Home › Forums › Deff och fettminskning › Hur många veckor till fitnesskroppen?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 maj, 2010 at 09:40 #487664Anonym anvandareMember
deffa ned dig och börja sedan med ett överskott på 300kcal i veckan och riktigt tung styrketräning
26 maj, 2010 at 11:52 #487665Anonym anvandareMemberIDIOTI! Vad har du kvar att deffa?..vill du se ut som en anorektiker?..varken du eller den tjejen på bilden har ingen muskelvolym alls. Börja styrketräna och skit i allt som heter konditionsträning.
26 maj, 2010 at 11:58 #487666Anonym anvandareMemberDanielT wrote:IDIOTI! Vad har du kvar att deffa?..vill du se ut som en anorektiker?..varken du eller den tjejen på bilden har ingen muskelvolym alls. Börja styrketräna och skit i allt som heter konditionsträning.Men nu ville hon se ut som tjejen på bilden. Inte ha mer ”muskelvolym”.
Så vad som kan klassas som idioti bör vara ditt inlägg.Tråden handlar inte omvad DanielT tycker.
Men om vi nu måste lägga in subjektiva åsikter på kvinnorkroppar så skall dem IMHO absolut inte ha större muskelvolym än kvinnan på bilden.
26 maj, 2010 at 12:01 #487667Anonym anvandareMemberHon ser redan ut som henne på bilden..
26 maj, 2010 at 12:34 #487668Anonym anvandareMemberJag är ju för som de flesta anser vara ”avancerande” tränings-program där fokus ligger på maximal muskelhypotrofi. Om du nu vill nå den typen av kropp som den bild du la upp så krävs det en hel del djupare kunskap samt disciplin (ju mer du kan desto snabbare går det). Samt än successivt ökad smärt-tolerans. Ja, snabba resultat kräver att gå över gränserna! Jag anser också att hård styrketräning bör ligga i fokus samt ytterst lite cardio och om du vill köra cardio så gör det under lågintensiva former med aminosyror i blodet. Om du nu tänker anlita en PT så ta inte en från SATS. Det kommer kosta mer än det smakar (förlåt mina fördomar mot dem). Men anlita en mer rutinerad PT gärna med tävlingserfarenhet bakom sig. De brukar hålla högre standard och ger dig därmed snabbare resultat istället för att ”slänga pengarna i sjön”.
26 maj, 2010 at 12:46 #487669Anonym anvandareMemberIndec wrote:Men nu ville hon se ut som tjejen på bilden. Inte ha mer ”muskelvolym”.
Så vad som kan klassas som idioti bör vara ditt inlägg.Tråden handlar inte omvad DanielT tycker.
Men om vi nu måste lägga in subjektiva åsikter på kvinnorkroppar så skall dem IMHO absolut inte ha större muskelvolym än kvinnan på bilden.
Jag instämmer helt och hållet! För mycket muskler är allt annat än snyggt på tjejer, däremot en vältränad och trimmad kropp är sjukt snyggt
26 maj, 2010 at 13:04 #487670Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:jag skulle ha skitit i att ”deffa”, du har alla förutsättningar att växa och bli stor tjejen (muskulärt)finns redan mängder med styrketräningsprogram där ute – sedan kan du ta en kik i tjejernas träningsdagböcker här – kanske du kan finna tips och inspiration där?
Ja jag tror också att jag har bra förutsättningar, har en grund sen jag tränade mycket styrketräning under gymnasietiden, så det finns en del muskelmassa, den behöver bara aktiveras och byggas på lite, men det borde gå fort, har det gjort förr!
dock känns konditionsträningen viktig, dels för att jag tycker det är kul och för att det hjälper mig få ner fettprocenten, som är på tok för hög..
så kommer köra både styrka och kondition (med betoning på styrka!), ska bli spännande och se vad det blir av det
26 maj, 2010 at 13:14 #487671Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Jag är ju för som de flesta anser vara ”avancerande” tränings-program där fokus ligger på maximal muskelhypotrofi. Om du nu vill nå den typen av kropp som den bild du la upp så krävs det en hel del djupare kunskap samt disciplin (ju mer du kan desto snabbare går det). Samt än successivt ökad smärt-tolerans. Ja, snabba resultat kräver att gå över gränserna! Jag anser också att hård styrketräning bör ligga i fokus samt ytterst lite cardio och om du vill köra cardio så gör det under lågintensiva former med aminosyror i blodet. Om du nu tänker anlita en PT så ta inte en från SATS. Det kommer kosta mer än det smakar (förlåt mina fördomar mot dem). Men anlita en mer rutinerad PT gärna med tävlingserfarenhet bakom sig. De brukar hålla högre standard och ger dig därmed snabbare resultat istället för att ”slänga pengarna i sjön”.Om du nu vill nå den typen av kropp som den bild du la upp så krävs det en hel del djupare kunskap
– Pratar vi kunskap om avancerad styrketräning här? Övningar etc? vad är maximal muskelhypotrofi?
