Home › Forums › Deff och fettminskning › Hur ska ja fixa detta??
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 september, 2008 at 22:37 #702821Anonym anvandareMemberzero__ wrote:tror ris ska aj nog kunna äta men pasta e värre känns som maskar inne i munnen,,,
asså när ja läser det jag skriver så låter de som ja e hur sjuk som helst känns inge bra de därGillar du inte ”maskarna” finns ju makaroner, penne, m.m..
Nej, 800 kcal per dag är inte alls friskt i längden. Men jag tror som sagt att du kan öka intaget utan större besvär.
15 september, 2008 at 23:37 #702822Anonym anvandareMemberzero__ wrote:Vågar nog inte skriva in mina mått om maten än bruka aldrig tänka på det men oftas blire bara halva portioner äter som en liten 2åring bruka aj få höra men men försöker iallafall äta fast jag inte har lust..
klarar ej av att äta efter träningen tyvärr typ efter 2tim bruka ja känna mej lite hungrig men inte så mycke..okey tack
Först och främst vill jag säga att du har fått riktigt bra tips av Henke och Insulinus.
Med tanke på att du behöver få i dig mer kalorier så bör du strunta i mitt förra tips om att skippa din kolhydratdryck. Har du provat något proteinpulver någon gång? Jag skulle råda dig att kolla om du hittar något som smakar och ta det tillsammans med loadex före/efter dina pass. På så vis får du i dig mer kalorier just utan att det mättar något vidare. Har du tur så hittar du något proteinpulver som verkligen faller dig i smaken och då blir det inga svårigheter att öka i vikt längre.
Förresten, äter du ägg?
15 september, 2008 at 23:46 #702823Anonym anvandareMemberKäka bröd (vilket som helst som du gillar), avokado och nötter. Mosa exempelvis avokadon och bred den på brödet. Hur man INTE kan tycka det är gott är ett mysterium för mig.
16 september, 2008 at 08:46 #702824Anonym anvandareMemberzero__ wrote:tror ris ska aj nog kunna äta men pasta e värre känns som maskar inne i munnen,,,
asså när ja läser det jag skriver så låter de som ja e hur sjuk som helst känns inge bra de därNä, det känns inte bra när man läser vad du säger om de olika förslag till mat för att få upp kalorinivån.Vilket är jättebra förslag!Detta kan ha gått lite långt med tanke på att du har hållt på ,kanske, lite för länge ,med att gå ner! 800 kcal är väldigt lite mat!
Jag skulle, om jag var du, faktiskt satsa på att gå till en läkare och få lite aptithöjande medicin, även checka av hälsan helt och hållet.16 september, 2008 at 16:00 #702825Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Först och främst vill jag säga att du har fått riktigt bra tips av Henke och Insulinus.Med tanke på att du behöver få i dig mer kalorier så bör du strunta i mitt förra tips om att skippa din kolhydratdryck. Har du provat något proteinpulver någon gång? Jag skulle råda dig att kolla om du hittar något som smakar och ta det tillsammans med loadex före/efter dina pass. På så vis får du i dig mer kalorier just utan att det mättar något vidare. Har du tur så hittar du något proteinpulver som verkligen faller dig i smaken och då blir det inga svårigheter att öka i vikt längre.
Förresten, äter du ägg?
nej har aldrig provat men jag har iallafall beställt nu så aj får de nästa vecka
jo jag äter ägg
16 september, 2008 at 16:01 #702826Anonym anvandareMembersmurfpucko wrote:Käka bröd (vilket som helst som du gillar), avokado och nötter. Mosa exempelvis avokadon och bred den på brödet. Hur man INTE kan tycka det är gott är ett mysterium för mig.jo ibland men inte så ofta dock, men de lät gott så ja ska pröva tack för tipset
16 september, 2008 at 16:02 #702827Anonym anvandareMemberLioness wrote:Nä, det känns inte bra när man läser vad du säger om de olika förslag till mat för att få upp kalorinivån.Vilket är jättebra förslag!Detta kan ha gått lite långt med tanke på att du har hållt på ,kanske, lite för länge ,med att gå ner! 800 kcal är väldigt lite mat!
Jag skulle, om jag var du, faktiskt satsa på att gå till en läkare och få lite aptithöjande medicin, även checka av hälsan helt och hållet.fast jag vet ju att ajg har ett problem men ja ska försöka hä i mej mat så kanske ja blir hungrig när kroppen har börjat vänja sej,
tack alla för era kommentarer o förslag
16 september, 2008 at 17:00 #702828Anonym anvandareMemberzero__ wrote:fast jag vet ju att ajg har ett problem men ja ska försöka hä i mej mat så kanske ja blir hungrig när kroppen har börjat vänja sej,tack alla för era kommentarer o förslag
Det är ju jättebra att du vet det, då är hälften vunnet ,som det heter. Börja ät som du säger, att öka intaget så kanske du till slut känner för det du äter också!
Lycka till!16 september, 2008 at 17:09 #702829Anonym anvandareMemberLioness wrote:Det är ju jättebra att du vet det, då är hälften vunnet ,som det heter. Börja ät som du säger, att öka intaget så kanske du till slut känner för det du äter också!
