Hur lång tid klarar ni utan sötsaker eller skräpmat?

Home Forums Deff och fettminskning Hur lång tid klarar ni utan sötsaker eller skräpmat?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 65 total)
  • Author
    Posts
  • #218745

    Att folk inte lyckas med sina resultat och att nå sina mål kan nog till stor del bero på
    andra saker än hur många mål mat man äter per dag. Eller huruvida man tajmar
    protein/kolhydratintag. Och vice versa.

    Varför diskuteras inte mental inställning, vilja, målbild och uthållighet? Mycket mer
    intressant och, vad jag själv tror, mer avgörande för att komma dit man vill.

    #218746
    Gettodachoppa wrote:
    Varför diskuteras inte mental inställning, vilja, målbild och uthållighet? Mycket mer
    intressant och, vad jag själv tror, mer avgörande för att komma dit man vill.

    Disciplin är nyckelordet, inte nödvändigtvis i negativ bemärkelse som i att inte äta god (och ibland onyttig) mat utan att just ha ett mål och följa det oavsett hur vägen dit ser ut. Det är nog när man trillar av vägen som man börjar fokusera på alla dessa tramsiga detaljer som hur många mål man ”ska” äta osv.

    #218747
    Eddie Vedder wrote:
    Min syn är mer att man kan nöja sig med att ens resultat är som man önskat. Man behöver inte göra en prestigegrej av att absolut kunna förklara exakt varför med massa kvasivetenskapliga argument. Det imponerande ligger ju inte i att man vet allt i detalj om varför man lyckas så bra, det imponerande är ju vad man åstadkommer med sin kropp.

    Håller med. Allt är inte så lätt att mäta tillfredsställande med vetenskapliga metoder.

    #218748
    edamber wrote:
    Håller med till viss del, sen om någon säger att de har nått sina goda resultat för att de äter 8 ggr per dag eller tar BCAA så skrattar jag helst dem i ansiktet och säger att det inte har med det att göra.

    Du låter lite dryg som skrattar folk i ansiktet för att de inte vet bättre ;)

    #218749
    Madball wrote:
    Du låter lite dryg som skrattar folk i ansiktet för att de inte vet bättre ;)

    Broscience ska bemötas otrevligt så folk fattar.

    #218750
    edamber wrote:
    Broscience ska bemötas otrevligt så folk fattar.

    Jag hoppas att du skämtar nu faktiskt. Det är rätt illa att ha den inställningen. Och den bidrar knappast till att det tjafsas mindre.

    Madball wrote:
    Håller med. Allt är inte så lätt att mäta tillfredsställande med vetenskapliga metoder.

    Det är inte svårigheterna i metodiken tror jag. Snarare resurserna till att utföra studier som är stora nog. Metodiken känns ändå ganska simpel. Förutsatt att man väljer bra utfallsmått.

    #218751

    Ja det har du förvisso rätt i. Många studier blir onekligen aldrig av pga bristande resurser

    #218752
    Madball wrote:
    Ja det har du förvisso rätt i. Många studier blir onekligen aldrig av pga bristande resurser

    Det var iofs inte riktigt det jag menade heller. :D Jag syftade mer på att man får nöja sig med alldeles för få deltagare och/eller för kort tid. Det blir 12 veckor med 10 pers per grupp när man kanske skulle vilja ha ett års träning med 100 pers per grupp exempelvis.

    #218753

    Ja men det tangerar ju onekligen begreppet ”bristande resurser” också ;)

    #218754
    Eddie Vedder wrote:
    Jag hoppas att du skämtar nu faktiskt. Det är rätt illa att ha den inställningen. Och den bidrar knappast till att det tjafsas mindre.

    Det är inte svårigheterna i metodiken tror jag. Snarare resurserna till att utföra studier som är stora nog. Metodiken känns ändå ganska simpel. Förutsatt att man väljer bra utfallsmått.

    Självklart inte ifall det är någon som är öppen till kunskap och lära sig. Men de som bestämt säger att SÅ ÄR DET och inget annat, samt vägrar ändra inställning även fast alla bevis pekar på att de har fel.

    Finns te.x. en fitness kanal på youtube som har över 120 000 prenumeranter och i princip allt de säger är falskt. Det förstör för många nybörjare som vill lära sig.

    #218755

    Fy, jag klarar mig inte utan godis. Choklad är min enda stora last. Jag har lyckats att begränsa mig till att bara köpa en dag/helg i månaden inför sommaren.
    Men där går nog min gräns. :P Läsk, chips, pizza, hamburgare äter jag däremot överhuvudtaget inte under året så det jämnar kanske ut sig lite åtminstone. :)

    #218756

    jag deffa ju hårt för något år sen i 8 veckor. efter 2 veckor blir man ju helt hjärntvättat och vägrar knappt röra något med kolhydrater. man förlorar sötsuget helt och man tycker fortfarande man är lite småtjock även om man inte är det. vägde 86kg, rasa till 74. men tjej tvinga i mig mat :P idag ligger jag på 83 och ska försöka deffa bort 3 kg till stranden. börjar idag men jag tränar hällre mer än äta mindre kolhydrater.

    #218757

    Jag skulle kunna gå hela livet utan att äta godis. Jag har sjukt bra disciplin när det behövs.
    Det är en fråga om MOROT.

    #218758

    När jag körde deff med lite kolhydrater kände jag mig sötsugen hela tiden nästan, men däremot nu när jag äter mer kolhydrater(framförallt långsamma) så känner jag mig nästan aldrig riktigt sötsugen, iaf inte som förr

    #218759

    Klarar mig utan skräp som chips,godis,läsk,choklad och dylikt hur länge som helst.. men när det kommer till mat… :/

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 65 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.