Hjälp nu då!

Home Forums Deff och fettminskning Hjälp nu då!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author

Hej!
    Jag har ca 4 veckor som jag vill använda på bästa möjliga sätt och se till att musklerna syns. Jag tränar ganska mycket men inget seriöst eller professionelt, springer flera gånger om vecken (lågintensivt) och styrektränar lagom. Kör med tjejgrejer som Yoga, pilates och powerwalks. Min kropp är välbyggd men kan bli bättre. Nu behöver jag bränna lite fett så att musklerna syns, här läst lite här och där ( antar att jag ska deffa?) men det känns lite rörigt alltihop! Nån som kortfattar för mig vad jag borde göra , jag är allmänt väldigt nyttig av mig men hur ska jag göra nu?, ska jag undvika fett helt och äta en massa protein? Är kolhydrater dåliga under den här perioden? Räcker 4 veckor till att uppnå nån typ av resultat? Jag vill helst inte bryta ner muskelmassa under tiden heller.

Jag äter normalt 1500 kcal, ibland 2000 om jag tränar ordentligt. ( mitt BBE är 1500 vid vila).

Borde jag träna lågintensivt på fastande mage och isånnafall hur ofta?

nu blev det en roman här men jag uppskattar verkligen all hjälp! :)

vikt: 65kg
    längd: 168cm
    ålder:18år
    (är tjej)

Antar att du menar att du vill ha långa och slanka muskler?

Då är det egentligen bara att fortsätta som du kör, fast du kanske ska köra lite mer bodypump, powerwalk, spinning, body combat och sådant, som bränner kalorier och bygger långa muskler.

Angående fett, så bör du INTE sluta äta fett – se bara till att äta rätt sorts fetter. Kolhydrater bör du också skära ner på, och satsa på att äta mer protein.

I slutändan handlar det om att du får i dig minst 2 gram protein per kilogram du väger (alltså minst 130 g protein om dagen för din del) – och när du fått i dig det, så fyller du ut resten av energibehovet för dagen med mättande mat (protein i sig är mättande, andra exempel är potatis och grönsaker).

Försök ligga på runt 500 kcal under vad du gör av med på en dag.
    Rekommenderar att du försöker köra mycket cardio (all form av löpning och fettbrännande aktiviteter) istället för att dra ner för mycket på kosten – kan bli farligt att dra ner för lågt.

Läs deffguiden i toppen av denna forumsavdelning – många bra tips där!

Lycka till :)

tack för svaret. En fråga bara, finns det nån proteindrink lr någonting liknande som skulle se till att jag bränner mer?

Du kan ju köpa ett fettförbrännande tillskott, finns mkt…

Tips på någon bra i sånnafall?
    Hinner ja se några resultat nu om 4 veckor om ja kör riktigt hårt?

Resultat hinner du få, förmodligen inte resultaten du förväntar dig dock.

Krångla inte till det med fettförbrännande preparat då skillnaden är så marginell att man måste göra allting annat rätt för att märka av den lilla skillnad man kan få.
    Varför hetsa och bara ha 4 veckor på sig?

Naej ja har ju hela livet på mig egentligen , men om 4 veckor vill man vara as snygg :P

projectbetterbodies wrote:
    Naej ja har ju hela livet på mig egentligen , men om 4 veckor vill man vara as snygg :P

Det beror givetvis på utgångsläget, men de förändringar som kommer hinna ske under den 4 veckors perioden kommer inte att vara enorma.
    Du har hela livet på dig, och 4 veckor är aningen kort, är det studentresa som hägrar?

Ja precis. och ja hade tänkt att träna hårdare redan efter jul ,men varit ganska seg och nu försöker ja göra det bästa av situationen. Ville ju vara i toppform, men jämfört med den otränade majoriteten ligger jag ganska bra till ändå:|

Då tycker jag att du tränar hårt (nej, tjejer blir inte stora över natten för att man lyfter tungt och hårt) och fortsätter som du gör nu med det andra.
    Börja absolut inte pilla med några fettförbrännare eller något sånt löjligt.
    TheUnknown skrev en del bra grejer du kan implementera i ditt kostprogram.
    Fyra veckor är alldeles för sent ute helt enkelt.

Japp tänkt ge järnet nu iallafall, ja menar det kan ju bara bli bättre :up:

projectbetterbodies wrote:
    Japp tänkt ge järnet nu iallafall, ja menar det kan ju bara bli bättre :up:

Kör hårt!

Bygga långa, slanka muskler är omöjligt.
    Musklernas längd kan du inte göra något åt med träning.
    Missförståndet kommer från att smala tjejer utan muskler inte har någon volym vilket gör att muskeln ser likadan ut från ursprung till fäste.

Som dom andra säger, 4 veckor är kort tid och du ska inte skära ner på mängden energi.

Se över kvaliten på maten så du får rätt mängd av allt från bra källor och börja träna styrketräning med fria vikter och basövningar så kommer du få en kick på din förbränning.

Undvik alla ätardagar och allt slarv om du klarar det.
    Det innebär all ”skit” som halvfabrikat, snabbmat, godis, läsk, alkohol mm

tack :)

jag har försökt idag att få i mig 130 g protein men det verkar omöjligt utan att gå över 1500 kcal som ja borde ligga på. Åt keso och tonfisk men ligger på ca 70g protein änsålänge.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.