Hunger vid deff?

Home Forums Deff och fettminskning Hunger vid deff?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • Author

Vad gör ni vid hunger? Vad äter ni? Hur motverkar ni det???

Har testat med koffeintabbar innan, det hjälpte mot hunger, men ni kanske har andra bra tips :P

Kesella/kvarg
    Buljong
    Te
    Typ äta nåt jag äcklas av ex. oliver

Om jag är hungrig så 1.) äter jag något eller 2.) plockar fram lite jävlar anamma och kämpar mot hungern.;)

Satsa på livmedel med låg energidensitet, som magert kött och en sjujävla massa fiberrika grönsaker.

Tänker på att jag skall bli hårdast på scen!

AndreasP wrote:
    Tänker på att jag skall bli hårdast på scen!

Jaha, det är sååå du gör…hmm, ja man kan ju inte säga nåt om slutresultatet direkt heller :emo-thumb

loverius wrote:

Har testat med koffeintabbar innan, det hjälpte mot hunger, men ni kanske har andra bra tips :P

Magnesiumcitrat
    Kalciumaskorbat
    Zinksulftat
    Fiskolja

loverius wrote:
    Vad gör ni vid hunger?

Äter eller ignorerar.

Jofren wrote:
    Potatis är fin mat vid deff, diet. Stor densitet lite kolhydrater. Högt mättnads index.

Det stämmer att potatis mättar i normala fall men är du i sluet på en tävlingsdiet hjälper det inte ett skit tyvärr. Själv kan jag äta 5 kg potatis på en fyllnads dag utan att bli mätt det minsta.;)

Varför gå hungrig och må taskigt?
    Ät och må bra, bättre att det tar något längre tid med deffen.

Tävlingsdiet är något helt annat, då ska man nog lyssna på AndreasP och härda ut

Jag tycker bara att det är att göra något som får en att kopplar bort hungern.
    Hitta på något med någon polare, kolla på film etc.. funkar bra tycker jag.

Dricka vatten alt. light saft och lura hjärnan lite

Håller med potatis mättar grymt, så brukar inte va hungrig det minsta förräns sista 2 veckorna.
    Dricka massa med vatten ger också en viss mättnads känsla.

loverius wrote:

Många småmål per dag så går det aldrig så jättelång tid innan det är dags att tugga på något och jag missar aldrig ett mål.
    Ibland när man blir sugen på något framför en film på kvällen eller under dagen så blir det nån frukt eller någon light dricka.
    För mig funkar inte heller ätar dagar,försökte med en mitt i senaste deffen men det gjorde bara att jag fick börja om med att vänja mig av med sötsuget igen.
    Så funkar det för mig iaf,på min nivå,som säkerligen inte går att jämföras med dom som går riktigt lågt för att tävla.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.