Hur lång tid klarar ni utan sötsaker eller skräpmat?

Home Forums Deff och fettminskning Hur lång tid klarar ni utan sötsaker eller skräpmat?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 61 through 65 (of 65 total)
  • Author
    Posts
  • #218760
    fitnesserik wrote:
    När jag körde deff med lite kolhydrater kände jag mig sötsugen hela tiden nästan, men däremot nu när jag äter mer kolhydrater(framförallt långsamma) så känner jag mig nästan aldrig riktigt sötsugen, iaf inte som förr

    Skumt, jag är precis tvärtom, när man kom ur sockerdimman efter att ha dragit ner på kolhydraterna försvann sötsuget dirr. ;)

    #218761

    Beror på hur du definerar skräpmat och sötsaker, men t.ex. en påse godis på ca 2000kcal går lätt att få in i energibehovet/dag utan att direkt behöva svälta eller något på liknande, och fortfarande hamna på kaloribalans. Problemet kan vara som Nicotin säger att det kan bli svårt för vissa att endast hålla sig till t.ex. godispåsen och börjar överäta istället.

    #1065233
    korbal wrote:
    Sötsuget försvinner inte alls och särskilt inte på deff om man dessutom har en del muskler, och tränar högvolym. Men det har du ju som sagt ingen erfarenhet av utan du upprepar ju bara ett mantra om och om igen tills det blir en sanning. Därför tycker jag att det är bättre att du gör vad du kan bäst istället, dvs skriva noveller på din blogg.

    Råder dig att testa på Slimex så kommer du märka att du tappar ditt sötsug inom 3-4 dagar:)

    Lycka till

    #1065234

    Minska/Strypa intaget på kolhydrater innebär ju att du också slutar äta sötsaker då det är en bomb av mycket och snabba kolhydrater oftast. Vilket gör att kroppen glömmer i en kort tid det goda med det söta och därför cravar man inte efter det, men det sitter såklart i våra gener att sött är bra så det är lätt att börja mula i sig sötsaker om man har lite blodsocker i sig och man bara smakar på den där chokladpralinen.

    #1066198

    Fett och protein och lite kolhydrater ger lågt och stabilt blodsocker, ingen rocket science att det minskar ”sötsug”. Go o gla hela dagen typ…

Viewing 5 posts - 61 through 65 (of 65 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.