Home › Forums › Deff och fettminskning › http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/fettsnalt-hojer-humoret-1.991154
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 november, 2009 at 19:37 #603241Anonym anvandareMemberPappaKeno wrote:Förövrigt så vet jag inte vem som frågade om man kunde bli elit på lchf, oavsett löpning eller bb. Allt ska alltid dra till sin spets hela tiden.
Saken är ju den att det först då blir intressant. Att man kan träna och få bra resultat på LCHF, en vegankost, Raw Food etc. är det ju ingen tvekan om. Bara essentiella näringsämnen tillgodoses och att man lyckas hålla ett tillräckligt högt proteinintag.
Så för att verkligen skilja dom åt krävs ju att man diskuterar nivåer där det kan tänkas göra skillnad. Mindre skillnader i kosten är för svåra att utvärdera. En så enkel sak som att man trivs bättre på jobbet för närvarande kan ”förstöra” en sådan utvärdering eftersom trivseln på jobbet med stor sannolikhet påverkar träningen även det.
11 november, 2009 at 20:37 #603242Anonym anvandareMemberMorwen wrote:Kul! Släng gärna upp en bild då jag aldrig sett någon som följer LCHF (Minst 70 E % fett) som är både hyfsat grov samt i bra form.
Ser fram emot det!Ok, jag kanske inte håller exakt LCHF, för 70% fett äter jag inte…äter 80% fett och protein och är inte så jävla noga med exakt hur mkt av vardera, och resten kolhydrater. Jag känner inte för att slänga upp någon bild, du får tro mig eller inte…väger 82 kg, 176 cm uppskattningsvis 10% kroppsfett…bänkar 150, böjer 200, drar 210…kör i princip alltid fettladdning innan hårda pass, oavsett löpning eller gym, och har hur mkt energi som helst…alla är vi olika:nod
11 november, 2009 at 21:34 #603243Anonym anvandareMemberPerra_mja wrote:du får tro mig eller inte..Blir inte i så fall!
11 november, 2009 at 21:46 #603244Anonym anvandareMemberMorwen wrote:Starkt att lägga ut bild.
Men fakta kvarstår: – Jag har aldrig sett en äka LFCHáre som är grov och i form.
Förtydligande: Grov typ Classic BB.En bild säger mycket men inte allt, tex. vilka preparat personen tar tillsammans med kosten. Och därför kan man ju inte bevisa så mkt med en bild.
11 november, 2009 at 21:56 #603245Anonym anvandareMemberHazeblazer wrote:En bild säger mycket men inte allt, tex. vilka preparat personen tar tillsammans med kosten. Och därför kan man ju inte bevisa så mkt med en bild.Men det är alltid en början!
11 november, 2009 at 22:05 #603246Anonym anvandareMemberMorwen wrote:Blir inte i så fall!Ok gör inget, viktigaste är att jag känner att jag mår bra själv
12 november, 2009 at 12:50 #603247Anonym anvandareMemberFlessa wrote:låter mycket vettigt allt det du säger men måste bara fråga hur du motiverar ett 10 000 Kcal + på en dag och hur du orkar äta så mycket?Kan inte motivera det.
Är en pskykologisk grej för mig.
Allt handlar om att jag får äta allt och hur mycket jag vill 1dag var 7 eller 8 dag.
På ex lördagen vet jag att ”allt” är tillåtet och det finns inga limits.
Ibland blir det 4 rejäla Junk-Foods laddningar + 3 monster fika och då drar det iväg kalorimässigt. Ibland känner jag bara för ”bra” mat fast i större kvantiteter.
Oavsett vilket så känner jag alltid en stor motivation och tom längtan på slutet av denna dag att återgå till ”vardagslunken”.
Troligtvis inte optimalt men för mig fungerar det.
Feel good – Perform good!12 november, 2009 at 14:23 #603248Anonym anvandareMemberPublicerade min sammanfattning av studien idag.
[http://traningslara.se/blogg/bantningsmetoders-inverkan-pa-psykologiska-faktorer-en-uppmarksammad-studie/]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.