Hjälp wanted – 1a deffen – åsikter?

Home Forums Deff och fettminskning Hjälp wanted – 1a deffen – åsikter?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author

Hej

Styrketränat i ca 1½år och börjar bli ganska nöjd. Nu skulle jag vilja testa att deffa för första gången och skulle behöva lite råd av någon som kan. :) Jag har försökt att köra som nedan men det händer absolut ingenting.. :/

Träningschema just nu:
    Rullande, tränar en muskelgrupp varje dag:
    Axlar
    Rygg
    Biceps
    Triceps
    Bröst
    Ben/rumpa

Varannan dag lägger jag till Mage.

Efter varje styrketräningspass kör jag förbränning. Varierar lite, löpning, spinning, cross. Ca 45 min i snitt.

Tränar alla dagar i veckan förutom fredagar.

Kost:
    Frukost
    2 del lättyoghurt
    100g fryst mango
    1 skopa protein
    1 tsk linfröolja
    Kcal: 355

Mellis 2 ggr dag, 10.00 samt 15.00
    1 litet äpple och 3-4 msk lättkeso och kanel.

Lunch
    Nyttigt, typ 1 kycklingfilé, 1 dl ris eller bulgur samt massa broccoli.

Middag
    samma som lunch, lax, bulgur o grönisar.

Efter träning
    1 proteindrink
    1 tsk L-Glutamin

Är jag ute och cyklar?

Mvh Sanna

Låter som lite lite energi över lag, men sen vet jag inte så mycket om dig så det är svårt att svara

Jag hade väl tänkt mig att ligga på 12-1300kcal om dagen.. Kanske är lite väl lite?

Beror på hur aktiv du är, din längd samt vikt.

Jag är 29 år, jobbar på kontor.. Men inte helt stillasittande.
    Jag är 171cm lång och väger 62kg.
    Har en 2-åring så ja, jag har att göra på helger o kvällar.. ;)
    Och som sagt, tränar 6 dar i veckan.

Här har du vår deffguide. Där finns allt du behöver veta. Samt hur du räknar ut ditt energibehov
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=22347]

Att köra löpning, spinning och annan cardio samma dag som du styrketränar brukar inte rekomenderas. Det är bättre att du skiljer på dessa aktiviteter och kör dem på olika dagar. Varannan dag styrka, varannan kondition t ex. Konditionsträning hämmar styrketräningen en hel del.

Dessutom tycker jag att du äter för lite med tanke på all den träning du håller på med. 1200-1300 kcal / dag borde vara rimligt om du var mer eller mindre inaktiv hela dagen. Jag skulle nog rekomendera minst 1800 kcal /dag för dig.

Skulle inte sattsa på en deff, med tanke på att du enbart väger 62 kg vid nästan 30 års ålder, bygg istället.

fredrik92a wrote:
    Skulle inte sattsa på en deff, med tanke på att du enbart väger 62 kg vid nästan 30 års ålder, bygg istället.

:yahoo:
    Haha! Läste du ens att det var en tjej? Det är det enda du svarar på alla som frågar denna frågan. Alla är inte byggare och hon säger ju för fasiken själv att hon börjar bli nöjd, och ditt råd är att fortsätta bygga?

Oj, sog inte detdär Mvh sanna, så om det var en kille som var TS så skulle jag ge honom rådet att gå upp från i vikt från 62 kg, även fast han va nöjd.
    Sen så hoppar jag inte runt på forumet och säger till alla att dom behöver bygga din jävla idiot:)

kalla inte folk för idiot på forumet

Här är en bild på hur läget är nu:

[http://gofresh.blogg.se/]

Ja jag är en tjej.. ;)

Hur mycket vill du tappa ?? Du ser ut å va i god form utifrån det lilla man ser

sannossi wrote:
    Här är en bild på hur läget är nu:

[http://gofresh.blogg.se/]

Ja jag är en tjej.. ;)

Fasen Sanna! Jag tycker du är het på båda bilderna! 😮 :D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.