Home › Forums › Deff och fettminskning › hur blir jag av med min extravikt?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 januari, 2009 at 18:34 #71772Anonym anvandareMember26 januari, 2009 at 18:34 #566941Anonym anvandareMember
Hej!
Jag undrar hur jag kan bli av med min extravikt? Jag är 174 cm lång, kvinna (18 år), tränar handboll 3-4 gånger i veckan ( är målvakt)( 1½ timme + löpning i 45 minuter innan) jag gymmar 2 gånger i veckan i ca 40 minuter och cyklar och går mycket. Till frukost äter jag antingen äggröra, eller mackor(ca 2 st).. Till lunch äter jag en portion och mycket sallad och sen ca lika mycket till kvällsmat. Ibland slinker det ner någon macka. Jag äter inget godis, kakor, läsk med socker eller chips, då jag vill minska i vikt. TROTS detta stannar jag kvar på mina 82 kilo.
Jag har tränat sen jag var 8 år, men började inte träna så här sedan ca 5 år tillbaks. Men det är mer nu!
Det mesta av mitt fett sitter på rumpa och lår.
VAD SKA JAG GÖRA?!26 januari, 2009 at 19:40 #566942Anonym anvandareMemberTesta lågkolhydratkost?
26 januari, 2009 at 19:53 #566943Anonym anvandareMemberFlessa wrote:I långa loppet så spelar det ju ingen egentlig roll vilka Kcal hon utesluter.Nej, somliga hävdar det. Ändå säger resultaten precis tvärtom.
Har du själv provat, Flessa?
27 januari, 2009 at 13:13 #566944Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Ja kära du, det har jag. Hade vid 15-års ålder fetma och gick ner 50 kilo genom att äta på regelbundna tider. hade då ingen kunskap om kost och näringslära, visste knappt vad en kolhydrat var och om jag tänker efter så åt jag nog mestadels utav detta, och då ofta av ”mindre bra” som en massa vitt bröd o.s.v. så, svar JA, jag har erfarenhet, och det är kalorirestriktionen som spelar rollen i sådana här fall.Jag har själv varit i en liknande situation. Jag vägde nästan 100 kilo för cirka 7 år sedan. Utan i princip någon som helst kunskap angående kost och träning tog jag tag i saken själv, genom att tänka till lite. Jag började äta vettigt och motionera, och drygt 40 veckor senare låg vikten på ungefär 56 kilo, alltså en viktnedgång på cirka 44 kilo.
27 januari, 2009 at 14:15 #566945Anonym anvandareMemberSandra, som redan sagts är det kalorier in minus kalorier ut som gäller. Med tanke på att du rör dig rätt mycket så skulle jag föreslå att du äter som vanligt en vecka, men att du för en ”dagbok” där du skriver ner ALLT du äter. Vi är nog rätt många som underskattar hur mycket vi egentligen äter och tror att vi får i oss mindre än vi faktiskt får.
Lycka till!
3 februari, 2009 at 16:41 #566946Anonym anvandareMemberHej jag är en kille på snart 17år och behöver lite hjälp med deffning.
Jag är inte överviktig men vill bli av med underhudsfett runt magen och så.
Jag väger ca 73kg och är 183cm lång. tränar alla vardagar på gym.
Tack på förhand MVH: Viktor5 februari, 2009 at 20:20 #566947Anonym anvandareMemberträna mer
ät mindre kalorier
se glad ut7 februari, 2009 at 15:14 #566948Anonym anvandareMemberKan det vara så att riktigt låga lågkolhydratsdieter passar bäst för deffning, alltså för en person som inte direkt kan kallas tjock som ska bli ”rippad”?
Frågar för har ingen erfarenhet själv
7 februari, 2009 at 18:12 #566949Anonym anvandareMemberuppfattar ditt svar som att du har deffat inför tävling eller mot liknande fettprocent iaf, korrekt?
7 februari, 2009 at 20:17 #566950Anonym anvandareMemberPisch wrote:uppfattar ditt svar som att du har deffat inför tävling eller mot liknande fettprocent iaf, korrekt?Nej det har han inte, dock anorektisk självsvält så det är verkligen inte någon att försöka efterlikna. Lågkolhydratkost verkar funka väldigt bra för många, både DTD och LCHF exempelvis.
Testa själv, att lägga sig lågt på kolhydrater kan eventuellt försämra prestationsförmågan men å andra sidan lär ett högre fett- och proteinintag kunna innebära mindre risk för muskelförlust, bättre hormonbalans och kanske bättre mättnadskänsla.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.