Hur länge kör ni cardio?

Home Forums Deff och fettminskning Hur länge kör ni cardio?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 40 total)
  • Author
    Flessa wrote:
    ingen deff alls. Bara det att vädret börjar bli snuskigt skönt ute så det blir en del löpning nu. Har avtalat med en vän om att köra ett distans & ett backintervall pass/vecka nu, blir alltid så på sommaren, även en del inlines. :)

Men frågan gällde ju under deff. Därför har jag inte svarat själv.

Jag går 60 minuter varje morgon 6 dagar i veckan nu under diet.
    Dels är det inte bara för att det är fettförbrännande som jag går men också för att det är skönt, det utsöndrar lugn, harmoni i min kropp att gå ute i naturen.
    Är jag välbefinnande och mår väl står kroppen emot mer skit och jag får mindre stresshormoner i kroppen vilket kan bidra till att man går ner mer i vikt. Höga stressnivåer i kroppen är inte bra och kan bidra till att man får svårt att gå ner i vikt mm.:)

Blobas wrote:
    Dels är det inte bara för att det är fettförbrännande som jag går men också för att det är skönt, det utsöndrar lugn, harmoni i min kropp att gå ute i naturen.
    Är jag välbefinnande och mår väl står kroppen emot mer skit och jag får mindre stresshormoner i kroppen vilket kan bidra till att man går ner mer i vikt. Höga stressnivåer i kroppen är inte bra och kan bidra till att man får svårt att gå ner i vikt mm.:)

Hur vet man att man utsöndrar stresshormoner? Hur känner du hur höga stressnivåer du har?

Squash: 4 pass/vecka

Löpning:
    Pass 1: 15km Distans
    Pass 2: 7,5km tröskelträning
    Pass 3: 8x2min intervaller
    Pass 4: Sprinter och Hopp

Blobas wrote:

Dock kan promenader under diet ge högre stress i kroppen, finns många exempel på.
    Inget mot din väldigt moderata träning, utan till dom som går 4-5 timmar om dagen långt in i sin diet.

jag lägger mig på 115-130 i puls en timme varje dag vid deff. x-trainer, cyckel eller trappmaskin

Jag kör 3 st HIIT-pass/vecka.
    1 gång 10 x 20 sek max med 1,40 vila mellan
    1 gång 10 x 1 min max med 1 min vila mellan
    1 gång 10 x 10 sek max med 1,50 vila mellan

Totalt med uppvärmning 5 min och nedvarvning 5 min tar det 30 min.

Morwen wrote:
    Jag kör 3 st HIIT-pass/vecka.
    1 gång 10 x 20 sek max med 1,40 vila mellan
    1 gång 10 x 1 min max med 1 min vila mellan
    1 gång 10 x 10 sek max med 1,50 vila mellan

Totalt med uppvärmning 5 min och nedvarvning 5 min tar det 30 min.

Klokt upplägg, jag gillar hur du resonerar kring deffuppläggen med både mat och träning. Precis så som jag tror att man rent ”teoretiskt” bör lägga upp det. Möjligtvis lite längre tid på både uppvärmning och nedvarvning.

Någon empiri lär jag aldrig kunna bidra med dock, jag får hålla mig till att läsa.:D Vilken aktivitet är det? Löpning, cykel, cross-trainer?

Kickboxning 2-3 gånger i veckan för mej :)

Så lite som möjligt. Vardagsmotion i form av kortare promenader till och ifrån jobbet på sin höjd.

Om viktnedgång stagnerar på slutet, så lägger jag in mer – men fortfarande så lite som möjligt.

Helt enkelt för att jag tycker det är så sjukt tråkigt.

Jag kör en liten ”mini-deff” nu fram till sommaren med målet att få bort det sista lilla skiten på magen. Jag brukar ta 10-15 minuter uppvärmning på crosstrainer innan varje styrkepass 3 dagar/veckan. Sen kör jag 30-60 minuter crosstrainer i lite snabbare tempo de dagar jag inte tränar styrka.

Har börjat cykla till och från jobbet nu också och lägger generellt in mer vardagsmotion.

Eddie Vedder wrote:
    Vilken aktivitet är det? Löpning, cykel, cross-trainer?

Jag brukar variera mellan, cykel (10 sek), Stairmaster (20 sek) och löpning (1 min). Jobbar mest med pulsen som verktyg. Avs: Uppvärmning och ”nedjogg” så delar jag din uppfattning om längre tid men jag slarvat lite för ofta tyvärr pga tidsbrist.

Jag förenar nytta med nöje genom att spela Golf.

Morwen wrote:
    men jag slarvat lite för ofta tyvärr pga tidsbrist.

Ja det är ingen höjdare på cykeln i alla fall, sjukt tråkigt.:D Nedvarvningen brukar dock kunna vara i ett utmattat tillstånd där tid och rum upphör så då har man ändå ingen verklighetsuppfattning.:D

Fram o tllbaka till t-banan max 10 min.. synd att det inte fanns buss till tbanan annars hade jag tagit den..

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 40 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.