Hungrig

Home Forums Deff och fettminskning Hungrig

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • Author

Pust o stön vad jag är HUNGRIG, ja, jag sitter för det mesta på kontoret och arbetar, så jag tycker inte att jag har ngn större anledning till nåt större födointag, men så här ser mina vardagar ut i matväg
    frukost; gröt+proteindrink
    mellis; 1 frukt
    lunch; 1 portion prolite
    mellis; proetindrink
    efter gymträning som är tis, tors, lördag proteindrink
    kvällmat; sallad/grönsaker olivolja/vinäger/vatten+salt+sv.peppar kyckling/fisk/kött

jag e såååå hungrig :(så att det känns som att det är ett genomgående hål i magen..jag försöker gå ner i vikt o eftersom jag sitter stilla nästa hela dagen förutom på morgonen när jag går ut med hunden o går till bussen, tar en promenad på lunchen o träningspasset 3ggr i veckan så anser jag mej inte ha större behov än detta ca +/-2000kcal/dag
    Är det nån som har ett förslag på vad man kan gör när man blir så hungrig att man nästan blir yr i mössan?? Dricka vatten? Nu är det så här oxå att jag väger 85-90 kg o e 163 cm lång så det finns att ta av så att säga=fettprocent.
    Jag trodde faktiskt att prolite skulle dämpa hunger men det vette tusan..

Tack för ditt svar, ja, det ska jag nog göra

ironlady wrote:
    Pust o stön vad jag är HUNGRIG, ja, jag sitter för det mesta på kontoret och arbetar, så jag tycker inte att jag har ngn större anledning till nåt större födointag, men så här ser mina vardagar ut i matväg
    frukost; gröt+proteindrink
    mellis; 1 frukt
    lunch; 1 portion prolite
    mellis; proetindrink
    efter gymträning som är tis, tors, lördag proteindrink
    kvällmat; sallad/grönsaker olivolja/vinäger/vatten+salt+sv.peppar kyckling/fisk/kött

jag e såååå hungrig :(så att det känns som att det är ett genomgående hål i magen..jag försöker gå ner i vikt o eftersom jag sitter stilla nästa hela dagen förutom på morgonen när jag går ut med hunden o går till bussen, tar en promenad på lunchen o träningspasset 3ggr i veckan så anser jag mej inte ha större behov än detta ca +/-2000kcal/dag
    Är det nån som har ett förslag på vad man kan gör när man blir så hungrig att man nästan blir yr i mössan?? Dricka vatten? Nu är det så här oxå att jag väger 85-90 kg o e 163 cm lång så det finns att ta av så att säga=fettprocent.
    Jag trodde faktiskt att prolite skulle dämpa hunger men det vette tusan..

Det verkar vara väldigt populärt att dieta på nästan utestlutande proteinpulver, tro fan att man är hungrig. Käka magra proteinkällor och skippa all flytande näring när du ligger på underskott, varje tugga är avgörande här:up:.

Morgon: Massor av Grönsaker + 1/2 burk keso + ett ägg + 1 cap 0mega-3.

Fm: Stor kopp kaffe

Lunch: (Morgon-) Gröten + 1/2 burk lättkessella + 1 msk linfrön + ca 100 g bär + kanel. Mjölk el naturell yoghurt.

Em: Stor kopp kaffe. 1/2 proteindrink + frukt.

Träning, sedan resten av proteindrinken och frukt.

Middag: 1 Kycklingfile, ca 125 g tillagad, 1 portion ris, 1 matsked feta-ost 10%el sås el dyl, massor av grönsaker.

Kväll: Rör i hop resten av keson och lättkessellan tillsammans med lite yoghurt + 1 msk nötter + 1 msk psylliumfrön o runt 100 g bär.

För en godare smak och ett ökat proteinnitag kan du fördela 1 dl vaniljwhey i gröten / kvällsmålet.

Totalt ca 1850 kcal, varav;
    P: 197 F:44 K:171

Mvh

Thanx för tipsen:up:, ja det blir ganska oxå dyrt i längden att behöva köpa så mycket proteinpulver:(

Jag var på en kostföreläsning för ett tag sedan och viss frukt kan framkalla hungerkänslor, det nämndes bl.a äpple!

