Hur få bort suget efter skräpmat?

Home Forums Deff och fettminskning Hur få bort suget efter skräpmat?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • Author

Någon som har något tips på hur man får bort det förbannade suget efter hamburgare/godis, ja fet och god mat helt enkelt?:P Deffat i 19dagar nu (första gången), cola zero och kaffe funkade bra tills igår:p Nästan så man drömmer om en burgare med massor av dressing och pommes nu:( Kommer bli knäpp på dom 3-4 månaderna jag har kvar:p Har ni några tips så dela med er för jag biter snart av mig handen:(

Ät en rejäl burgare med en massa fet dressing så släpper förhoppningsvis/antagligen suget så slipper du tänka på det.
    Sen klarar du 18-19 dagar till och sen tar du en burgare igen (eller något annat som du är sugen på) ;)
    så länge det totala kaloriintaget över tiden är lägre än vad du förbrukar så kommer du att gå ner i vikt (oavsett vad du äter).

Jag ändrade din rubrik. Att tänka på:

Quote:
    ETIKETT
    Generellt vill vi att du uttrycker dig med respekt och omtanke, och i största möjliga mån försöker använda dig av ett korrekt och anständigt språk. Dessutom vill vi att du beaktar följande:

2. Rubrik på inlägg/tråd
    Rubriken ska vara lättförståelig och tydligt visa vad ditt inlägg handlar om. Postar du en fråga ska rubriken avslutas med ett frågetecken.

Ta en dag i veckan där du kan äta lite friare (t.ex. lördag) Se fram emot den dagen så blir det lättare psykologiskt.

Äter Du ordentligt under din deff? Har Du skurit ner kolhydraterna för mycket i början? De ska sänkas succesivt. Tillräckligt med protein? Tillräckligt med nyttiga fetter? Ät mer nötter annars och släng in en ätardag i veckan. Där Du äter allt Du saknat och gillar! Där behöver Du inte räkna kalorier men om Du bara äter skräp den dagen. Ta gärna några proteindrinkar också.

bffen669 wrote:
    Äter Du ordentligt under din deff? Har Du skurit ner kolhydraterna för mycket i början? De ska sänkas succesivt. Tillräckligt med protein? Tillräckligt med nyttiga fetter? Ät mer nötter annars och släng in en ätardag i veckan. Där Du äter allt Du saknat och gillar! Där behöver Du inte räkna kalorier men om Du bara äter skräp den dagen. Ta gärna några proteindrinkar också.

Jag håller inte koll på kolhydraterna så mkt, blir ofta eller nästan jämnt 1 färskpotatis till middagen, sen så blir det protein drink som mellanmål med en frukt till vilket innehåller kolhydrater. Här har du min kost dom 2 senaste dagarna:P

Frukost 10:10: 93g banan (94kcal), 60g keso (54kcal), 120g Ägg (169kcal) = 317Kcal
    Mellanmål 14:00: 36g hyperwhey (144kcal), 2dl mjölk (90kcal), 81g clementin (32kcal), kaffe (22,5kcal) = 288,5Kcal
    Middag 16:10: 194g Kycklingfilé (194kcal), 80g keso (72kcal), 6g Olivolja (53kcal), 4g vitlök (6kcal), 160g färskpotatis (124kcal) = 449Kcal
    Mellanmål 17:30: 145g Clementin (58kcal), 60g Musli (264kcal) 2dl mjölk (90kcal) = 412Kcal
    Kvällsmat 22:00: Kaffe (22,5kcal), 80g Musli (352kcal), 2dl mjölk (90kcal), 65g Clementin (26kcal) = 490,5Kcal
    Totalt: 1957Kcal

Frukost 11:00: 1dl Fiberhavregryn (136kcal), 78g äpple (43kcal), 2xkaffe (45kcal) = 224Kcal
    Mellanmål 13:50: 36g hyperwhey (144kcal) med 2 dl vatten, 78g avokado (131kcal) = 275Kcal
    Middag 15:00: 100g Haricots (35kcal), 100g Alaska pollock (80kcal), 80g Keso (72kcal), 2g Vitlök (3kcal), 8g Olivolja (71kcal) = 261Kcal
    Mellanmål 20:00: 54g stekt ägg (114kcal), 80g Keso (72kcal), 8g Olivolja (71kcal), 240g Kycklingfilé (240kcal), Kaffe (22,5kcal) = 530,5Kcal
    Kvällsmat 21:30: 68g Clementin (28kcal), 100g musli (440kcal), 2dl mjölk (90kcal) = 558Kcal
    Totalt: 1848,5Kcal

Vet att musli innehåller en del kolhydrater men jag älskar musli så brutalt mkt så blir svårt att hålla mig borta från det:P Sen om jag äter för lite kolhydrater så blir jag galet trött och en aning yr.

Jag brukar när jag känner suget efter något gott (typ godis) ta antingen en Extra dropp eller skölja munnen med lite Lysterine! Får jävligt fräsh känsla i munnen efter det och suget minskar. Funkar för mig i alla fall :P

Finns olika kosttillskott som skall vara till hjälp för det har jag läst(?) Men har aldrig provat så jag vet inte.

Jag brukar ställa mig frågan: Vad vill jag helst? Bli snygg och se vältränad ut eller käka ett Whopper Meal? Min fåfänga vinner alltid över suget och hungern.

Gitarristen wrote:
    Bli snygg och se vältränad ut eller käka ett Whopper Meal?

Vissa av oss kan se vältränade ut OCH käka Whopper Meal.;) Hur fan jag ska bli snygg är en annan femma dock, det får bli plastikkirurgi eller nåt:D

Eddie Vedder wrote:
    Vissa av oss kan se vältränade ut OCH käka Whopper Meal.;) Hur fan jag ska bli snygg är en annan femma dock, det får bli plastikkirurgi eller nåt:D

Ack ja, världen är orättvis:(

PatrikBergman wrote:
    Ack ja, världen är orättvis:(

Fast å andra sidan är det en sanning med modifikation från min sida. Mitt energibehov på den tuffaste av träningsdagar motsvarar ju typ det normala för många här på forumet som kör ett bröst- och tricepspass och resterande dag promenerar mellan toan, datorn och köket på sin höjd.

Den här lilla löjliga kroppen får slita hårt för att ens behöva 3000 kcal på en och samma dag.

kosttillskott som ska dämpa sockersuget ger jag inte mkt för, men chrom kanske kan funka, det ska säga minska suget. Annars tycker jag som flera andra att du kan slänga in en ätardag då och då om det blir alldeles för jobbigt, men jag tycker inte du ska dra iväg alltför mkt, försök att ligga på ungefär samma kcal fast sådant du verkligen längtar efter. Personligen har jag inte haft några bestämda ätardagar under mina två dieter, det har hänt nån gång att man lyxar till det bara.
    Ett knep för att ge lite bukfylla är att äta sådant som innehåller väldigt lite kcal/volym. tex broccoli, vitkål, minimajs, etc.
    Annars kan du öka cardion och annan fysiskt aktivitet, då kan du äta mer.

Eddie Vedder wrote:

Vissa av er kan det ja…. :(

Skämt åsido så var frågan: Hur ska jag stå emot?. För kan man aldrig stå emot så blir det ju skit av alltihop.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.