Home › Forums › Deff och fettminskning › Hur tappa vikt SNABBT innan invägning?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 april, 2011 at 07:50 #52984Anonym anvandareMember22 april, 2011 at 07:50 #131054Anonym anvandareMember
Hej på er!
Jag o min sambo är med i en Biggest Loser tävling på vårt lokala gym.
Det har nu gått 9 veckor av tävlingen och det är tre veckor kvar.
Vi har kört enligt King Grub´s deffguide och under de här 9 veckorna så har min sambo lyckats gå ned 12,2 kilo (11,87% av sin kroppsvikt).
Jag har lyckats gå ner 7,3 kilo (9,58% av min kroppsvikt) och tappat 7,5 kilo fett, så jag har med andra ord lycktas lägga på mig lite muskler under deffningen..Sambon ligger tvåa just nu av 20 deltagare och vi har diskuterat lite kring hur man bäst tappar vikt snabbt inför sista invägningen, som dessutom är klockan 18:00 en onsdagkväll, hittills har vi vägt in oss klockan 09:00 på fredagar, så risken finns ju att vågen kommer stå på plus då det är kväll..
Vad har ni för tips/råd/erfarenheter att komma med för att snabbt tappa i vikt de sista dagarna under tävlingen? Vi är medvetna om att det förmodligen isf handlar om vattenvikt, men det här är bara för att vinna tävlingen..
Tacksam för svar!
Hälsningar Sofie
22 april, 2011 at 10:01 #131055Anonym anvandareMemberSkrotnissa wrote:Hej på er!Jag o min sambo är med i en Biggest Loser tävling på vårt lokala gym.
Det har nu gått 9 veckor av tävlingen och det är tre veckor kvar.
Vi har kört enligt King Grub´s deffguide och under de här 9 veckorna så har min sambo lyckats gå ned 12,2 kilo (11,87% av sin kroppsvikt).
Jag har lyckats gå ner 7,3 kilo (9,58% av min kroppsvikt) och tappat 7,5 kilo fett, så jag har med andra ord lycktas lägga på mig lite muskler under deffningen..Sambon ligger tvåa just nu av 20 deltagare och vi har diskuterat lite kring hur man bäst tappar vikt snabbt inför sista invägningen, som dessutom är klockan 18:00 en onsdagkväll, hittills har vi vägt in oss klockan 09:00 på fredagar, så risken finns ju att vågen kommer stå på plus då det är kväll..
Vad har ni för tips/råd/erfarenheter att komma med för att snabbt tappa i vikt de sista dagarna under tävlingen? Vi är medvetna om att det förmodligen isf handlar om vattenvikt, men det här är bara för att vinna tävlingen..
Tacksam för svar!
Hälsningar Sofie
Googla på PSMF. En vetenskaplig approach till crashdietande.
22 april, 2011 at 12:24 #131056Anonym anvandareMemberTack för ditt svar..
Vi lär dock köra på som vi gjort hittills fram till sista veckan.. Så det är sista dagarna o framför allt invägningsdagen jag syftar på..
Strypa kolhydrater o salt? Basta? Strypa allt (inkl vatten) på invägningsdagen? Etc…22 april, 2011 at 14:16 #131057Anonym anvandareMemberJa, som du själv nämner strypa salt några dagar innan, vattnet succesivt 3 dagar innan tills inget alls knappt i slutet, bastu etc. Milda vätskedrivande som maskrostabl. Men var försiktig med dem och drick gärna runt 6-10 l när de intas.
22 april, 2011 at 14:43 #131058Anonym anvandareMemberTack för svar!
22 april, 2011 at 15:19 #131059Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Ja, som du själv nämner strypa salt några dagar innan, vattnet succesivt 3 dagar innan tills inget alls knappt i slutet, bastu etc. Milda vätskedrivande som maskrostabl. Men var försiktig med dem och drick gärna runt 6-10 l när de intas.Hur mycket vatten ska man dricka per dag ungefär om man ska gå ner i vikt? Och vad går man ner i vikt, fett eller muskler eller vad för ngt? :what:
26 april, 2011 at 15:10 #131060Anonym anvandareMemberkrille93 wrote:Hur mycket vatten ska man dricka per dag ungefär om man ska gå ner i vikt? Och vad går man ner i vikt, fett eller muskler eller vad för ngt? :what:Någon? Hur mkt ska man dricka?? ”/
26 april, 2011 at 16:41 #131061Anonym anvandareMemberBara för nostalgi skull. Jag pratade med Rune Andersson härom dagen (gudfadern inom strongman i Sverige) han berätta det att Hoa-Hoa Dahlgren gjorde lavemang på sig själv innan invägning bör nog ej upprepas i modern tid
26 april, 2011 at 22:10 #131062Anonym anvandareMemberHaha, tack för upplysningen, men så kul ska vi nog inte ha det!
28 april, 2011 at 21:21 #131063Anonym anvandareMemberEna räktä bäverhöjt kanske
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.