Home › Forums › Deff och fettminskning › Hur ska ja fixa detta??
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 september, 2008 at 11:12 #702806Anonym anvandareMemberzero__ wrote:ja oftast så ser en dag ut såhär.
Frukost: Fiberhavregryn
efter frukosten brukar jag oftast fara å träna ca 1tim
och då efter träningen tar jag en loadex dryck för att få mer energiMellanmål: frukt om ja inte tränar annars en loadexdryck
Lunch: sallad med kyckling lr tonfisk
mellanmål: Frukt
Middag olika från dag till dag men oftast sallad med ägg o nå kyckling
Min uppfattning är att du äter alldeles för LITE!
Ta hjälp av en kunnig person som hjälper dig med ett kost- och träningsschema, det är kunskap som är främsta nyckeln till framgång, big time :up:!
Lycka till!12 september, 2008 at 13:44 #702807Anonym anvandareMemberSåpbubblan wrote:Min uppfattning är att du äter alldeles för LITE!Ta hjälp av en kunnig person som hjälper dig med ett kost- och träningsschema, det är kunskap som är främsta nyckeln till framgång, big time :up:!
Lycka till!aha okey aa men de ska jag nog göra
tack för de tipset hihi tänkte nog inte såå långt15 september, 2008 at 21:33 #702808Anonym anvandareMemberTänkte oxå på hur mycke ska man ungefär få i sej per dag för att inte gå ner lr upp??
äter just nu bara 800kcal per dag o jag vet att de e för lite men lyckas inte få i mej mer,
Väger just nu bara 47kg o är 158 lång
tränar rätt hårt 3ggr i veckan..
nån som har nå tips??15 september, 2008 at 21:41 #702809Anonym anvandareMemberzero__ wrote:Tänkte oxå på hur mycke ska man ungefär få i sej per dag för att inte gå ner lr upp??äter just nu bara 800kcal per dag o jag vet att de e för lite men lyckas inte få i mej mer,
Väger just nu bara 47kg o är 158 lång
tränar rätt hårt 3ggr i veckan..
nån som har nå tips??En grov uppskattning är kroppsvikt ggr 30, d v s i ditt fall 1410 kcal. Men tränar du är det förmodligen högre. Du borde med andra ord äta ungefär dubbelt så mycket.
15 september, 2008 at 21:42 #702810Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:En grov uppskattning är kroppsvikt ggr 30, d v s i ditt fall 1410 kcal. Men tränar du är det förmodligen högre. Du borde med andra ord äta ungefär dubbelt så mycket.men hur gör man för å orka äta så mycke??
vill verkligen inte äta så lite som jag gör börja se lite sjuk ut15 september, 2008 at 21:48 #702811Anonym anvandareMemberzero__ wrote:men hur gör man för å orka äta så mycke??
vill verkligen inte äta så lite som jag gör börja se lite sjuk utOm du inte orkar äta mer, ät energitätare mat. Drick röd mjölk, häll olivolja på salladen, ta smör på mackorna, t ex.
För de flesta är nog problemet tvärtom, att man äter för mycket om man inte håller koll på maten.
15 september, 2008 at 21:49 #702812Anonym anvandareMemberOch jag som har svårt att äta ”för lite”! Blir alltid lite för mycket!
Enkla knep är:
Dricker du vatten till maten, byt till mjölk
Tillsätt smör i såserna (även pulversåser). Såsen blir godare och du får några extra kcal!
Ät tills du verkligen känner dig mätt, oavsett om portionen känns stor.
Sen lite godis, choklad, proteinbars eller dyl mellan målen funkar utmärkt!
Olivolja på salladerna funkar bra det med! Känns det illa så prova dressing!Lycka till nu!
15 september, 2008 at 21:52 #702813Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Om du inte orkar äta mer, ät energitätare mat. Drick röd mjölk, häll olivolja på salladen, ta smör på mackorna, t ex.För de flesta är nog problemet tvärtom, att man äter för mycket om man inte håller koll på maten.
