Home › Forums › Deff och fettminskning › Hur mycket viktminsking under deff-period.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 maj, 2011 at 12:40 #52780Anonym anvandareMember18 maj, 2011 at 12:40 #130205Anonym anvandareMember
Om denna fråga har uppstått tidigare så ber jag om ursäkt. Fanns dock ingen ”aktiv” de senaste månaderna av vad jag kunde se i alla fall.
Jag är intresserad av eran viktminskning under er deff-period. Spelar inte någon roll ifall det är någon aktuell deff-period eller ifall det var ett tag sedan ni deffade sist. Det vore trevligt om vi kan diskutera.
Förutom att förklara de slutliga resultaten vore det bra om ni även kunde förklara hur många kg ni gick ner per vecka/månad. Om det har hänt er att eran viktminskning har någon gång kört fast någonstans där ni inte gått ner mer så vore det trevligt med tips där ni kan förklara vad ni gjorde för att få igång det igen.
19 maj, 2011 at 12:33 #130206Anonym anvandareMemberKör min allra första deff någonsin nu. Går förvånansvärt bra . Inte alls så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Inte än i alla fall. Försöker ta det i lugnt tempo och ha lite tålamod.
Har deffat i 37 dagar och gått ner ca 6 kilo. Från ~90,5kg till ~84.1kg.
Det går garanterat att gå ner mer på kortare tid men detta tempo har varit mer eller mindre smärt fritt.19 maj, 2011 at 14:52 #130207Anonym anvandareMember0,5-1 kg viktnedgång per vecka, dock inte linjärt.
Kanske mindre än så om jag deffar länge, +8 veckor typ. Hänger väl mest ihop med motivationen.19 maj, 2011 at 16:33 #130208Anonym anvandareMemberSkönt att höra att det går så bra !
Har dock en liten fråga. När det gäller dricka, hur noga ska man vara där? Nåt glas juice om dagen eller en energidryck, skulle man kunna dricka det utan att vara taskig mot sin egen deff ?
19 maj, 2011 at 17:50 #130209Anonym anvandareMemberSockerfri energidricka kan du ju dricka då det inte är mer än kanske 10 kcal per 250ml burk (energidrickor brukar inte vara helt kalorifria)
19 maj, 2011 at 20:46 #130210Anonym anvandareMember0,5-1,0kg per vecka. Om du planerar ditt kaloriintag och följer det till punkt och pricka tror jag inte att du behöver vara orolig för att du inte förlorar fett förutsatt att du äter tillräckligt lågt (500-1000kcal underskott). Händer ibland att vikten förefaller stå still men skenet kan bedra; som ngn sa tidigare så sker ofta inte viktförlusten linjärt utan mer ryckvis. Ha tålamod!
20 maj, 2011 at 08:31 #130211Anonym anvandareMember2HE wrote:Skönt att höra att det går så bra !Har dock en liten fråga. När det gäller dricka, hur noga ska man vara där? Nåt glas juice om dagen eller en energidryck, skulle man kunna dricka det utan att vara taskig mot sin egen deff ?
Om du har plats för det i din kaloribudget så är det inga problem. Deff behöver inte vara likställt med att ”äta nyttigt.”
21 maj, 2011 at 17:06 #130212Anonym anvandareMemberPåbörjade min första deff direkt efter jul och håller fortfarande på.
Började på 75,7 kg med 20,4 % BF och 65,1 % BM.
Nu, fem månader senare, står jag på 68,2 kg, 16,1 % BF och 68,6 % BM.Tidigare hade jag i stort sett grisbulkat och fick säkert i genomsnitt i mig runt 5000 kalorier per dag. Så att helt plötsligt gå ner på 2000 kalorier som jag gjorde resulterade i en ganska tydlig viktnedgång i början.
Jag har ändrat kostschemat 1-2 gånger men ligger fortfarande på 2000 kalorier per dag. Fortfarande går jag sakta men säkert ner i vikt.
21 maj, 2011 at 20:25 #130213Anonym anvandareMemberAtt man stagnerar på vågen – vilket är väldigt vanligt – behöver inte betyda att du inte förlorar kroppsfett: Det kan lika gärna handla om att fettet tillfälligt ersätts av lika mycket vatten. (Inget händer på vågen, trots minskad fettmängd på kroppen.) Om fettet är sladdrigare och lösare än vanligt är det antagligen det som har hänt. Gnid på bara så släpper det (vätskan), oftast över en natt. (Whoosh-effekten.)
Det finns en del tricks för att komma tillrätta med det där men det kan vi skita i den här gången.
21 maj, 2011 at 20:58 #130214Anonym anvandareMemberKört från 2011/02/27 och har gått ner ca 9-10kg, det blir ca 0.75-0.8kg i veckan.
HampusKjellman, det var sannerligen en långsam deff:p
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.