hur mycket kcal, fett o protein ska jag äta under deff?

Home Forums Deff och fettminskning hur mycket kcal, fett o protein ska jag äta under deff?

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

jag blir aldrig klok på de här med kcal och fett o.s.v !

Jag är 189 cm lång, väger 92 kg,
    hur mycket ska jag äta per dag för att orka med och presstera 110% på gymmet,

jag ska ju deffa så jag att jag ska ligga på 200-300 kcal minus,
    men vet inte hur mycket jag ska äta !

emilmar2009 wrote:
    jag blir aldrig klok på de här med kcal och fett o.s.v !

Jag är 189 cm lång, väger 92 kg,
    hur mycket ska jag äta per dag för att orka med och presstera 110% på gymmet,

jag ska ju deffa så jag att jag ska ligga på 200-300 kcal minus,
    men vet inte hur mycket jag ska äta !

Börja med 2500 kcal och utvärdera efterhand. Går du inte ner (vilket jag har svårt att tänka mig med tanke på längd och vikt) så får du skära ner ytterligare. Går du ner för fort och mår som en påse skridskor – öka på käket en aning.

Men förvänta dig inte att du ska kunna prestera lika bra på gymmet som du är van vid när du går på diet. I början går det kanske bra men när du kommit en bit på vägen brukar man uppleva att styrkan/orken blir lidande, även om det inte är någon i sten huggen sanning. En del klarar sig utmärkt ända tills man hamnar sub 10% BF och en del känner skillnad från dag 1.

Värt att ha med i åtanke åtminstone så att du inte får en kalldusch om du känner dig sliten på gymmet.

Kan vara värt att testa en PWO under deffen för att orka mer. Jag kör med no xplode och den funkar jätte bra.
    Under deff har jag inte alltid tillfälle att äta precis innan träning, så då tar jag bara en frukt ca 1 h innan och sedan PWO ca 20-30 min innan. PWOn funkar dessutom mycket bättre när magen inte är full med mat.

För att inte bli katabol under passet kan du fixa en BCAA.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.