Home › Forums › Deff och fettminskning › Hur lång tid klarar ni utan sötsaker eller skräpmat?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 januari, 2012 at 11:49 #218701Anonym anvandareMember
Jag ligger nu själv på deff och har inte rört godis eller skräpmat på 4 veckor. Kanske inte verkar vara så lång tid men det har känts som en evighet. Har inte heller ätit några kolhydrater alls under den här tiden förutom det som följer med grönsakerna.
Hur länge har ni själva klarat er utan att äta något som helst onyttigt på en strikt diet?
Frågan kanske bara är relevant för de som deffar utan kolhydrater eftersom man inte får samma sötsug om man har med kolhydrater i kosten?
30 januari, 2012 at 11:49 #55756Anonym anvandareMember30 januari, 2012 at 16:41 #218702Anonym anvandareMemberjag kan inte bara äta lite godis och skräpmat utan det blir sjuka mängder direkt så jag har valt att avstå helt och hållit detta i 1 år nu..
jag är en socker knarkare av rang och om jag ” bara ” skulle smaka skulle jag sitta fast igen..
30 januari, 2012 at 17:07 #218703Anonym anvandareMemberJäklar 1 år skulle jag nog aldrig klara av. Men tankarna finns ändå på att försöka att hålla ut så länge som möjligt bara för att ta det som en utmaning och härda kroppen oavsett om jag deffar eller inte.
31 januari, 2012 at 10:49 #218704Anonym anvandareMemberUtan skräpmat har jag varit i över ett år. Inget direkt sug efter sådant. Däremot kan jag få ganska mycket sug efter annat, oftast bara helt vanlig mat men i större mängder. Stora portioner mat, mums.
Ligger man på för stort underskott är det nästan oundvikligt att inte få sug och cravings. Leder ofta till hetsätningar om man inte har riktigt bra disciplin.
5 februari, 2012 at 09:52 #218705Anonym anvandareMemberkorbal wrote:Frågan kanske bara är relevant för de som deffar utan kolhydrater eftersom man inte får samma sötsug om man har med kolhydrater i kosten?Det låter mer rimligt med motsatsen.
5 februari, 2012 at 12:04 #218706Anonym anvandareMember16 veckor var jag utan, efter de har jag käkat sött ibland och har inte varit något problem att behärska sig. Vill inte hamna i fällan igen. Tycker man måste få leva ibland också, men har valt att enbart äta då jag blir bjuden eller i sällskap och absolut inte stora mängder eller varje gång, varje dag eller varje vecka.
5 februari, 2012 at 12:31 #218707Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Det låter mer rimligt med motsatsen.Nja, i stort sett alla som äter mindre kolhydrater rapporterar om mindre sötsug, pga mindre blodsockerfluktuationer.
För övrigt klarar jag mig bra länge och upplever att det går lättare desto längre tiden går. Att äta gott/belönande är inget superviktigt för mig, fastän det är kul ibland. Jag stoppar hellre i mig det jag mår bra av kroppsligt och mentalt.
5 februari, 2012 at 14:23 #218708Anonym anvandareMemberMadball wrote:Nja, i stort sett alla som äter mindre kolhydrater rapporterar om mindre sötsug, pga mindre blodsockerfluktuationer.Ja precis. Tvärtom alltså. Jag uppfattade det som att han menar att de med kolhydrater i kosten får mindre sötsug. Men meningen är lite konstigt formulerad så den kan nog tolkas på båda sätt.
5 februari, 2012 at 15:21 #218709Anonym anvandareMemberJag deffar med kolhydrater och har inget stort sötsug visst händer det att man blir sugen på nån godisbit ibland men det blir väll alla.
Det jag får cravings av är mycket mat och skräpmat typ pizza,hamburgare STORA portioner etc. Men har klarat mig från att äta nått som jag anser onödigt godis,kakor,läsk,skräpmat you name it i cirka 4-5mån. Sist jag fuskade var när min farmor fyllde 80år då blev det en mazarin.11 mars, 2012 at 20:21 #218710Anonym anvandareMemberNär jag började träna seriöst för ca 2 år sen la jag nästan av helt med att äta skäpmat men visst har man druckit en cola någon gång och ätit en pizza men jag har inte samma inställning till det som jag hade innan. Nu förstår jag mig inte på folk som sitter och äter godis på bussen eller äter pizza varje vecka. Däremot när jag dricker alkohol blir jag enormt sugen på skräpmat och kan trycka i mig 4 hamburgare och en milkshake men jag har nu på senare tid avstått från alkohol för att jag vet om att det blir så (och för att alkoholen i sig inte är optimal när man tränar).
De gångerna jag trycker i mig något skräp tänker jag alltid att om 2% av mitt intag den här veckan var skräpmat så big deal. Sen får jag skuldkänslor och kör spinning en extra gång den veckan…
12 mars, 2012 at 11:56 #218711Anonym anvandareMemberNicotin wrote:jag kan inte bara äta lite godis och skräpmat utan det blir sjuka mängder direkt så jag har valt att avstå helt och hållit detta i 1 år nu..jag är en socker knarkare av rang och om jag ” bara ” skulle smaka skulle jag sitta fast igen..
Det är inte bara jag!
Jag är likadan med sprit iofs, och har aldrig kunnat ta en öl => 10 öl.Och med Godis är jag exakt likadan. Köper jag ett kg godis som experiment så KAN jag inte sluta äta skiten förrän jag är så illamående att det fysiskt inte går.
Happ, total avhållsamhet även på godisfronten är det som gäller alltså. Fan.
14 mars, 2012 at 21:48 #218712Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ja precis. Tvärtom alltså. Jag uppfattade det som att han menar att de med kolhydrater i kosten får mindre sötsug. Men meningen är lite konstigt formulerad så den kan nog tolkas på båda sätt.Men vad vet du om att gå över en månad utan kolhydrater när musklerna och psyket skriker efter kolhydrater. Kanske svårt att känna det suga när man inte har några muskler och ska köra högvolym. Håll dig till att skriva noveller på din blogg istället.
14 mars, 2012 at 21:51 #218713Anonym anvandareMemberAh, I see. Ja men då så.
korbal: Att minska kolhydrater i kosten är inte samma sak som att ta bort dem helt. Och varför ger du dig på folk helt ohämmat?
14 mars, 2012 at 21:56 #218714Anonym anvandareMemberMadball wrote:Ah, I see. Ja men då så.korbal: Att minska kolhydrater i kosten är inte samma sak som att ta bort dem helt. Och varför ger du dig på folk helt ohämmat?
Jag? Det var han som gjorde sig lustig över mig. Lite konstigt att någon som är så liten kan vara så stor i truten.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.