Hur ska ja fixa detta??

Home Forums Deff och fettminskning Hur ska ja fixa detta??

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 83 total)
  • Author
    zero__ wrote:
    aa de e jag på bilden :)

Ser riktigt bra ut…:o

Kör hårt! :up:

Sluta stirra dig blind på MTv och dyl. Om det är du på bilden och tycker att magen putar ut alldeles för mycket….tjaa, då vet jag inte. Se dig själv i spegeln och ge dig en klapp på axeln och var stolt över dig själv för att du ändå lyckats gå ned TJUGO KILOGRAM! Det är fan inte dåligt, kom ihåg det. Stirra dig inte blind på siffror.

Och sluta titta på Top Model, producenterna bakom det programmet visar upp skeva kvinnoideal.

Jag tycker du har gjort det bra som har gått ned så pass mycket som du har gjort. Var stolt. Följ råden folk gett dig hittills så kommer detta gå bra, min vän.

Lycka till.

Återigen en kvinna/tjej med alldeles utmärkt figur, hur söt som helst, som inte är nöjd :( vad har hänt med kvinnoidealen, hata media!

Jon Larsson wrote:
    Hur ser kosten ut då?

Det undrar jag med. För som jag antydde i mitt första inlägg så tycker jag att du ska hålla ett ”högt” proteinintag (ca. 2-3g/kg kv), ligga på ett underhållsintag och träna tungt på gymmet. Just om man inte har styrketränat mycket innan så har man potentialen att lägga på sig muskelmassa samtidigt som man bränner fett.

Peter Fredriksson wrote:
    Sluta stirra dig blind på MTv och dyl. Om det är du på bilden och tycker att magen putar ut alldeles för mycket….tjaa, då vet jag inte. Se dig själv i spegeln och ge dig en klapp på axeln och var stolt över dig själv för att du ändå lyckats gå ned TJUGO KILOGRAM! Det är fan inte dåligt, kom ihåg det. Stirra dig inte blind på siffror.

Och sluta titta på Top Model, producenterna bakom det programmet visar upp skeva kvinnoideal.

Jag tycker du har gjort det bra som har gått ned så pass mycket som du har gjort. Var stolt. Följ råden folk gett dig hittills så kommer detta gå bra, min vän.

Lycka till.

Hur jävla mycket av magen kan man se på den bilden då? Även om jag kanske håller med dig om att hon ser slank och fin ut på bilden så är det väl ändå upp till henne att avgöra hur hon vill se ut.

Det finns nog minst lika många tjejer som tycker att många (icketävlande) kroppsbyggare är alldeles för biffiga och inte borde titta för mycket Pumping Iron.

Jag tycker att det är lustigt att du nämnde just Top Model. Vad jag snappade upp av senaste säsongen ANTM var att just en ”Plus Size Model” vann.
    [img=http://cwardhenninger.files.wordpress.com/2008/05/whitney-thompson.jpg]Skev kvinnoideal?

Tyskn wrote:
    Det undrar jag med. För som jag antydde i mitt första inlägg så tycker jag att du ska hålla ett ”högt” proteinintag (ca. 2-3g/kg kv), ligga på ett underhållsintag och träna tungt på gymmet. Just om man inte har styrketränat mycket innan så har man potentialen att lägga på sig muskelmassa samtidigt som man bränner fett.

Hur jävla mycket av magen kan man se på den bilden då? Även om jag kanske håller med dig om att hon ser slank och fin ut på bilden så är det väl ändå upp till henne att avgöra hur hon vill se ut.

Det finns nog minst lika många tjejer som tycker att många (icketävlande) kroppsbyggare är alldeles för biffiga och inte borde titta för mycket Pumping Iron.

Jag tycker att det är lustigt att du nämnde just Top Model. Vad jag snappade upp av senaste säsongen ANTM var att just en ”Plus Size Model” vann.
    [img=http://cwardhenninger.files.wordpress.com/2008/05/whitney-thompson.jpg]Skev kvinnoideal?

Jag tycker det är ganska skev kvinnoideal jag också.
    Tjejerna på dem här bilderna anser jag INTE vara plus modeller.
    I mina ögon är dem rätt smla.Inte spinkiga men smala.
    Världen är verkigen påväg åt helt fel håll.

Peter Fredriksson wrote:

Lycka till.

Bra skrivet!

Jon Larsson wrote:
    Hur ser kosten ut då?

ja oftast så ser en dag ut såhär.

