Home › Forums › Deff och fettminskning › Hur ska jag gå till väga Deffa eller Styrketräna
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 mars, 2008 at 14:03 #74482Anonym anvandareMember19 mars, 2008 at 14:03 #589372Anonym anvandareMember
Hejsan jag är en kille på 21år, sedans 3år tillbaka var jag med om en olycka som gjorde att jag fick sluta sporta o gymma.. vilket har led till att jag har ökat i vikt som fan p.ga lathet som bland annat data spel m.m
Jag är 170cm lång och väger just nu 95kg, och det är inte muskler vi snackar om..
Jag började nämligen tränna I december och när jag började vägade jag 113kg, jag körde GI metoden när jag skulle äta, min kost är inte världens bästa men så här ser mitt schema ut just nu
Ingen frukost, ibland ett glass mjölk
11:00 ”en tablett bio slim* Lunch – en talrik salad med räkor eller tonfisk ibland kyckling och ett glas vatten eller mjölk
17:00 Middag – varierar
sen drar jag till gymmet
21:00 två bananer och proteindrink med vatten ”Skip (sport protein behåll formen viktreducerar) *tycker den värkar skit..som ni ser äter jag inte mkt, men endå så har jag ett pain att gå ner i vikt även fast jag styrker trännar bra.. vid varje område tex biceps gör jag 6 övingar 13×3, o tar alltid lite mer än vad jag orkar.. så jag har ökat i vikter sedans december.. på maskiner tar jag nu 30kg mer än vad jag gjorde text hantalr 10kg mer
jag kör rygg/axlar första dagen, armar andra dagen, ben trede dagen och fjärde dagen kör jag konditionpass *Mage kör jag varje dag” Jag känner mig inte svag osv jag kanske inte växer i muskler fort p.ga att jag inte äter rätt m.m Men jag är juh som sagt tjock.. och jag vet inte hur jag ska lägga up en shecma om jag ska äta mer eller mindre eller hur jag ska gå till väga..
det roliga är jag har biffiga ben inte mkt fett alls på dom och smala armar benkar 40kg just nu och tar 160-180 i benpress,, men det mesta av mitt fett finns på magen o halsen.. ser ut som en michelin gubbe
Så om någon har tips om hur jag ska gå till väga för fortast resultat, hur jag ska deffa eller bara styrketränna eller mixa båda eller banta först sen börja stryketränna osv osv.. vore det grymt skönt med ett svar från nån erfaren av detta, vill lixom bygga muskler men samtidigt bli smal, behöver inte bli stor nu på direkten först o främst vill jag bli smal så att man kan få magrutor:)
kanske börja på på promenader oftare? äte mer? kanske ska börde köpa andra producter som hlp mer än skiten jag har köpt
Jag är som sagt nybörjare och har frågat personer på gymmet o trännarna där.. tyvärr så kommer dom aldrig fram till nått trovärdigt.
tack i förhand mvh jonte
19 mars, 2008 at 14:44 #589373Anonym anvandareMemberJag tycker du ska fortsätta styrketräna och samtidigt hålla koll på maten så att du ligger på ett kalori-minus. Håll proteinintaget högt.
Visserligen ska du ta det lugnt i början med vikterna, men när du har lärt dig dina övningar så tycker jag att du ska köra tyngre, mellan 5-8reps ungefär. Tycker även att du ska dra ner på antalet övnigar, 2-3 övningar per muskelgrupp räcker gott och väl.
Det hjälper inte så mycket att träna mage varje dag. Om du vill bygga upp magmuskler så ska du träna dem som alla andra muskler. Det räcker med 2ggr i veckan. Försök att göra övningar där du kan lägga på vikter så att du inte orkar göra fler än 10-12 reps.
Jag ser att du fastar i 13timmar. Se till att du får i dig långsamt protein på kvällen, så som keso, kessella eller kaseinpulver om du redan äger något sådant. De två bananerna skulle jag lägga före och efter träningspasset istället. Ät hellre nån grov macka på kvällen om du behöver något som mättar mer.
Där fick du några grundläggande tips till en början.