Sedan vet jag inte hur länge du gått på diet, i början så kan det ju va lite kämpigt att dra ner på maten.

Flessa wrote:
    Gröna äpplen framkallar hungerskänslor, röda mättar bättre

Vore intressant med en källa på det där.

Din diet ar helt fucked up, jag rekommenderar dig att du tar hjalp av en personlig tranare eller en dietist som jobbar med traning och kost. Vart investeringen!

Good luck

vitkål och broccoli är finfina livsmedel, runt 25kcal/100g blir du inte mätt på det så vet jag inte.. minimajs är oxå energifattigt. sen är det bara o käka magra proteinkällor som folk skrivit innan. Det fett du äter ska du helst fördela lika mellan mättat, enkelomättat och fleromättat. SKIPPA proteinshakes, de mättar ingenting motsvarande vad de innehåller. btw, går du ner i vikt?

Du äter för lite fett!
    Ett stabilt blodsocker är bästa receptet mot hunger och sug. Ingen klarar att gå runt med ett lågt blodsocker dagarna i ända, dieten blir en plåga.
    Protein, fett, fibrer och inte en massa enkla sockerarter är kost som minskar suget.
    Pulver är sällan bra för att hålla hungern borta.
    Vatten och grönsaker kan man intaga ganska rikligt av för att få mer mättnad.
    Kaffe och kromtillskott tar även bort sug till viss del.
    Något sockerfritt; tuggummi, etc. cola kan hjälpa dig när suget är som störst.
    Det kan hjälpa med något som innehåller sötningsmedel för att stilla det värsta besväret, kan möjligtvis stjälpa dig också…
    Ät kryddor och salt för att få mycket smak på maten.
    Mycket vatten!

Den här jämförde äpplen med äppelpuré och juice och där var det skillnad. Men ingen jämförelse mellan olika färger på äpplen.

Quote:
    Ten normal subjects were given test meals of whole apples, pureed apples, and apple juice, each meal containing 60 g of sugars. The time required for ingestion averaged 17 min with apples, 6 min with puree, and 1 min with juice. When the three meals were ingested over the same period of time, resulting satiety (assessed on a 20-point scale) was significantly greater with apples than with puree, and greater with puree than with juice. The rise in plasma glucose was similar after all three meals, but, with juice and to a lesser extent with puree, there was a fall to subfasting levels that was not seen with apples. The data suggest that fiber slows carbohydrate ingestion, induces satiety, and prevents rebound hypoglycemia, presumably by moderating insulin secretion.6 These actions of fiber are reduced when the fiber is processed to the extent that it does not need chewing.

[http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/31/10/S280]

How fiber may prevent obesity: promotion of satiety and prevention of rebound hypoglycemia. American Journal of Clinical Nutrition, Vol 31, S280-S280

det du säger att du äter kan INTE vara 2000 kcal om dagen. i sånt fall häller du på jävligt mycket olja på middagen… skippa drinkarna! Käka gröt, mättar som fan :D

Ja, jag vet inte hur länge jag gått på ”diet”, resultaten blir ju oftast ett misslyckande o så hoppar jag till nästa diet, ja det e jobbigt, tänkte prova mattipset jag fick här, en längre period. Jag har så j-vla lätt att gå upp i fettprocent oxå, jag förmodligen så skulle jag behöva röra lite mer på mej oxå..

Ja ni har rätt, jag får tänka om helt o hållet när det gäller mat:o o jag hade ingen aning om att gröna äpplen påverkade hungern men det är ju just det jag har känt, tror jag ska börja med apelsiner o päron istället, äpplen har aldrig varit nån favvo för mej.: Aha, då bär det iväg till affären, efter jobbet, för inhandling av massor med grönsaker
    O sen häller jag INTE olja i min mat, har fått nojja på att det gör mej fet:ph34r: ja, jag har gått ner lite i vikt tack vare proetindrinkarna men det är ingen lösning, så nu får dom komma före o efter träningspassen istället:)
    2000kcal är lagom för mej för jag förbränner inte så mycket, för mej går det långsamt,

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.