Frukost: Fiberhavregryn

efter frukosten brukar jag oftast fara å träna ca 1tim
    och då efter träningen tar jag en loadex dryck för att få mer energi

Mellanmål: frukt om ja inte tränar annars en loadexdryck

Lunch: sallad med kyckling lr tonfisk

mellanmål: Frukt

Middag olika från dag till dag men oftast sallad med ägg o nå kyckling

Mr_c wrote:
    Ser riktigt bra ut…:o

Kör hårt! :up:

Tack så mycke :)

Peter Fredriksson wrote:

Lycka till.

tack så mycke :)
    men jag tittar inte på top model tycker de programet är uruselt faktiskt, jag går bara efter hur jag själv tycker jag ser ut,

har alltid drömt om att kunna fara å träna men när ja vägde 20kg mer vågade jag inte, men nu vågar jag o kör på för fullt. men mitt problem just nu är mest bara fettet runt höfterna som ja vill bli av med, men annars e jag nöjd..

tycker verkligen inte att Size zero e snyggt så..

box4m wrote:
    Återigen en kvinna/tjej med alldeles utmärkt figur, hur söt som helst, som inte är nöjd :( vad har hänt med kvinnoidealen, hata media!

Tro det eller ej men jag är faktiskt hyffsat nöjd nu vill jag mest bara få bort magen men jag är ändå nöjd,
    Nu vill jag bara göra det jag har drömt om hela mitt liv, o det är just att bygga upp min kropp och kanske en dag börja tävla :)
    det strävar jag just nu efter men jag vet att de kommer att ta låång tid men det gör inget så länge jag har ett mål i livet så :)

Tack alla för alla kommentarer och ajg ska göra mitt bästa

zero__ wrote:
    ja oftast så ser en dag ut såhär.

Frukost: Fiberhavregryn

efter frukosten brukar jag oftast fara å träna ca 1tim
    och då efter träningen tar jag en loadex dryck för att få mer energi

Mellanmål: frukt om ja inte tränar annars en loadexdryck

Lunch: sallad med kyckling lr tonfisk

mellanmål: Frukt

Middag olika från dag till dag men oftast sallad med ägg o nå kyckling

Nu skrev du ju inga direkta mängder och mått men jag tycker att det ser ut som lite för lite protein faktiskt. Brukar du bara ta en loadex efter träningen? Försök istället att tajma träningen så att du har en balanserad måltid efteråt istället för att hälla i dig en massa tomma kalorier som dessutom inte mättar ett dugg.

zero__ wrote:
    Tro det eller ej men jag är faktiskt hyffsat nöjd nu vill jag mest bara få bort magen men jag är ändå nöjd,
    Nu vill jag bara göra det jag har drömt om hela mitt liv, o det är just att bygga upp min kropp och kanske en dag börja tävla :)
    det strävar jag just nu efter men jag vet att de kommer att ta låång tid men det gör inget så länge jag har ett mål i livet så :)

Tack alla för alla kommentarer och ajg ska göra mitt bästa

Kul att höra! Lycka till, och ha tålamod! :up:

Tyskn wrote:
    Även om jag kanske håller med dig om att hon ser slank och fin ut på bilden så är det väl ändå upp till henne att avgöra hur hon vill se ut. Jag tycker att det är lustigt att du nämnde just Top Model. Vad jag snappade upp av senaste säsongen ANTM var att just en ”Plus Size Model” vann. Skev kvinnoideal?

…absolut. Jag har inget med det att göra, det är helt klart upp till henne.

Nu är det mitt fel visserligen, som påbörjade denna diskussionen, men…låt oss inte ”förstöra” hennes tråd ytterligare :)

Det är ju alltid något. Men ja, skeva kvinnoideal.

Pfff, kalla dom 2 tjejerna +size. A joke. :frust::ph34r:

Peter Fredriksson wrote:
    …absolut. Jag har inget med det att göra, det är helt klart upp till henne.

Nu är det mitt fel visserligen, som påbörjade denna diskussionen, men…låt oss inte ”förstöra” hennes tråd ytterligare :)

Det är ju alltid något. Men ja, skeva kvinnoideal.

Pfff, kalla dom 2 tjejerna +size. A joke. :frust::ph34r:

Äsch, vi tycker nog i princip samma sak, tror jag. Jag ville bara poängtera hon skulle få träna sig till den formen hon själv eftersträvar.

Just for the record, det är samma tjej på båda bilderna. Har dessutom läst att de numera kallar det för ”full-figured” istället, vilket jag också tycker är betydlig mer passande än ”plus size”.

Tyskn wrote:
    Äsch, vi tycker nog i princip samma sak, tror jag. Jag ville bara poängtera hon skulle få träna sig till den formen hon själv eftersträvar.

:nod

Tyskn wrote:
    Nu skrev du ju inga direkta mängder och mått men jag tycker att det ser ut som lite för lite protein faktiskt. Brukar du bara ta en loadex efter träningen? Försök istället att tajma träningen så att du har en balanserad måltid efteråt istället för att hälla i dig en massa tomma kalorier som dessutom inte mättar ett dugg.

Kul att höra! Lycka till, och ha tålamod! :up:

Vågar nog inte skriva in mina mått om maten än bruka aldrig tänka på det men oftas blire bara halva portioner äter som en liten 2åring bruka aj få höra :( men men försöker iallafall äta fast jag inte har lust..
    klarar ej av att äta efter träningen tyvärr typ efter 2tim bruka ja känna mej lite hungrig men inte så mycke..

okey tack :)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 83 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.