- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Hur kan man gå upp 2.2kg på en dag under en deff?
Förra veckan och veckan innan körde jag 4 pass hård gymträning och 2 pass HIIT.
Jag ligger på ett underskott på 500kcal varje dag utom lördagar då jag käkar det jag brukar, inte överdrivet mycket. I lördags slank det dock ned 3 öl och ett glas vin oxå…
På lördagsmorgonen innan mitt HIIT-pass vägde jag 83,3kg efter att gått ned helt enligt plan i 2 veckor.
På söndagsmorgonen vägde jag 85,5kg !!? 2,2kg upp under 1 dag!
Idag tisdag har jag gått ned till 84,9 igen, men är fortfarande 1,6kg över vad jag var i lördags.
Vad kan detta bero på? Har jag bundit vätska på nått vis?
Oroa dig inte. Det är vanligt att vikten pendlar under diet, det där händer mig hela tiden.
Fortsätt ligga på underskott och ha lite is i magen så kommer du att nå ditt mål.
Och ja, det är vätskenivåer det handlar om, inte att du blivit 2,2 kg fetare över en natt.
Jag kanske är jävligt trög nu på morgonen men du menade väl vanligt
Nej, du är inte trög alls: Däremot kan man med rätta ifrågasätta huruvida jag själv egentligen var vaken när jag skrev det där.
Tack för påpekandet. Rätt ska vara rätt.
Snabbt räknat – För att lägga på sig 2.2kg i rent kroppsfett behöver man få i sig cirka 16500 kalorier.
…eller inte ovanligt.
Ja ÄR trög men förstod ändå
Haha, ja det är väl smaksak det där:)
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY