Home › Forums › Deff och fettminskning › Hur ligga i kcal intag de dagar man promenerar
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 mars, 2008 at 22:07 #74671Anonym anvandareMember11 mars, 2008 at 22:07 #590477Anonym anvandareMember
Jag älskar morgonpromenader och tänkte köra 3-4st per vecka under deffen.
Hur bör mitt kcal intag ligga i förhållande till dagsbehovet om jag morgonpromenerar?För att komplicera ytterligare…
Jag kommer köra 4 styrkepass per vecka.
Ibland blir det morgonpromenad + styrkepass.
Andra dagar blir det enbart styrketräning
Och någon enstaka dag blir det total vila.11 mars, 2008 at 22:51 #590478Anonym anvandareMemberConpros wrote:Jag älskar morgonpromenader och tänkte köra 3-4st per vecka under deffen.
Hur bör mitt kcal intag ligga i förhållande till dagsbehovet om jag morgonpromenerar?För att komplicera ytterligare…
Och någon enstaka dag blir det total vila.Jag tänkte väl hålla på i ca. 12 veckor. Målet är att komma ned till 79kg.
Det innebär en minskning på 8kg fett.Kan jag räkna på följande sätt:
1g fett = 9kcal.
8kg fett = 8 000g = 8 000*9 = 72 000kcal
72 000kcal / 12 veckor = 6000kcalEnligt calories per hour´s hemsida ([http://www.caloriesperhour.com/index_burn.php]) så förbränner jag ca. 380kcal på 1 timmas promenad i 6km/h.
Jag tränar 4 styrke per vecka och ligger då 500kcal underskott de dagarna. Vilodagarna ligger jag också på 500kcal underskott. Det ger ekvationen:
4 promenader á 380kcal på detta ger totalt:
(500*4) + (500*3) + (380*4) = 5012 kcalStämmer denna ekvation så räcker det inte och jag måste minska mer.
11 mars, 2008 at 23:21 #590479Anonym anvandareMemberMed tanke på att kroppsfett ”endast” består till 87% av rent fett så blir det faktist 5220kcal/ vecka. Dock skulle jag inte räkna på alla dessa värden för mycket. Du kan aldrig veta exakt hur mycket du förbränner en given dag och hur mycket du får utav födan heller.
Ligg på dina ungefärliga 500kcal- och gå morgonpromenader så ofta du kan, så fixar det sig nog. Det skadar nog inte heller att gå nån promenad på dina vilodagar heller, har svårt att tro att det skulle tära på kroppen något vidare. Lycka till!11 mars, 2008 at 23:22 #590480Anonym anvandareMemberSka 15åringar också tänka på att ligga på 500kcal underskott? När jag läser artiklar så står det att barn inte ska behöva det då man växer fortfarande och det blir lättare.
11 mars, 2008 at 23:27 #590481Anonym anvandareMemberDabifo wrote:Ska 15åringar också tänka på att ligga på 500kcal underskott? När jag läser artiklar så står det att barn inte ska behöva det då man växer fortfarande och det blir lättare.Såvida man inte är dunderfet så ser jag ingen anledning till att deffa när man är 15. Man bör väl ha fullt upp med att bygga på sig muskler då. Min åsikt..
11 mars, 2008 at 23:41 #590482Anonym anvandareMemberSå om man är överviktig så går det och steka bort allt fet medans man styrketränar utan så mycket pressning på bara löpning?
12 mars, 2008 at 00:27 #590483Anonym anvandareMemberOm du har läst några av de andra trådarna i den här avdelningen, som t.ex. King Grub’s Deffguide, så vet du att det fortfarande är energi in – energi ut som gäller. Om man som tonåring bara är lite överviktig och man börjar styrketräna utan att öka näringsintaget något avsevärt (men skiftar över till allmänt nyttigare mat) så bör man kunna minska i fettmassa samtidigt som man ökar i muskelmassa. Fettvävnad innehåller ju en hel del mer kalorier per gram än vad muskelvävnad gör.
Huvudsakligen var min åsikt att det inte är nån mening med att ”deffa” om man inte har någon vidare muskelmassa att framhäva. Jag personligen har iaf inte marathonlöpare som kroppsideal, om du förstår vad jag menar.
12 mars, 2008 at 01:04 #590484Anonym anvandareMemberJag tränar thaiboxning, det känns som om jag gjort slut på mig helt, men vet inte hur mycket kalorier jag har förbrukat. Vet någon genomsnittet på hur mycket man brukar förbruka på 1timmes thaiboxning pass. Det brukar va cirka 10minuter uppvärmning, teknik, slag, spark, streching övningar i 40minuter, och fys i 10 minuter.
12 mars, 2008 at 10:21 #590485Anonym anvandareMemberConpros wrote:Jag älskar morgonpromenader och tänkte köra 3-4st per vecka under deffen.
Och någon enstaka dag blir det total vila.Stunta i morgonpromenaderna och kör fler pass på gymmet istället.
Promenader e bra för huvet, inte för deffen……..12 mars, 2008 at 10:23 #590486Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Såvida man inte är dunderfet så ser jag ingen anledning till att deffa när man är 15. Man bör väl ha fullt upp med att bygga på sig muskler då. Min åsikt..Väl talat!
12 mars, 2008 at 13:04 #590487Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Med tanke på att kroppsfett ”endast” består till 87% av rent fett så blir det faktist 5220kcal/ vecka. Dock skulle jag inte räkna på alla dessa värden för mycket. Du kan aldrig veta exakt hur mycket du förbränner en given dag och hur mycket du får utav födan heller.
Ligg på dina ungefärliga 500kcal- och gå morgonpromenader så ofta du kan, så fixar det sig nog. Det skadar nog inte heller att gå nån promenad på dina vilodagar heller, har svårt att tro att det skulle tära på kroppen något vidare. Lycka till!Ok.
Jag får testa mig fram helt enkelt.
Utgår från detta upplägg och kör på samt utvärderar lite längre fram. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.