Home › Forums › Deff och fettminskning › Hjälp om deff!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 april, 2010 at 18:42 #502029Anonym anvandareMember
Hej ! Jag har tänkt att påbörja min deff om ett tag. Grejen är att har extremt lite FETT på kroppen men mera underhudsfett så går knappt att nypa i huden. Och musklerna finns ju där efter min bulkning. Men ska jag deffa då? Känns som jag kommer bli för tunn?
10 april, 2010 at 18:42 #69065Anonym anvandareMember10 april, 2010 at 18:43 #502030Anonym anvandareMemberFör när man har lång underhudsfett procent är det väll stort sett bara skinn?
10 april, 2010 at 19:26 #502031Anonym anvandareMemberUnderhudsfett är det jag pratar om, har förmodligen en del av det eftersom mina muskler inte är allt för tydliga. Men när man står upp och nyper i huden tillexempel magen, så finns det knappt något att nypa i. Varför syns inte mina muskler bättre en vad dom gör, för muskler finns det.
När man har låg underhudsfettprocentuell massa är det väl mest skinn på kroppen? förutom muskler då
10 april, 2010 at 20:01 #502032Anonym anvandareMemberAnvänd tjocka kläder vid träningspass för att börja svettas mer
Cardio 2 timmar var annan dag innan frukost
Ät mycket protein och dra ner kolhydraterna
Ta en proteinshake efter gympasset och skippa måltid/mellanmål på kvällen
11 april, 2010 at 12:05 #502033Anonym anvandareMemberSicke wrote:Använd tjocka kläder vid träningspass för att börja svettas merCardio 2 timmar var annan dag innan frukost
Ät mycket protein och dra ner kolhydraterna
Ta en proteinshake efter gympasset och skippa måltid/mellanmål på kvällen
Förutom mer protein/mindre kolhydrat samt en proteindrink efter träning måste jag bara säga att jag inte alls håller med.
Svettas ger ju noll fettförbränning och endast en onödig vätskeförlust.
Skippa mat på kvällen har ju ingen direkt effekt heller, du kan lika gärna skicka frukost eller dra ner mängden något på dagens samtliga måltider.
Varför 2 timmar cardio, varför varannan dag, varför innan frukost?
Menar du att 1 timme varje dag efter lunch inte skulle ge likvärdig effekt?11 april, 2010 at 13:27 #502034Anonym anvandareMemberJag vill se bild på killen som är bulkad utan fett… för ärligt talat fattar jag ingenting.
11 april, 2010 at 17:08 #502035Anonym anvandareMemberSkickar bild inom kort
11 april, 2010 at 17:13 #502036Anonym anvandareMemberJag vill inte ha hjälp med och deffa.. jag vet hur man gör men jag undrar om jag ska deffa.
Läs noggrant. Jag har lagt på mig en del muskler, men jag har tänkt att börja deffa nu. Frågan är om jag ska deffa eller inte.
För jag har ingenting att nypa i, på magen som exempel. Är lixom hård och men musklerna syns inte speciellt. Hur skulle då en deff se ut skulle jag bli för tunn?Men jag skickar bild så kanske ni förstår
11 april, 2010 at 17:34 #502037Anonym anvandareMemberMed rejält mycket vätska kan musklerna döljas trots låg fettmängd, kolla bara proffsen ibland. Dock finns det flera orsaker till deras höga vätskemängd.
Att du har svårt att nypa i fettet betyder inte att det inte finns där, kan vara så att det är hårt vilket det blir när man ligger på överskott. En fet ölmage brukar inte gå att nypa om trots 40 kg övervikt som exempel.Prova att göra en rejäl tömning på kolhydrat så försvinner vätskan, då vet du om det är det som är felet.
Tänk på att du bör laborera med salt och vatten för er riktig tömning.
11 april, 2010 at 17:42 #502038Anonym anvandareMemberTack för svaret, det du säger låter exakt som mitt problem. I Gainern som jag kör efter träningen innehåller 5000mg creatin per portion, ganska lite men som kanske också ha bidragit till vätskebindandet?
11 april, 2010 at 17:48 #502039Anonym anvandareMemberneey wrote:Tack för svaret, det du säger låter exakt som mitt problem. I Gainern som jag kör efter träningen innehåller 5000mg creatin per portion, ganska lite men som kanske också ha bidragit till vätskebindandet?Hur mycket gainer tar du?
11 april, 2010 at 18:20 #502040Anonym anvandareMemberper vecka eller efter träningen?
Jag kör G-recovery fyra dagar i veckan.Innehåll per
portion
Energi 633kcal
Protein 25g
Kolhydrater 125g
Fett 2.5g
Kreatin monohydrat 5g
L-glutamin 2.5g11 april, 2010 at 18:42 #502041Anonym anvandareMemberBara den mängden kolhydrat från malto, dextros eller liknande är tillräckligt för att lägga på sig vätska.
Sikta på en snabb tömning, så lite kolhydrat det bara går och endast protein och lite fett.
Ca 10-20 g kolhydrat, 40 g fett och 300 g protein.
Det är tufft, men behövs bara 2-3 dagar för att bli av med den mesta vätskan.11 april, 2010 at 19:44 #502042Anonym anvandareMemberOkej tack så hemskt mycket för tipset, ska lägga ett ordentligt försök !
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.