Gillar inte mjölk tyvärr o inte smör heller…
har gått ner å inte ätit vissa saker på flera år så känns de konstigt att börja äta sånt igen.,,15 september, 2008 at 21:55 #702814Anonym anvandareMemberInsulinus wrote:Och jag som har svårt att äta ”för lite”! Blir alltid lite för mycket!Enkla knep är:
Dricker du vatten till maten, byt till mjölk
Tillsätt smör i såserna (även pulversåser). Såsen blir godare och du får några extra kcal!
Ät tills du verkligen känner dig mätt, oavsett om portionen känns stor.
Sen lite godis, choklad, proteinbars eller dyl mellan målen funkar utmärkt!
Olivolja på salladerna funkar bra det med! Känns det illa så prova dressing!Lycka till nu!
aa men de kommer bli kämpigt å äta sånt man alltid tagit bort förut,,
men de e jue värt å prova heller gå upp nått kg än se ut såhär i ansiktet…
hoppas bnara ja orkar .. å att magen pallar..godis dock äter jag bara på lördagar..
15 september, 2008 at 22:06 #702815Anonym anvandareMemberzero__ wrote:aa men de kommer bli kämpigt å äta sånt man alltid tagit bort förut,,
men de e jue värt å prova heller gå upp nått kg än se ut såhär i ansiktet…
hoppas bnara ja orkar .. å att magen pallar..godis dock äter jag bara på lördagar..
Så ät godis oftare!:up:
Fast om du funderar en smula tror jag att du skulle kunna komma på någon energität mat som du tycker smakar gott.
Någon sorts pizza?
Kebab?
Gyros?
Pommes?
Någon slags sås? Det finns en uppsjö, många energirika!
Testa att blanda olivolja med ris eller potatis. Jättegott, smakar inte alls som ren olivolja!
Pasta är energirikt. Gillar du det?
Osv.15 september, 2008 at 22:09 #702816Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Så ät godis oftare!:up:Fast om du funderar en smula tror jag att du skulle kunna komma på någon energität mat som du tycker smakar gott.
Någon sorts pizza?
Kebab?
Gyros?
Pommes?
Någon slags sås? Det finns en uppsjö, många energirika!
Testa att blanda olivolja med ris eller potatis. Jättegott, smakar inte alls som ren olivolja!
Pasta är energirikt. Gillar du det?
Osv.har inte ätit pasta,potatis lr nå sånt på nästan 2år.. har nästan bantat ihjäl mej..
aa men ja kanske kan testa ja dör nog inte15 september, 2008 at 22:12 #702817Anonym anvandareMemberzero__ wrote:har inte ätit pasta,potatis lr nå sånt på nästan 2år.. har nästan bantat ihjäl mej..
aa men ja kanske kan testa ja dör nog inteGör det! :up:
Får jag fråga vad du brukar äta nu för tiden?
15 september, 2008 at 22:18 #702818Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Gör det! :up:Får jag fråga vad du brukar äta nu för tiden?
jadu just nu äter ja bara mycke sallad, kyckling, gröt, olika grytor m,m äter knappt godis,chips dricker aldrig läsk heller, de e ovanligt,
dock gillar jag kakor men jag har lyckats undvika de nu så..15 september, 2008 at 22:24 #702819Anonym anvandareMemberzero__ wrote:jadu just nu äter ja bara mycke sallad, kyckling, gröt, olika grytor m,m äter knappt godis,chips dricker aldrig läsk heller, de e ovanligt,
dock gillar jag kakor men jag har lyckats undvika de nu så..Ett annat tips är då att byta ut det mesta av salladen mot t ex pasta, ris eller potatis. Sallad har jättefå kalorier nämligen.
Här är två bra sidor som visar näringsinnehållet i olika livsmedel. Kolla runt lite, så ser du vad som innehåller mycket respektive lite kalorier.
[http://www.livsmedelssverige.org/]
15 september, 2008 at 22:35 #702820Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Ett annat tips är då att byta ut det mesta av salladen mot t ex pasta, ris eller potatis. Sallad har jättefå kalorier nämligen.Här är två bra sidor som visar näringsinnehållet i olika livsmedel. Kolla runt lite, så ser du vad som innehåller mycket respektive lite kalorier.
tror ris ska aj nog kunna äta men pasta e värre känns som maskar inne i munnen,,,
asså när ja läser det jag skriver så låter de som ja e hur sjuk som helst känns inge bra de där -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.