Home › Forums › Deff och fettminskning › Hur länge är det bra att deffa?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 juli, 2009 at 10:25 #62838Anonym anvandareMember8 juli, 2009 at 10:25 #413795Anonym anvandareMember
Hur länge är det bra att deffa?
Finns det någon gräns där kroppen säger ifrån,typ nu är det stopp,jag orkar inte mer.
Jag har deffat i 15 v. och för mig känns det som att det är här det tar stopp.
Jag har inte tappat styrka,har blivit till och med starkare men mina muskler har blivit slappa.
Vad tycker ni andra?8 juli, 2009 at 10:55 #413796Anonym anvandareMemberJag tror det beror på vad du menar med ordet ”deff”.
Om du menar att ständigt tappa kroppsfett (vilket kommer innefatta att du ständigt kommer ha en negativ energibalans) så kommer du antagligen inte må särskilt bra efter ett tag. Tidsperioden kan jag inte uttala mig om. Beror på hur hårt din deff varit mm. Att musklerna blivit slappa beror antagligen på tömda glykogendepåer. Kör en dag i veckan då du ökar kolhydratsintaget för att fylla förråden.Jag brukar sträva efter att nå en bra form och sedan hålla den, kanske till och med öka minimalt i kaloriintag för att långsamt bygga lite muskler så ser jag ingen fara med det. På detta sätt kan jag hålla en hyfsad form året om och ändå bygga lite muskler. Dock inte optimalt om man vill lägga på sig mycket.
Vad jag menar är att är du nöjd nu med formen efter 15 veckor och du inte verkar tappa mer i vikt så ät lika mycket, kanske försök fylla glykogenförrådet en gång i veckan. Du kommer då hålla hela sommaren ut (om det är målet) i slutet kan du börja öka lite, det kommer ta ett tag innan du lägger på dig kroppsfett om ökningen är långsam och på så vis bygga lite muskelmassa
8 juli, 2009 at 16:12 #413797Anonym anvandareMemberPrecis. Jag anser att bulk och deff är ganska kraftfulla metoder med stort kaloriöverskott eller underskott. Detta är en fördel då man verkligen vill lägga på sig eller behöver gå ner mycket. Extrem åt båda hållen gör ju att man vet med säkerhet att man ligger plus eller minus och behöver inte ta så mycket hänsyn till variationer i vardagen som aktivitetsfaktor. Om man dock ligger när formen kan man nöja sig med små förändringar. Risken vid muskeltillväxt är då att man vid enstaka tillfällen gör av med mer energi än vad man får i sig men slaget över en lägre period så kommer man ligga plus om man gjort sin matte rätt. Samma sak om man vill gå ned
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.