19 mars, 2008 at 15:23 #589374Anonym anvandareMembertack så mkt, grejen är på kvällen blir jag ganska mätt av dom två bananerna och proteindrickan, som sagt blir inte hungrig förrens lunch nästa dag.
är det nått specielt mat jag bör äta mer för att öka i styrka som inte ger specielt mkt fett?
19 mars, 2008 at 15:41 #589375Anonym anvandareMemberHydra wrote:är det nått specielt mat jag bör äta mer för att öka i styrka som inte ger specielt mkt fett?Det är iofs redan nämt men en fettsnål proteinkälla i form av kyckling, magert kött, tonfisk och ja annan fisk är utmärkt vid deff.
Annars skulle jag råda dig till att börja äta frukost. En stadig frukost står man sig på länge och då slipper du också dessa 13 timmars fasta. Om du äter frukost kanske du inte äter lika mycket lunch osv.
Sen vill jag bara säga att var försiktig med dressingar osv till salladen, säger nu inte att man ska strunta i det men många tror att bara för man äter sallad så går man ner i vikt och sen drar dom på 4 dl vitlökssås och hamnar på kaloriöverskott endå. Titta runt lite och ta reda på hur mycket kalorier du ska få i dig på en dag, sen så kan du räkna en dag (vad jag förstår så äter du ganska lika varje dag). Utifrån det kan du sen se hur mycket man kan äta.
Promenader är ju också ett sätt att röra på sig. Skönt och uppfriskande men jag tycker absolut inte att du ska sluta gymma!
19 mars, 2008 at 15:49 #589376Anonym anvandareMemberDu har alltså gått ner från 113 till 95 sen i dec, och tycker att du har ”ett pain att gå ner i vikt”!?!?!?!? :what:
19 mars, 2008 at 16:48 #589377Anonym anvandareMemberqustah jag äter sallad utan olja utan dressing lite salt ibland.. men grönsaker o frukt till det mesta o kokta saker som kokt kött, kokt kykling koklt fisk dvs försöker undvika friterade saker..
class niddle.. jo men det var p.ga GI metoden som hjälpte.. jag käkade massor av kräpmat förut.. saken med GI metoden är att när du når en viss punkt så slutar det fungera.. som nu balancerar jag mellan 92-95kg hela tiden ”så har det var nu sedans februrari” .. vet inte om det kan bero på muskel massan jag bygger samtidigt.. ( sen så gick jag ner från 113 till 95 från dec till februrari
19 mars, 2008 at 23:54 #589378Anonym anvandareMemberinte för att vara sån, men duvet att de finns fler alternativ än KOKT eller friterat?
Ett hett tips är att införskaffa en bordsgrill (OBH nordika eller vilken som e mest poppis nu..) om du inte redan har en. Teflonplattor så nå fett behövs inte, kanon o grilla ex kycklingfiléer i! (överblivet fett/vatten rinner ner i en kopp framför grillen).
20 mars, 2008 at 00:29 #589379Anonym anvandareMemberHydra wrote:qustah jag äter sallad utan olja utan dressing lite salt ibland.. men grönsaker o frukt till det mesta o kokta saker som kokt kött, kokt kykling koklt fisk dvs försöker undvika friterade saker..class niddle.. jo men det var p.ga GI metoden som hjälpte.. jag käkade massor av kräpmat förut.. saken med GI metoden är att när du når en viss punkt så slutar det fungera.. som nu balancerar jag mellan 92-95kg hela tiden ”så har det var nu sedans februrari” .. vet inte om det kan bero på muskel massan jag bygger samtidigt.. ( sen så gick jag ner från 113 till 95 från dec till februrari
113-95kg på två månader är oehört bra. Det blir bäst resultat i början alltid, sen saktar det ner sig. Tugga på maten ordentligt, lägg ner bestiken och babbla hela tiden om du är med sällskap. Ta två knäckebröd, käka dem först så mättnadskänslan kommer fram fort.
20 mars, 2008 at 20:46 #589380Anonym anvandareMembertack så mkt för dessa speciella detaljer som man inte tänker på
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.