Home › Forums › Deff och fettminskning › Hur ska ja fixa detta??
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 september, 2008 at 16:37 #702777Anonym anvandareMember
Behöver lite råd just ju..
tränar 3ggr i veckan o kör 1-2konditionspass,har sammalagt gått ner 20kg men nu vill ja inte går ner mer,
väger just nu 48kg och är 158cm
men ja vill bara få bort ungefär 8cm runt höfterna,
hur ska ja göra är de nån som kan tipsa mej lite8 september, 2008 at 16:37 #78831Anonym anvandareMember8 september, 2008 at 18:50 #702778Anonym anvandareMemberAntingen gå ner mer i vikt eller göra en fettsugning. Att få bort 8 cm runt höfterna utan att gå ner i vikt lär väl vara totalt omöjligt!
8 september, 2008 at 23:24 #702779Anonym anvandareMemberzero__ wrote:Behöver lite råd just ju..
tränar 3ggr i veckan o kör 1-2konditionspass,har sammalagt gått ner 20kg men nu vill ja inte går ner mer,
hur ska ja göra är de nån som kan tipsa mej liteDu kan inte välja varifrån du tappar fettet, likasom du inte kan välja var du lägger på fettet. Vill du bli av med fett runt höfterna så får du fortsätta att ligga på ett kaloriunderskott.
Jag tycker att du helt enkelt bör satsa på att äta nyttigt och träna tungt på gymmet. Kör basövningar som t.ex. knäböj, bänkpress och chins (resp. latsdrag om du inte klarar av din kroppsvikt). Om du inte redan kan tekniken så låter du någon på gymmet förklara övningarna för dig. Kör du på bra på gymmet, med tunga vikter som du klarar av ca. 10-12 repetitioner med, så kommer detta att hjälpa dig att forma din kropp.
Stirra dig inte blind på måttbandet. Om du kör övningar som djupa knäböj och utfall så kommer dessa bidra till mer muskelmassa på rumpan. Alltså fler kvalitativa cm runt höfterna. :emo-thumb
Lycka till!
8 september, 2008 at 23:35 #702780Anonym anvandareMember:)bara undrar, är det du på bilden?
9 september, 2008 at 11:04 #702781Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Du kan inte välja varifrån du tappar fettet, likasom du inte kan välja var du lägger på fettet. Vill du bli av med fett runt höfterna så får du fortsätta att ligga på ett kaloriunderskott.Jag tycker att du helt enkelt bör satsa på att äta nyttigt och träna tungt på gymmet. Kör basövningar som t.ex. knäböj, bänkpress och chins (resp. latsdrag om du inte klarar av din kroppsvikt). Om du inte redan kan tekniken så låter du någon på gymmet förklara övningarna för dig. Kör du på bra på gymmet, med tunga vikter som du klarar av ca. 10-12 repetitioner med, så kommer detta att hjälpa dig att forma din kropp.
Stirra dig inte blind på måttbandet. Om du kör övningar som djupa knäböj och utfall så kommer dessa bidra till mer muskelmassa på rumpan. Alltså fler kvalitativa cm runt höfterna. :emo-thumb
Lycka till!
okey tack så mycke
tips e jue alltid bra9 september, 2008 at 11:04 #702782Anonym anvandareMemberMr_c wrote::)bara undrar, är det du på bilden?aa de e jag på bilden
9 september, 2008 at 14:11 #702783Anonym anvandareMemberzero__ wrote:Behöver lite råd just ju..
hur ska ja göra är de nån som kan tipsa mej liteEtt annat tips är att köra ett pass kondition till, vet ju i och för sig inte vad du kör nu för konditionsträning?
9 september, 2008 at 14:45 #702784Anonym anvandareMemberLioness wrote:Ett annat tips är att köra ett pass kondition till, vet ju i och för sig inte vad du kör nu för konditionsträning?Vad ska det vara bra för om hon inte vill tappa mer vikt?
9 september, 2008 at 16:29 #702785Anonym anvandareMemberfast ja kan väl alöltid gå ner mer men då tappar jag mer i ansiktet o då ser man väl ut som nå anorexiafall känns de som, men men få försöka träna lite hårdare och se vars de leder
men de är kul att få lite tips på va man kan göra för något extra
9 september, 2008 at 19:09 #702786Anonym anvandareMemberHur har du kommit fram till just siffran åtta cm?
9 september, 2008 at 19:15 #702787Anonym anvandareMembernutz wrote:Vad ska det vara bra för om hon inte vill tappa mer vikt?för att punktförbränning inte existerar?
9 september, 2008 at 19:39 #702788Anonym anvandareMembernutz wrote:Hur har du kommit fram till just siffran åtta cm?nja men mindre vill ja bli igenom att min midja e mycke mycke smalare än höft partiet de skuljer över 10cm och jag tycker att själva magen putar alldeles för mycke..!!
9 september, 2008 at 19:43 #702789Anonym anvandareMemberLioness wrote:Ett annat tips är att köra ett pass kondition till, vet ju i och för sig inte vad du kör nu för konditionsträning?jag är ute å joggar, åsså kör jag på löpbandet, även går 1tim power walk varje dag.
9 september, 2008 at 23:24 #702790Anonym anvandareMemberHur ser kosten ut då?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.