Hur länge skall man köra en deff diet?

Home Forums Deff och fettminskning Hur länge skall man köra en deff diet?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

:what:
    Hejsan Jag tänkte kolla hur länge man normalt kör en deff diet?

Sucarella wrote:
    :what:
    Hejsan Jag tänkte kolla hur länge man normalt kör en deff diet?

Tja, tills man blir nöjd med nivåerna av kroppsfett, skulle jag säga.

Menar inte att vara dryg här men det är lite grann som frågan ”hur långt är ett snöre?”

Det beror på.:)

tack för din omtanke :)

Jon, har du även koll på hur länge man ska köra en sk bulk-bulk?

Tills man är tjock nog för att rulla till träningscentrat

Va dryga ni e :)

Jag ber om ursäkt Sucarella. Men om man utgår från din profilbild så behöver nog inte din diet bli så fruktansvärt lång och jobbig.

Robert Lilja skrev bra riktlinjer när det gäller takten, lycka till!

Grandmaster wrote:

Så länge man orkar äta sprutgrädde.

Tack, jag e inte så pass blåst att jag inte fattar,
    Nog förstår jag att det kan ta olika lång tid, men om jag formulerar om frågan och fråga: Hur länge Deffar ni (som tävlar) infor tävling???

Sucarella wrote:
    Tack, jag e inte så pass blåst att jag inte fattar,
    Nog förstår jag att det kan ta olika lång tid, men om jag formulerar om frågan och fråga: Hur länge Deffar ni (som tävlar) infor tävling???

Samma sak där, vågar jag säga som aldrig tävlat. Folk är olika tjocka innan en tävlingsdiet.

Grandmaster wrote:

Förutsatt att man äter minst 80% fett: I all evighet.

Källa: Dr Dahlkvist och Frank Nilsson.

Fast klantar man till det, d v s äter carbs efter klockan 18, så förstör man allt eftersom carbs är ondskan.

Jon Larsson wrote:
    Förutsatt att man äter minst 80% fett: I all evighet.

Källa: Dr Dahlkvist och Frank Nilsson.

Fast klantar man till det, d v s äter carbs efter klockan 18, så förstör man allt eftersom carbs är ondskan.

Man borde gå runt med andningsskydd, så man inte riskerar att råka svälja en carb av misstag.

evil^=carb

För att säga något ungefärligt, så minst så många veckor som din % i underhudsfett.
    En tjej som har 20% i fett bör klara att komma i tävlingsform på 20 veckor, har du 25%, så kanske det är säkrast med 30 veckor.
    En kille som har 20% i kroppsfett och ska tävla i BB el. CBB, bör nog räkna med mer än 20 veckor, kanske 25-30.

En kille på 10% eller en tjej på 17-18%, kan det räcka med 10 veckor för att komma iform. Bägge är i bra form när dieten börjar.

Jag säger kan räcka och detta är bara riktlinjer mellan tummen och pekfingret.

Sedan måste man ju ha gjort en tillförlitlig fettmätning. Fettvågar och glädje siffror ska man inte lita på.
    En riktig proffskaliper mätt av någon med kunskap eller bodpod mätning är tillförlitligast.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.