Hjälp mig räkna ut hur många kalorier min diet representerar samt är det en bra diet?

Home Forums Deff och fettminskning Hjälp mig räkna ut hur många kalorier min diet representerar samt är det en bra diet?

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Jag undrar ifall någon kunnig inom dieter och kalori räkning kan hjälpa mig.

Jag har som mål att äta 1000 kalorier eller mindre om dagen.
    Den dieten som jag tänker följa i 3 raka månader är.

Frukost:Tonfisk(i olja?)+ ett kokt ägg + en morot
    Lunch: Tonfisk(i olja?)+ ett kokt ägg + en morot
    Middag:Tonfisk(i olja?)+ ett kokt ägg + en morot

Naturligtvis kommer jag dricka minst 3 liter vatten om dagen också.
    Ock för att inte bli kvicksilver förgiftad ska jag då och då byta ut tonfisk med kyckling file. Dels ska jag köra tapout extreme träning 2 ggr om dagen( det sägs att man bränner upp till 1200 kalorier per pass)

Idag väger jag 95kg är 1.74cm skulle vilja gå ned till 65kg.

Avslutningsvis undrar jag om vanlig tonfisk i olja är annorlunda än tonfisk i vatten? hur många kalorier kan tonfisk i olja innehålla? samt hur många veckor eller månader tror ni det kommer ta för att nå mitt mål.

uppskattar eran svar! då jag är nybörjare inom detta.

Tonfisk i vatten= ca 110 kcal per 100 gram
    Tonfisk i olja= ca 200 kcal per 100 gram
    Kokt ägg= ca 85 kcal
    Morot= ca 40.45 kcal per 100 gram

När det sedan gäller riktigheten i detta är det bäst att ha en våg och mäta då detta är ungefärliga medelvärden.
    Sedan ser det olika ut vilken produkt och märke du köper så bäst är att läsa på respektive burk för att få rätt värden.

Men kör du enligt det du skrivit ligger du runt 1000 kcal med tonfisk i olja.
    Låter dock riktigt tungt att äta så i 3 veckor.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.