Ja, snabba resultat kräver att gå över gränserna!
– Gå över gränserna? börja lyfta riktigt tungt?? :p
26 maj, 2010 at 14:11 #487672Anonym anvandareMemberOnedge wrote:Om du nu vill nå den typen av kropp som den bild du la upp så krävs det en hel del djupare kunskap– Pratar vi kunskap om avancerad styrketräning här? Övningar etc? vad är maximal muskelhypotrofi?
Ja, snabba resultat kräver att gå över gränserna!
– Gå över gränserna? börja lyfta riktigt tungt?? :p
Avancerad styrketräning handlar om att kunna optimera sin träning för maximal aktivering av samtliga dina muskelceller dvs maximal muskelhypotrofi. Även att finna den hårfina balansen mellan intensiv träning, vila, återhämtning och kost. Progressiva ökningar under indelade perioder etc. Kunskap är att kunna tillgodogöra dig de teoretiska kunskaper och kunna utföra dem i praktiken senare. Det kan vara att kunna veta vilka övningar som gör vad till HUR du ska utföra dem med ett korrekt utförande och med hjärnan på plats.Gå över gränserna är enligt min mening att kunna ta dig förbi den mentala spärren när tex mjölksyran säger åt dig att lägga ner vikten. Finns dock alla möjliga metoder för att övervinna det. Anders Graneheim skribent i Body förklarar det väldigt utförligt i de senaste utgåvorna. Vi har samma filosofi när det gäller träningen.
26 maj, 2010 at 14:27 #487673Anonym anvandareMemberOnedge wrote:– Gå över gränserna? börja lyfta riktigt tungt?? :pAtt lyfta tungt är en grund och en självklarhet. Ska det går fort är det gränser över vad som är lagligt som krävs men inget som skall diskuteras här.
26 maj, 2010 at 17:48 #487674Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Att lyfta tungt är en grund och en självklarhet. Ska det går fort är det gränser över vad som är lagligt som krävs men inget som skall diskuteras här.Jag vet inte om det överensstämmer totalt med verkligheten dock. Kan vara lite farligt att påpeka sådant för en nybörjare. Naturligtvis är ”fort” något subjektivt och kan betyda vad som helst. Men signifikanta ökningar i muskelmassan kan göras under rätt förhållanden väldigt snabbt under rätt förutsättningar. För att backa upp mitt påstående kan jag nämna en av mina adepters tillika Doktorand som lägger på sig 0,5kg muskelmassa varannan månad (gör mätningar). Det är enorma ökningar sett även för en man! Ni kan räkna ut resten för ett år. Ok, då tänker hon inte ens själv utan göra allt jag säger åt henne att göra. Men jag vill härmed dementera att man inte kan bygga muskler fort utan det Herr Vedder inte kan diskutera………
27 maj, 2010 at 05:19 #487675Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Anders Graneheim skribent i Body förklarar det väldigt utförligt i de senaste utgåvorna. Vi har samma filosofi när det gäller träningen.Graneheim m.fl har superiora genetiska anlag vilket gör att varken kreti eller pleti kan träna som dem. Vi Svenssons har inte samma tålighet mot den träning, kan inte ta emot den träning och kan inte tillgodogöra oss den träning som dessa genetiskt begåvade kan. Oavsett hur mycket vi äter, sover mm.
Och det mest ironiska att dessa genetiskt begåvade aldrig kommer förstå detta. Så i denna smala subkultur är det fortfarande så att:
The blind are leading the blind.Vet man inte genetikens avgörande roll för framsteg på gymmet då man håller på med träning är det illa.
– Visst alla kan göra det bästa av sina genetiska anlag men det är ändå de som styr hur mycket muskler du kan lägga på dig och i vilken takt.
Varken, kontakt, supergenomtänkta program, gurus mm kan ändra på detta då det är de facto.Det som ”Svenssons – vi med normala gener” behöver är:
1. Tålamod.
2. Abbriviated programs (-Sorry, men inget bra svenskt ord för detta).
3. Hårt jobb.Lycka till!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.