnet.. de e ju därför jag frågar folk.. och om jag frågar någon som tror sig veta allt så kan ju inte jag avgöra om det är fel eller icke..
22 januari, 2008 at 14:25 #805895Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Nu är detta väldigt offtopic och ingen diskussion vi ska dra för långt men hursomhelst är inte det där något jag upplever alls. Det är snarare personer som ínte kunde skilja på myt och fakta innan som av någon konstig anledning inte fattar det efter heller, bortsett från tentatillfälle då förstås. Lightläsken är ett typexempel, efter den föreläsningen kunde folk fortfarande häva ur sig saker som att det är fettinlagrande trots att vi nyss på föreläsningen konstaterat att inget vetenskapligt stöd för det existerar idag. Samma sak med GI efter kolhydrater, energiomsättning och metabolismföreläsningar t.ex.Lärarna må vara lite insnöade på näringsrekommendationerna har jag känt, annars är själva undervisningen i näringslära bra och vetenskaplig. Hur en del personer ÄNDÅ fortsätter att uppfatta saker på vissa sätt trots att både lärare och litteratur motbevisar det känns ganska ofattbart.
Skönt att höra att det inte är lika illa som jag befarade.
Och min ”kompis” är sannerligen inte den skarpaste kniven i lådan – trots detta lyckades hon få mig rätt oroad.
Bara att be en bön att inte någon av mina lärare till hösten heter Skipper i efternamn.
Thanx, Eddie.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.