Lycka till!nu har jag faktiskt suttit å kämpat i mej en omelett me 2ägg i å kassler tog ett tag men jag klarade de iallafall, synd bara att man blir så spyäcklad efteråt
tack
16 september, 2008 at 20:57 #702830Anonym anvandareMemberzero__ wrote:nej har aldrig provat men jag har iallafall beställt nu så aj får de nästa veckajo jag äter ägg
Det låter ju bra.
Jag frågade lite efter äggen med tanke på att det kan vara svårt att få i sig alla vitaminer och mineraler. Speciellt om jag ger dig rådet att få i sig kalorier via protein/kolhydratdrycker så är det viktigt att få i sig tillräckligt med makronutrienter från annan föda. 1-2ägg om dagen är dels en bra proteinkälla, men även en riktig vitamin- och mineralbomb. Sen äter du ju också en hel del grönsaker som jag har förstått det. :emo-thumb
16 september, 2008 at 21:12 #702831Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Det låter ju bra.Jag frågade lite efter äggen med tanke på att det kan vara svårt att få i sig alla vitaminer och mineraler. Speciellt om jag ger dig rådet att få i sig kalorier via protein/kolhydratdrycker så är det viktigt att få i sig tillräckligt med makronutrienter från annan föda. 1-2ägg om dagen är dels en bra proteinkälla, men även en riktig vitamin- och mineralbomb. Sen äter du ju också en hel del grönsaker som jag har förstått det. :emo-thumb
jjo ja älska ägg hiih så de e väl tur de med, å grönsaker
äter vitamintabletter å även järntabletter pga att min järnvärde e så lågt låg bara för nån månad sen på 109 å de ha jag inte gjort sen jag var gravid så..
men nu mår ja lite bättre men de e riktigt svårt å få i sej så pass mycke mat men jag försöker iallafall16 september, 2008 at 23:08 #702832Anonym anvandareMemberJag såg precis att jag visst hade skrivit ”makronutrienter”. Det ska givetvis vara ”mikronutrienter”.
Angående vitaminer i tablettform så finns det en del studier som tyder på diverse bieffekter från dessa. OM jag minns rätt så ska A-vitamin i större doser av ”artificiell” art vara cancerframkallande men samma doser från t.ex. morötter har inte alls den effekten.
Äter du en varierad kost så ska du inte behöva ta vitamintillskott. Om du har brist på någon enstaka mineral som järn så ska du givetvis fortsätta ta järntillskottet. Jag ville bara poängtera det här med vitamintillskott i allmänhet.
17 september, 2008 at 01:58 #702833Anonym anvandareMemberzero__ wrote:Tänkte oxå på hur mycke ska man ungefär få i sej per dag för att inte gå ner lr upp??äter just nu bara 800kcal per dag o jag vet att de e för lite men lyckas inte få i mej mer,
Väger just nu bara 47kg o är 158 lång
tränar rätt hårt 3ggr i veckan..
nån som har nå tips??Fast det är ju ingen överdrivet låg vikt till den längden. Snarare helt normal. Inte för att vara taskig men på din profilbild ser du ut att ha kroppsfett så du klarar dig (även om det inte är så lätt att se på en bild). Rätt långt kvar innan du behöver vara rädd för att se ut som ett ”anorexiaoffer” som du skrev innan.
Ät mer så du får igång en normal förbränning. Din förbränning lär ju inte vara så bra i dagsläget om du bantat i 2 år och nu äter så lite som du säger dig göra.
Har du psykiska problem som är relaterat kring ätandet så tycker jag du ska ta proffessionell hjälp (börja hos vårdcentralen/din husläkare som sedan kan remittera dig till rätt instans).
MVH!
17 september, 2008 at 07:55 #702834Anonym anvandareMemberzero__ wrote:jjo ja älska ägg hiih så de e väl tur de med, å grönsaker
äter vitamintabletter å även järntabletter pga att min järnvärde e så lågt låg bara för nån månad sen på 109 å de ha jag inte gjort sen jag var gravid så..
men nu mår ja lite bättre men de e riktigt svårt å få i sej så pass mycke mat men jag försöker iallafallJärnvärdet kan du höja genom att ta ett glas apelsinjuice till maten då och då. Speciellt vid kötträtter. Då hjälper du din kropp att ta upp järnet.
17 september, 2008 at 13:46 #702835Anonym anvandareMemberMie wrote:Fast det är ju ingen överdrivet låg vikt till den längden. Snarare helt normal. Inte för att vara taskig men på din profilbild ser du ut att ha kroppsfett så du klarar dig (även om det inte är så lätt att se på en bild). Rätt långt kvar innan du behöver vara rädd för att se ut som ett ”anorexiaoffer” som du skrev innan.Ät mer så du får igång en normal förbränning. Din förbränning lär ju inte vara så bra i dagsläget om du bantat i 2 år och nu äter så lite som du säger dig göra.
Har du psykiska problem som är relaterat kring ätandet så tycker jag du ska ta proffessionell hjälp (börja hos vårdcentralen/din husläkare som sedan kan remittera dig till rätt instans).
MVH!
fast på kortet väger ja lite mer oxå, ja men kroppen bryr ja mej inte lika mycke om just när de kommer till vikten där e jag helt normal men går jag bara ner 1kg så ser man de bara i ansiktet som om de är ihoptryckt typ.
har börjat sakta men säkert äta lite mer så de blir nog bättre..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.